Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterbukse ungdom?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-17, 11:24   #1
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Vinterbukse ungdom?

Hva har ungdommen deres?

Min gutt bruker 170/xs og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal se etter.
(Ikke er det noe spesielt behov heller, men plutselig er det en eller annen utedag på skolen som han kan være med på.)

Han har ingen formening selv, det skal bare være behagelig, ikke er han i form til å være med og se noe særlig heller, jeg må ha alternativene klar før vi drar og prøver.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 22:05   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterbukse ungdom?

Minsten min er liten av vekst da men han har en Bergans boblebukse. Den blir brukt når han skal base i snøen. Ellers funker det oftest med en sånn langrennbukse/skibukse når han aker eller står på skøyter. Har sprayet den med impregnering så den blir ikke særlig våt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-17, 22:37   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterbukse ungdom?

Min datter er nesten 13, over 170 cm lang. Hun har en fra Didrikson, tror den heter eton. Str 170.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 10:51   #4
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vinterbukse ungdom?

Takk for tips.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 12:07   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterbukse ungdom?

Jeg kjøpte en McKinley-bukse fra Intersport. Han vokser så fort, og den var veldig billig. FUngerer helt fint til aking og snowboardkjøring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 12:17   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterbukse ungdom?

Min har en tynnere fjellbuksesak og en tykkere slalåmbukse/utebukse med seler, begge fra Mammut. Han bruker den tykke ganske mye. Ikke på skolen, ærrugæren, men når vi drar og aker eller han skal være med på utedugnad på skøytebanen og sånn. Han har stort sett vett til å kle seg skikkelig, med unntak av lue, som siste året har utgått pga sveis.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 12:18   #7
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterbukse ungdom?

Min er vel rett over 160 og har to utgaver av Bergans. En tykk skibukse og en litt tynnere som han stort sett foretrekker. Fornøyd med dem.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 13:13   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vinterbukse ungdom?

Sønnen vår er 1,80 og har Bergans Oppdal i str M. Har kjøpt seler fra Bergans til den, for han liker at det er komfortabelt og vil slippe snø mellom jakke og bukse. Mannen har også ei slik bukse, og er veldig fornøyd. Han bruker den masse på ski og trugeturer.
De koster endel, tror jeg kjøpte når XXL hadde dem til rundt 1600,-. Har også sett noen slike pent brukte på finn.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 13:30   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterbukse ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Min har en tynnere fjellbuksesak og en tykkere slalåmbukse/utebukse med seler, begge fra Mammut. Han bruker den tykke ganske mye. Ikke på skolen, ærrugæren, men når vi drar og aker eller han skal være med på utedugnad på skøytebanen og sånn. Han har stort sett vett til å kle seg skikkelig, med unntak av lue, som siste året har utgått pga sveis.

Jeg ser de fleste av guttekompisene til 12-åringen har lua laaangt bak på hodet, fordi de har sjvong på luggen.

Husker da jeg gikk på ungdomsskolen, på 80-tallet, da alle hadde fluffy, tupert permanenthår. Var i alle fall helt uaktuelt å bruke lue da. Gudskjelov for pusete ørevarmere, eller store, vide tubeskjerf som kunne legges løst rundt hodet. Særlig den vinteren graderstokken krøp under 30 minus på sentrale Østlandet.

Vi overlevde vel takket være råååsa eller mintgrønne, varme dunjakker, og fornuftige Isba-sko.

12-åringen her bruker foreløpig skallbukse fra Skogstad over stillongs og ett eller annet, som regel treningsbukse. Får se om det blir behov for noe varmere etterhvert.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 13:44   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterbukse ungdom?

Tubeskjerf! De hadde jeg glemt!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-17, 13:49   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterbukse ungdom?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tubeskjerf! De hadde jeg glemt!!

Jeg tror egentlig vi kalte dem noe annet, men jeg husker ikke lenger hva.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no