Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-18, 11:20   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Jeg klør. I pannen og ved nesen. Dine beste tips for å overleve vinteren uten å bli gal? (Dette er same procedure as last year).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 11:24   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Jeg fikk denne i julegave hos Vesla (jeg har også tørr hud om vinteren og hun liker hudpleie) ;https://www.origins.com/product/1534...h-skins-thirst

Jeg synes den hjelper mye, uten å være sånn hinsides dyr. Som dagkrem har jeg en dyr(ere) sak i blå krukke, heter noe på Sisu, sensu eller noe slikt?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 11:26   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Serum hver dag. Og castor oil på tørre partier i perioder, smører før jeg legger meg. Uten olje er jeg så tørr at huden føles for liten.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 11:36   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

God nattkrem før leggetid og så smøre med en ikke for tynn dagkrem i god tid før man går ut om morgenen (viktig at kremen får satt seg). Det er en fordel å ikke dynge på med tørrende ting oppå dagkremen også (kamuflasjegreier).

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 12:00   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

I år har jeg ikke vært så ille. Grunnen tror jeg er at jeg fjerner sminke med mandelolje. Og gnir ansiktet med det på morgenen også, og vasker det vekk med en klut med vann. Bruker aldri ansiktsvask som fjerner hudens fettlag, bare skrubb og dyprens i ny og me. Ellers bruker jeg vanlig dagkrem, og en fet nattkrem jeg ofte dropper om sommeren.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 12:37   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

La Roche-Posay på apoteket har eg oppdaga no i vinter etter perioral dermatitt. Eg har brukt både produkta i Rosaliac-serien, spesielt cc-kremen er eg veldig fornøgd med sidan den dekker godt og naturlig. No når antibiotikaen har begynt virke bruke eg Hydraphase-produkta.

http://www.laroche-posay.no/

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 12:46   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I år har jeg ikke vært så ille. Grunnen tror jeg er at jeg fjerner sminke med mandelolje. Og gnir ansiktet med det på morgenen også, og vasker det vekk med en klut med vann. Bruker aldri ansiktsvask som fjerner hudens fettlag, bare skrubb og dyprens i ny og me. Ellers bruker jeg vanlig dagkrem, og en fet nattkrem jeg ofte dropper om sommeren.

Mandelolje hørtes veldig interessant ut. Hvor har du kjøpt? Helsekost, kanskje?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 13:10   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Ja, liten blå flaske.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 13:36   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Ja, kjøp en ansiktsolje og bruk den som nattkrem og etterhvert kjenner du at huden blir mettet. Smør gjerne på etpar ganger før du legger deg og tørk vekk når du skal sove.
Det funket kjempefint for meg en vinter jeg ble så tørr. Trenger ikke være dyr ansiktsolje. Den Morrocanoljen kan brukes både på hår og hud.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 13:39   #10
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Tusen takk, folkens! Da skal jeg prøve olje.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 15:30   #11
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Mandelolje, jojobaolje eller annen olje er ikke særlig dyrt, og kjøpes på helsekost eller apotek. Mandelolje og aprikoskjerneolje, samt avocadokjerneolje (den blir man litt grønn i ansiktet av) er veldig fete oljer, og best egnet om huden er krisetørr. Jojoba er litt lettere, og det er visstnok den oljen som er mest lik hudens egen. I kulda synes jeg lag på lag er viktigst, så i tillegg til fuktserum og olje, bruker jeg også en krem over som forsegler og forhindrer fordamping (jeg bruker Avene Tolerance Extreme, for ekstra sensitiv hud).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 15:54   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Etter å ha brukt altfor mye penger på ubrukelige kremer, endte jeg opp med olje. Kjøpt på apoteket, husker ikke merke i farta. (Kanskje sjekke hvis ønskelig.) Magi!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 15:59   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Denne er det jeg bruker: https://www.weleda.co.uk/almond-soot...il-50ml-102205

Om jeg vasker den bort med vann er det akkurat nok igjen til å ikke bli fettete og tungt for huden, og nok til å beskytte mot kulda.

Kjempedrøy i bruk, trenger bare et par dråper.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 16:41   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Jeg har i perioder brukt A Derma vaskeolje i ansiktet.

https://www.apotek1.no/produkter/a-d...-500ml-903979p

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 17:07   #15
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Jeg har supertørr vinterhud, og denne hjelper meg (under en eller annen fuktighetskrem):

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 17:35   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Nuxe på apoteket er deilig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-18, 18:20   #17
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Skyt meg, men en god olivenolje passer til mer enn mat. (Jeg tuller ikke.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 08:02   #18
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Jeg har noe som heter bio oil som jeg smører på morgen og kveld, uten å fjerne.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 09:36   #19
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Skyt meg, men en god olivenolje passer til mer enn mat. (Jeg tuller ikke.)

Kokosolje funker også.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 13:08   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste tips for knusktørr ansiktshud om vinteren

A-derma ansiktskrem (A-Derma Exomega Balm) og Eight Hour All-Over Miracle Oil fra Elizabeth Arden. (Sistnevnte er det en eller annen parfyme i, så det er ikke sikkert den er god om det er eksem du har. Da ville jeg heller brukt NAFs badeolje eller noe.)

Har samme problem med tørrhet, og dette er det nærmeste jeg har kommet en løsning.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no