Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Stæsj til å ta vare på skjegget

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-17, 13:50   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Stæsj til å ta vare på skjegget

Mannen min har skjegg. Dessverre. Og det gror skikkelig så innimellom kan det bli mye. Og da ser det ikke så bra ut.
Men han er ikke så opptatt av å se så bra ut. Eller, det ble feil. Han blåser i hva alle skulle mene om skjegget hans.
Jeg har sagt at om han skal ha det langt så må det stelles.
Han har skikkelig grohår så det vokser veldig.
Så derfor skal jeg kjøpe skjeggremedier til han til jul.

Men hva?
Er det noen som har skjeggaper til menn som kan tipse om hva som er lurt å ha til skjegg? Type olje osv..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 13:56   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Min har definitivt ikke skjegg, han bruker veldig mye tid (og penger) på utstyr for å fjerne det. Men ja, jeg var med han innom Dapper i Oslo en gang. Skikkelig hipsterbutikk. De har nettbutikk også. I alle fall, jeg trodde ikke det var mulig å nerde så mye rundt skjegg og barbering jeg, men det er det tydeligvis. Så det er da mitt forslag. Dapper.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 14:02   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Supert. Takk for konkret tips. Skal sjekke hvor det ligger så kan jeg gå innom og spørre litt.

Han min har ikke noe peiling selv heller så han aner ikke men han er ikke typen som tar helt av heller da. Så derfor må jeg kjøpe det som er mest nødvendig så skjegget holder seg mykt og pent.
Tipper det er lurt å ha olje?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 14:03   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Stikk innom PelsPels i Storgata, Dapper på Grunerløkka eller Fit for Vikings på Vulkan, de har masse stæsj. De kan også gi deg veiledning i hva han trenger. Eller hva du syns han trenger. Vikingproduktene lukter skikkelig digg, litt urte-aktig og ikke veldig påtrengende. Jeg fikk lyst til å kjøpe meg til håret. Det må jo funke like bra?

https://fitforvikings.com/
http://www.pelspels.no/
https://www.dapper.no/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 14:08   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Så gøy. Tusen takk for tips.
Alt med viking, Norge og mannemann er bra. Det hjelper nok veldig på viljen her.
Kanskje han skulle fått et gavekort på klipp/stell om de har + litt småstæsj..
Ønskjer meg en sånn en.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 15:38   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Følger med her for hadde tenkt å spørre om det samme.
Min mann har en skjeggtrimmer bare, men jeg skulle ønske at skjegget var litt mer velpleid til tider.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 15:45   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.033
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Mannen bruker en slags shampo, olje og litt voks. Alt kjøpt på en skjeggbutikk, ikke noe tull.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 18:01   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Jeg kan jo ingenting om dette, heldigvis. Men jeg synes Bad Norwegian har et litt kult konsept, sikkert fordi jeg møte en av dem som startet det i et festlig lag.

https://www.badnorwegian.com/oil-beard.html

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 18:41   #9
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 20:18   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Mannen min har egen shampoo, olje, kam og børste til skjegget. Og det er visst viktig å ha noe som gir fuktighet til huden under, for den blir fort tørr. Men er ikke jeg som kjøper inn, så har ikke peiling på merker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 20:26   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kan jo ingenting om dette, heldigvis. Men jeg synes Bad Norwegian har et litt kult konsept, sikkert fordi jeg møte en av dem som startet det i et festlig lag.

https://www.badnorwegian.com/oil-beard.html

«Our cannabis seed oil brings all the hipsters to our yard»

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 20:32   #12
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Adventskalender, kanskje?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 21:45   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Eller, the obvious:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 10:59   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Mannen ønsket seg og fikk noe greier fra angry norwegian (nettbutikk som ikke jeg undersøkte nøye nok at geografisk ligger "i byen" (Ålesund), men jeg ER jo aldri "i byen" så det var likegreit at det kom i posten. Rasende fort da, lurer på de må ha levert uten bruk av posten for meg mener mamma sa det kom samme dag...

Siden dengang har han tatt i bruk noe som minne mer om det siste bildet her, og har ikke lenger sjegg av en sånn karakter at det krever så mye stell. Like greit.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-17, 22:18   #15
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Stæsj til å ta vare på skjegget

Bare ikke kjøp skjeggolje med altfor intens lukt. Han takler det helt fint, men jeg kan ikke fordra det.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no