Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Rådyrjævler og epletrær

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-17, 17:35   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Rådyrjævler og epletrær

Fanden altså! Rådyrene har spist på to av de fem epletrærne jeg plantet for tre år siden. På det ene er barken gnagd av helt rundt og på det andre halveis. Er det håp eller må jeg forvente meg at de dør? Burde nok ha gjerdet dem inn og skal på felleskjøpet i morgen for tråd og påler...

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 18:05   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Hvis det er gnagd helt rundt, kan du ha et problem, det er en svakhet som treet nok ikke vil kunne reparere. Det er mulig å gjøre forsøk med å ha på podevoks el.l. En mulighet er også å kutte treet under gnagestedet. Det kommer jo litt an på hvor høyt det er gnagd, hvordan treet evt er podet osv om det går/ er hensiktsmessig, men treet ditt skulle ihvertfall ha en god rot, så spørs det litt på hvordan det ser ut over bakken.

Jeg ville tatt noen bilder og gått på et ordentlig hagesenter og diskutert det med en der.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 20:32   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Mine døde. Epletrærne, altså. Rådyrene lever i beste velgående.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-17, 20:42   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Trærne hos oss overlevde.
Lykke til.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 00:54   #5
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Så koselig å ha rådyr i hagen!





(Sånn bortsett fra at de dreper epletrærne dine, da. Jeg er ikke så opptatt av trær og hage, og hadde glatt ofret trærne for å ha regelmessige besøk av rådyr i hagen. )

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 09:36   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Så koselig å ha rådyr i hagen!





(Sånn bortsett fra at de dreper epletrærne dine, da. Jeg er ikke så opptatt av trær og hage, og hadde glatt ofret trærne for å ha regelmessige besøk av rådyr i hagen. )

Det er på hytta som ligger ekstremt landlig til. Rådyr og ikke minst hjort er et veldig vanlig syn. I tilegg til huggorm og grevling..... Jeg ofrer ikke trærne mine frivillig!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 09:52   #7
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Lykke til med trærne!

I min hage har de hersens bambiene spist hver eneste tulipan. Hver eneste! Og jeg brukte en formue på tulipanløker sist høst, siden vi skulle ha konfirmasjon i vår.

Grrrr......

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-17, 11:09   #8
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Tulipaner er en favoritt ja. Husker hesten vi hadde som små raidet bedene for det om hun fikk sjansen. Det som er litt rart er at det har skjedd nå. Det er jo masse grønt gress så hvorfor ta barken da.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-17, 21:56   #9
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Hvordan går det med epletrærne dine vixen? Har de overlevd sommeren? Jeg antar at jo eldre epletrærne dine blir, jo bedre tåler de rådyr. Altså, har de overlevd til nå og klarer vinteren, så klarer de seg nok lengre også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-17, 22:01   #10
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Det ene ser ut til å dø. Det kom epler på det, men nå i høst så ser jeg at det har visnet hen så og si. De andre ser ut til å berge fint, men ikke det der de har gnagd hele veien rundt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-17, 22:34   #11
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Få tak i masse hår fra langhåret hund. Knytt fast i trærne og i pinner du stikker i jorda rundt trærne. Reddet mine krokuser og påskeliljer denne våren.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 12:13   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Det kan jo hende det kommer seg til våren, men det er vel tvilsomt. Godt du har fire trær igjen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 12:30   #13
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Heng teposer (helst appelsinte) rundt omkring. Fungerer utmerket.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 13:22   #14
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Vennligere forslag enn mannens. Som er bevegelsessensor med mitraljøse. Også fått tips om sånn sterk håndsåpebiter. Ala sterilan eller noe.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-17, 13:50   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Du kan også sette på hønsenetting rundt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-17, 09:58   #16
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Jeg henger her for tips. Forrige uke hørte jeg nemlig skritt på plattingen utenfor soverommet, og da jeg tittet ut sto rådyrbukken og spiste på blåbærbusken jeg har stående i en potte. Kunne han ikke holdt seg til naboens epletre?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-17, 10:46   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rådyrjævler og epletrær

Jakta er i gang. Just sayin'.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no