Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nyttårsmeny

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-17, 17:48   #21
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsmeny

Hva gjør du med gulrota, Nextlife? Vi har samme hovedrett, og blir 6 voksne og 5 barn i morgen. Dessert og forrett ordner gjestene

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 21:18   #22
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hva gjør du med gulrota, Nextlife? Vi har samme hovedrett, og blir 6 voksne og 5 barn i morgen. Dessert og forrett ordner gjestene

Kutter i litt tykke staver, legger i dobbel aluminiumsfolie, har på litt olje, salt pepper, skviser en lime over (og legger limen i lag med) og litt fersk koriander. Pakker alufolien godt rundt og baker til det er ferdig (alt etter hva annet som er i ovnen og hvilken temp det trenger, men ca 30 min på 200 grader). jeg liker at de er krønsj, ikke myke og slappe.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 21:56   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsmeny

Vi skal servere kalkunfilet i morgen. Det er veldig enkelt å tilberede, og barnevennlig. Bruschetta til forrett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 22:01   #24
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny

Jeg hadde hatt medisterkaker og vanlige kjøttpølser til , det spiser de fleste barn.
For mer det viktig at alle får noe de liker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 22:03   #25
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Nja. Jeg tenker at man prøver å finne noe alle liker. Om man har pinnekjøtt kan man supplere med vanlige pølser og karbonader eksempelvis. Ikke mer arbeid, men kanskje litt mer barnevennlig?

Enig med deg, jeg hadde synes det var skikkelig stusslig om det satt noen på nyttårsaften hos oss og ikke likte noe.
Det koster meg svært lite å servere pølser og medisterkaker i tillegg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 22:10   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsmeny

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg hadde hatt medisterkaker og vanlige kjøttpølser til , det spiser de fleste barn.
For mer det viktig at alle får noe de liker.

Foreldrene ba meg legge oppi pølser, så jeg har kjøpt kjøttpølser. Det er nok bare to som ikke spiser pinnekjøtt tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 11:40   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny

Vi blir 9, kanskje 10. Skal ha kalkunfilet igjen. Hadde hele familien for etpar dager siden og hadde det samme men alle synes det var så godt og det er enkelt å lage til mange så da kjøpte vi en stor filet til. Stedatter skal lage dessert, Dronning Mauds pudding.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 11:55   #28
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Enig med deg, jeg hadde synes det var skikkelig stusslig om det satt noen på nyttårsaften hos oss og ikke likte noe.
Det koster meg svært lite å servere pølser og medisterkaker i tillegg.

Jeg er enig, jeg tenker at verken nyttårsaften eller andre høytidsdager er de rette dagene for å jobbe med kresenhet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 12:45   #29
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsmeny

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er litt der at om man lager mat til 16 personer, får folk evt spise tilbehøret om det er flere andre ting de ikke liker. Barn også.

Det er jeg enig i. Nå «liker» alle barn jeg kjenner pinnekjøtt, det de evt strever med er å få av kjøttet. Løses enkelt med pinnekjøtt av bog, som mange voksne også foretrekker (evt ha begge deler). Mer hele kjøttstykker. Vossakorv er fast tilbehør hos oss. Nå vil jeg vel si at med en god rotmos trenger man ikke nødvendigvis kjøtt, heller.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-18, 16:59   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsmeny

Laget 5 kg og masse pølser. Litt rester igjen, men mindre enn jeg trodde. Alle spiste noe og vi hadde fire ulike desserter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no