Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-24, 19:48   #981
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Denne. Klarte å skjære meg i fingeren i går, så får ikke til å strikke akkurat nå.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_2473.jpg (8,8 KB, 37 visninger)
__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 15-03-24, 19:50   #982
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.509
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?



Eg strikker Hildur cardigan. Etter mykje fleirfarga strikk i det siste er det kjekt med einsfarga. Lenge sidan eg har strikka ting i delar, og montert etterpå, strikker mest raglan/rundfelling, men tenker det skal gå greit.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv  
Gammel 15-03-24, 20:25   #983
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 917
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hatt fullstendig strikketørke i evigheter (ja strikket så og si ikke i 2023), og tok opp pinnene for første gang i 2024 i dag. Lagt opp til er aftenstrikkpledd, da det er krig om det forrige jeg strikket og det er helt hjernedød strikk.

Plingo er ikke aktiv  
Gammel 15-03-24, 20:31   #984
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.602
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det var fint, Plingo!

Det siste jeg strikket var et bitteliten, men likevel alt for stort pledd, til en bitteliten nevø som døde i magen til søsteren min. Etter det har jeg ikke orket å strikke noe som helst, men håper lysten kommer tilbake. Leter etter noe superenkelt...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 15-03-24, 20:31   #985
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.482
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.



Eg strikker Hildur cardigan. Etter mykje fleirfarga strikk i det siste er det kjekt med einsfarga. Lenge sidan eg har strikka ting i delar, og montert etterpå, strikker mest raglan/rundfelling, men tenker det skal gå greit.

Den står på min todo-liste også, når jeg er ferdig med "strikk opp garnet"-prosjektet mitt. Strikker du i det foreslåtte garnet eller har du valgt et annet? Jeg har ikke vært så veldig fornøyd tidligere med det garnet som er foreslått, så vurderer å bytte ut.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 16-03-24, 11:35   #986
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på med en marineblå Cumulus bluse til meg selv, men innimellom har jeg strikket ei vinhøne og et Sophie Shawl, Har også garn liggende klart til en Cloud bluse fra Petitknit

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 16-03-24, 11:38   #987
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.170
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er akkurat ferdig med mariusgenser til meg selv og har begynt på dette sjalet i dag: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7549&cid=1

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 16-03-24, 23:50   #988
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nettopp ferdig med en Mariusgenser i Per Gynt til meg selv.
Holder på med Marius med rundfelling i str 2 år nå.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 17-03-24, 09:24   #989
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med både Haley og Bregne, og er egentlig i gang med sokker til sambo og med en Field genser 8 køen til meg selv.

Men så ga mamma meg noe garn og en jakkeoppskrift fra Sandnes forleden - hun likte ikke fargekombinasjonen hun hadde kjøpt (rødt garn og grå silkemohair) og klarte uansett ikke å strikke den pga synet.


Jeg synes bildet og mønsteret og jakka så skikkelig traurig og kjedelig ut og tenkte egentlig å bruke garnet til noe annet. Men så har mamma bursdag snart, og jakka kan være en super bursdagsgave så jeg har kjøpt til rød silkemohair, og følgetråd av Kinesine skinny mohair, og droppet den grå silkemohairen. Og det blir skikkelig fint i strukturstrikken i jakka!! Blir en dyr jakke da, for hverken silkemohairen jeg kjøpte eller kinesine er spesielt billig garn


Sist redigert av m^2 : 17-03-24 kl 09:31.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 17-03-24, 10:14   #990
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.755
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nettopp ferdig med en enkel til barnebarn:


IMG_8184.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 18-03-24, 18:25   #991
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg får ikke til magic loop. Jeg strikker vrangt når jeg bruker den metoden. Altså jeg får innsiden ut og utsiden inn. Jeg gjør jo noe feil men forstår ikke hva. Hjelp!!! Noen som har en god video som viser hvordan man skal gjøre det? Jeg har studert den fra Petit Knite opp og ned og frem og tilbake. Likevel blir det jeg strikker vrangt.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 18-03-24, 19:28   #992
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.602
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hva strikker du da? Om det skjer når du strikker en arm feks er det fordi du strikker feil vei.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-03-24, 21:14   #993
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva strikker du da? Om det skjer når du strikker en arm feks er det fordi du strikker feil vei.

Strikker arm på en genser. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 18-03-24, 21:24   #994
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.602
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Du strikker feil retning.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-03-24, 22:40   #995
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Spørsmål

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Du strikker feil retning.

Hvordan kan jeg strikke i feil retning? Jeg flytter fra venstre pinne til høyre pinne. Akkurat sånn som jeg gjør ellers.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 18-03-24, 22:45   #996
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.145
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg tipper du strikker riktig, men gjør noe feil når du starter, etter opplegg. Kan du ikke se på en video eller to og fokusere på oppstarten?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 19-03-24, 08:31   #997
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Hvordan kan jeg strikke i feil retning? Jeg flytter fra venstre pinne til høyre pinne. Akkurat sånn som jeg gjør ellers.

Kan det være at du strikker fra innsiden, og ikke utsiden. Hvis det gir mening?

Isa er ikke aktiv  
Gammel 19-03-24, 08:35   #998
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Kan det være at du strikker fra innsiden, og ikke utsiden. Hvis det gir mening?

Ja, jeg skjønner hva du mener. Men hmjeg forstår ikke hvorfor det blir sånn.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 19-03-24, 09:02   #999
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.010
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Du har muligens "flippa" strikketøyet på de første omgangene så det vokste "oppover" fra pinnene i stedet for nedover. Så har du trekt det ned etter noen omganger fordi det ble tydelig, og da vil du plutselig ha vranga ut.

Et triks er å strikke noen omganger fram og tilbake før du samler til loop. Da er det lettere å unngå både å flippe og å vri strikketøyet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 19-03-24, 10:51   #1000
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har tatt på meg å strikke VM-genser til søster.

Har ikke så mange gensere på baken, og definitivt ikke flerfargestrikk. Er godt i gang med første erme - som jeg strikker nesten som prøveklut. Tenker jeg strikker neste erme før jeg vurderer om den første må rekkes opp eller ikke. Det er vrient å holde på passelig stramt/løst med 2-4 farger i spill samtidig. Men veldig bra mindfullness å konsentrere seg om mønster.

__________________

tink er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no