Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips til hotell på Manhattan, NY

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-18, 14:19   #1
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tips til hotell på Manhattan, NY

Eg planlegger å ta med 13-åringen til New York i haustferien som ein bursdagspresang. Ho har snakka om New York i fleire år no og eg har lyst også, så då tenker eg at eg kan forsvare det økonomisk. Det vil koste omtrent ti gangar meir enn vi pleier å gi i bursdagspresang, men sidan dette er noko eg har lyst til også ser eg på det som ein forsinka 40-års presang til meg sjølv.

Men eg treng tips til ein plass å bu som er ok og ikkje kostar vanvittig mykje! Eg ser for meg 1500-2200 kr per natt. Billigare enn 1500 er det nok ikkje mulig å få.
Nokon som har vore i New York dei siste fem åra og kan gi meg eit bra tips?
Gjerne ein plass med gangavstand til ok plassar å ete frokost dersom det ikkje er bra frokost på hotellet.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 14:26   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Etter eit lite søk ser at eg nok må strekke øvre prisgrense opp mot 2400. Veldig lite under 2000, dessverre!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 14:50   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi bodde på Parker New York. Det har en veldig grei plassering. Kort vei til Central Park, Madison Times Square, Rockefeller ++

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 15:15   #4
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Vi bodde på Parker New York. Det har en veldig grei plassering. Kort vei til Central Park, Madison Times Square, Rockefeller ++

Dette hotellet?
http://www.parkernewyork.com/home/

I såfall såg det veldig fint ut, men det er nok eit godt stykke over den prisen eg såg for meg!
649 dollar per natt for eit dobbeltrom på dei datoane eg skal vere der.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 15:18   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi lå på salisbury hotell på 57st mellom 6-7av. Veldig grei plassering, helt ok hotell. Slitt men rent, hyggelig personalet. Betalte 1700kr natten for 4 personer i juni.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 15:20   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi bodde på Gotham Hotel i New York, 46th street.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 15:35   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi har opplevd Stewart Hotell til å være helt greit. Og med en ålreit plassering rett ved Madison Square garden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 15:39   #8
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi var på Novotel, veldig fint og god plassering synes jeg. De hadde ihvertfall da gaming rom til ungene

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 17:05   #9
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi var veldig fornøyde med The Row hotel da vi var i New York sist. Flott hotell med sentral beliggenhet. Litt usikker på pris, men tror ikke det var så veldig dyrt.
https://www.rownyc.com

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 17:45   #10
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi bodde på The Belvedere hotel. Veldig fin plassering, og meget bra priser. Ser du kan få dobbeltrom til rundt 1100 kr. på hotels.com.

Vi bodde der i høstferien i 2016, 4 stk. på rommet og det var helt levlig selv med de slampene av noen gutter vi har.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 17:57   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Frokoststeder finnes overalt på Manhattan.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 18:10   #12
Frøken Frøken
Fersk fisk
 
Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Akershus
Innlegg: 85
Frøken Frøken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Hilton Garden Inn:

http://hiltongardeninn3.hilton.com/e...EGI/index.html

__________________
-------------------------------------------
2004 & 2011
Frøken Frøken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 20:28   #13
Reiselyst
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2017
Innlegg: 33
Reiselyst har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Priser på hotellrom i New York varierer veldig mye etter tilbud og etterspørsel så det hjelper jo litt om du skriver hvilke datoer det er snakk om.


Sist redigert av Skilpadda : 09-03-18 kl 21:05. Årsak: fjernet lenke til blogg
Reiselyst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-18, 21:17   #14
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Dette hotellet?
http://www.parkernewyork.com/home/

I såfall såg det veldig fint ut, men det er nok eit godt stykke over den prisen eg såg for meg!
649 dollar per natt for eit dobbeltrom på dei datoane eg skal vere der.

Ja, stemmer.
Vi bestilte via hotels.com, og var der litt utenom sesong. Var ikke i nærheten av en sånn pris.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 10:48   #15
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Tusen takk for mange gode tips!

Akkurat no står det mellom Novotel og ROW Nyc.
Betingelsane har endra seg litt sidan i går sidan mellomsøster på snart 11 også skal vere med. Så no må eg endå litt opp i pris for å få rom med plass til tre personar.

Det er to fordelar med ROW Nyc over Novotel:
- Eg fekk opp eit tilbud på Norwegian etter at eg bestilte flybillettar, så eg kan få det 2000 kr billigare for 6 netter enn det billigaste som ligg ute på diverse søkemotorar (booking.com, hotels.com etc.). Det blir totalt 16973 for 6 netter. For Novotel blir det 17718 kr, så det er ikkje store forskjellen.
- ROW Nyc ligg 5 minutters gange frå bussterminalen der vi kjem inn med flybuss frå Stewart airport

På ROW Nyc er det såvidt eg kan sjå ikkje frokost, mens det på Novotel er ein frokostbuffet som får veldig god omtale. Der kan også opptil 2 barn ete gratis frokost i følge med voksne. Voksne får frokost for 215 per dag. Eg syns det er dyrt, men dersom det berre er eg som skal betale blir det 72 kroner per hode. Og så billig frokost blir det kanskje ikkje dersom vi skal gå på kafè?
Dersom det berre var eg og storesøster som skulle reise hadde eg ikkje brydd meg så mykje om frokosten. Ho er altetande, så det hadde garantert gått heilt fint å finne ein kafè i nærheten med frokost ho kunne ete. Men mellomsøster er veldig kresen av seg, spesielt når det gjeld frokost, så frokost fekk plutselig litt meir betydning. For ho er det nok greiast med ein buffet der ho ser maten og kan smake litt forskjellig dersom det første ho tar ikkje falt i smak.

Novotel får også bedre omtale enn ROW Nyc på tripadvisor, men så var det jo veldig greit at det var så kort veg å gå frå bussterminalen til ROW Nyc....
I følge Google Maps tar det 15 munutt å gå til Novotel, så dersom vi endar opp med det hotellet trur eg vi må ta ein Taxi til og frå hotellet.

Beliggenheten er ellers veldig god for begge hotella, rett ved Times Square.
Vanskelig å bestemme seg!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 11:21   #16
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi hadde bare vanlig rom med to senger på Novotel, queen beds og var fire på rommet, god plass. Vi spiste en del frokost på hotellet for det ble billigere enn å gå ut siden barna spiste gratis og to gutter som vokser spiser en del.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 12:26   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Vi er ikke så opptatt av rolig og lang frokost og kjøpte stort sett mat på første og beste "kiosk" der fikk vi varm frokost som vi tok tilbake til hotellet. Sandwich med egg og bacon, juice, frokostblanding, melk. Stort sett 150kr tilsammen for hele familien på 4. De åpnet kl 5. Som var praktisk siden vi hadde norsk døgnrytme og ikke orket å vente på hotell frokost.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 12:55   #18
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Vi hadde bare vanlig rom med to senger på Novotel, queen beds og var fire på rommet, god plass. Vi spiste en del frokost på hotellet for det ble billigere enn å gå ut siden barna spiste gratis og to gutter som vokser spiser en del.

Det er rom med to queen-senger eg også ser for meg. Men dei har billigare rom med berre ei dobbeltseng også, og det kan eg ikkje bestille no som vi blir tre. Så det blir litt dyrare enn eg hadde tenkt i utgangspunktet.
Men gratis frokost for barn er ein stor fordel!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 13:04   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Er du sikker på at du vil bo ved Times Square? Jeg synes det området er veldig slitsomt, og er veldig glad for at jeg har valgt hoteller et stykke unna.

Vi har bodd følgende steder til en ålreit pris. Flotte hoteller, begge to, men på hver sin måte:

https://thepodhotel.com/pod-39/

http://www.marriott.com/hotels/trave...5-54ba596febe2

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 13:16   #20
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til hotell på Manhattan, NY

Jeg bodde her i mai, og er enig med Divine i at området rundt Times Square er slitsomt.
https://clubquartershotels.com/locat...-new-york-city

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no