Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Forstørrelse fotografi - panorama

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-16, 15:52   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Forstørrelse fotografi - panorama

Jeg er hjemme og rekker å tenke mye.

Mannen er en svært habil fotograf, og jeg har lyst til p forstørre ett av naturbildene hans opp til stort panoramaformat, minst 150 cm bredt. Jeg har ikke lyst på bilde i ramme og tror at lerret ikke gir bildene hans den kredden de fortjener, så jeg tenker mer i retning av forstørrelse på plate.

Noen som har erfaring med storformat forstørring på plate? Er det aluminium som er greia?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 16:22   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forstørrelse fotografi - panorama

Eg synest den dei har på Japanphoto som heiter galleri-... something er veldig fin. Men eg har ikkje prøvd å gå lenger opp enn til A4-størrelse.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 16:39   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forstørrelse fotografi - panorama

Jeg bruker mye cewe (japan/Elkjøp). Aluminum men også hardskum. Begge har samme matte overflate som får frem kontraster. Det er det jeg anbefaler til mine kunder.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 17:56   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forstørrelse fotografi - panorama

Jeg har bilder på alumimium og hardskum. Liker aluminium best. Men kan også ha noe å si hva slags farger det er på bildet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 23:33   #5
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forstørrelse fotografi - panorama

Ja, ser at Japan photo har et godt utvalg og de er vel kjent for å være gode på slikt også?

Hardskum, altså? Er finishen lik som med aluminium? Hva er fordelene og ulempene?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg bruker mye cewe (japan/Elkjøp). Aluminum men også hardskum. Begge har samme matte overflate som får frem kontraster. Det er det jeg anbefaler til mine kunder.

Hva er cewe?

Kan jeg stille flere spørsmål enn FB kan svare på?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 23:46   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forstørrelse fotografi - panorama

Råstilig på aluminium (også på plexiglass, synes jeg)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-16, 00:16   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forstørrelse fotografi - panorama

Cewe er en fabrikk.

De selger gjennom både elkjøp og japan foto og en del andre jeg bruker elkjøp for å slippe porto.

I fjor bestilte jeg 3 studiobilder jeg hadde tatt både på hadskum, alu og pleksi. Ikke samme bilde men samme fotografering. Alu og plast ble helt likt. Samme overflate. Alu er tyngre men tynnere. Plast er litt tykkere, men lett.. pleksi ga et helt annet innteykk. Mye mer skinn, noe keg ikke liker i mine bilder.

Etter det har keg bestilt to større forstørrelser i plast. Bybilder ikke studio. Veldig fornøyd. Pleier å vise de til fotokunder når de spør om forstørrelser, og de ender ofte opp med skumplast eller alu.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-16, 00:34   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forstørrelse fotografi - panorama

Isolere, takk for tips om Elkjøp. Eg er veldig fornøgd med bilder frå Cewe, men synest Japanphoto sitt porto-opplegg er fullstendig dust. Sist bestilling eg gjorde måtte eg betale det tre gonger.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no