Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-18, 21:40   #61
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Det er allikevel noe som må argumenteres lokalt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-18, 22:41   #62
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Malapropos: noen som vet hvor tidlig man må el-parkere i Frognerparken for å få plass til å lade? #neewbie

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 09:50   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg vet ikke om noe sted der jeg kan ha bilen min der. Ikke på jobben, det blir for tungvint. Jeg kommer ikke til å bytte buss to/ tre ganger for å komme meg til Oslo. For så å bruke evighet tilbake og komme hjem etter midnatt. Det skjer ikke. Hvis det hadde vært lett å få parkering i Lillestrøm så kunne det vært et alternativ. Men det blir så mye mas at da dropper jeg nok hele Oslo. Bortsett fra Operaen så er det ikke noe jeg trenger å dra dit for når de ikke vil ha biler der.

Ok. Jeg innser at vi står veldig langt fra hverandre.

Jeg tenker at hvis dette er veldig vanskelig å finne pendlerparkering og bruke lenger tid, så får du heller gå glipp av noen besøk i operaen. Biltrafikken MÅ ned i Oslo sentrum, og folk må ofre noe.

Samtidig kan vi jobbe for et ENDA bedre kollektivtilbud også utenfor Oslo sentrum, og gode parkeringsmuligheter på kollektivknutepunkter i Akershus. Det ene utelukker ikke det andre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 10:42   #64
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, er det ferdig? Fikk melding om at det er på gång, men trodde det var litt frem i tid.

Da er det i tilfelle bare å surre seg dit en gang i åpningstiden for å få Spesielt Kort der også. Enter 2019.

Fremdeles kjøreavstand, da.

Går buss, tar 9 minutter! Halvtimersruter, da.

Jeg ønsker meg veldig et bedre busstilbud fra oss, men t-banetilbudet er fantastisk. 7-minuttersrute har virkelig gjort en kjempeforskjell. Bussruten er ok, men kvartersruter lager stress, syns jeg, når jeg har blitt vant til 7-minutters på t-banen... :sparker: Og så går den for kronglete vei, den bussen, og er for full.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 10:50   #65
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er allikevel noe som må argumenteres lokalt.

Det var poenget mitt, både at initiativet må være lokalt OG at det går an å få gjennomslag. Beklager hvis jeg formulerte meg dårlig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 10:59   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ok. Jeg innser at vi står veldig langt fra hverandre.

Jeg tenker at hvis dette er veldig vanskelig å finne pendlerparkering og bruke lenger tid, så får du heller gå glipp av noen besøk i operaen. Biltrafikken MÅ ned i Oslo sentrum, og folk må ofre noe.

Samtidig kan vi jobbe for et ENDA bedre kollektivtilbud også utenfor Oslo sentrum, og gode parkeringsmuligheter på kollektivknutepunkter i Akershus. Det ene utelukker ikke det andre.

Ja, dette handler jo mye om vane. Og ja, ting kommer til å ta lengre tid. Ja, vi må være stappet sammen på varme busser. Men vi greier det på ferie i Paris, London og New York.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det var poenget mitt, både at initiativet må være lokalt OG at det går an å få gjennomslag. Beklager hvis jeg formulerte meg dårlig.

Skjønner! Trodde du mente at siden Ruter er et Oslo-selskap så var det Oslos ansvar å få kollektivtrafikken til å funke, også utenfor Oslo.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 11:01   #67
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Hos oss (vest for Oslo) har togtilbudet blitt dårligere enn før. Det er utrolig flinke folk som jobber for en endring, men det hjelper ikke når ingen vil høre. "Etter ruteendringene fikk alle bedre tilbud, untatt dere. Noen må jo ta støyten". Sitat NSB, sånn omtrent.

Vi har halvtimesruter på toget, men det er somletog som tar hundre år. Bussen går en gang i timen, og korresponderer selvfølgelig ikke med toget. Hvis jeg skal ta kollektivt til Oslo må jeg først gå til stasjonen, som tar 20-25 minutter, og så ta tog i tre kvarter. Siden det er somleruta er det den som ryker først hvis det er noen issues, så den er ofte forsinket. Hvis jeg kjører tar det en halvtime, dør til dør. Ikke i rushen da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 11:16   #68
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi har halvtimesruter på toget, men det er somletog som tar hundre år. Bussen går en gang i timen, og korresponderer selvfølgelig ikke med toget. Hvis jeg skal ta kollektivt til Oslo må jeg først gå til stasjonen, som tar 20-25 minutter, og så ta tog i tre kvarter. Siden det er somleruta er det den som ryker først hvis det er noen issues, så den er ofte forsinket. Hvis jeg kjører tar det en halvtime, dør til dør. Ikke i rushen da.

Hm ... la meg gjette: bor du langs Spikkestadbanen?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 11:45   #69
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hm ... la meg gjette: bor du langs Spikkestadbanen?

Jepp. Hvis du jobber med sånt er det fint om du kan fikse den i løpet av et par år, jobben skal flytte så jeg må begynne med tog.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 12:29   #70
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Jeg tenker at det er greit å si at alle må endre vaner. Men for at folk skal endre vaner, må valgmulighetene være av en slik art at det går an å velge det.
Det kan ikke være slik at alle på Spikkestad, i Ski, Enebakk, Fetsund, Røyen og andre pendlersteder ikke lenger skal bruke byen fordi den er helt utilgjengelig.
Gode innfartsparkeringer er en fin greie. Men da må det være mulig også for folk uten månedskort å parkere der - uten å betale skjorta (skjorta= omtrent samme pris som de betaler i Oslo).
Og jeg er enig i at vi må få ned trafikkbelastningen i Oslo. Jeg synes imidlertid det burde satses mye mer på at trafikk som ikke skal til Oslo, men bare gjennom, må elimineres. For å ha en levende by, må det være folk der - både folk som bor og folk som reiser til. SÅ det bør legges vekt på at byen er tilgjengelig for de som ønsker å bruke den uten å bo der også. Og nei, jeg mener ikke at alle skal kjøre - men jeg mener at man må legge til rette for et GODT kollektivtilbud. Og hvis du må reise tre timer kollektivt frem og tilbake for å se en forestilling i OPeraen, men kan kjøre til og fra på en time, er det forståelig at folk velger det siste.

Jeg mener forøvrig at gode innfartsparkeringer er et must og de må være tilgjengelige for alle uten at noen skal stå med metermål og bestemme at kun de som bor mer enn så og så mange km unna får bruke parkeringen. Selv om folk bor nær knutepunkter, kan de jo hende de skal innom barnehage/skole og levere og hente barn på vei til og fra jobb. Folks liv er trave og hektisk og alles hverdagslogistikk må gå opp.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 13:00   #71
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Jeg bor på ett av de utenfor allfarvei-stedene Pøblis nevner tidligere, og vi har allerede begynt å kutte ned på aktiviteter i Oslo. Vi benytter oss oftere og oftere av parkeringen ved Kolsås stasjon og tar banen innover, men hvis den parkeringen blir svindyr eller alltid blir full, blir det vanskelig for oss. Å ta kollektivt helt hjemmefra er mulig, men bussene går sjeldent og det tar lang tid. Vi orker ikke at et kinobesøk blir en hel dagsutflukt, f.eks.

Ja, man kan si at det er et luksusproblem og at det ikke er en menneskerett å reise inn til Oslo, men det ender jo opp med at Oslo sentrum bare vil bli benyttet av en begrenset del av befolkningen.

Jeg er HELT enig i at trafikkbelastningen i Oslo må ned, men da må vi gis gode alternativer. Jeg er ofte i England og ser hvor utrolig flinke de er på Park&Ride der. Hvorfor i all verden klarer ikke vi det samme?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 13:05   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Jeg er også enig i at det må gjøres gode tilpasninger. Og mener at innfartsparkering er et godt alternativ. Det løser problemstillingen med å skulle kjøre hyppige busser i områder hvor det bor få, og man kan heller satse på parkeringsplasser ved et høyfrekvent tilbud på linjer som ikke konkurrerer om plass på veiene (som tog og bane).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 13:07   #73
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

På Kolsås er det til og med gratis. Men jeg føler nærmest at det er for godt til å være sant, og er redd for at det skal bli avgiftsbelagt eller forsvinne. Avgiftsbelagt er for så vidt greit, så lenge det er overkommerlige priser. Ikke "p-hus i Oslo"-priser.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 13:10   #74
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Jeg tenker at det med fordel kan koste litt for innfartsparkering, slik at folk ikke bruker plassene til oppbevaring av hengere eller avlagte biler. (Aner ikke hvor vanlig det er, men i nabolaget mitt har det vært et problem at det står parkert biler som aldri flyttes på fordi de er uten skilter.)

Nå har vi akkurat fått beboerparkering, så nå er det avgiftsbelagt overalt uansett.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 13:12   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tenker at det med fordel kan koste litt for innfartsparkering, slik at folk ikke bruker plassene til oppbevaring av hengere eller avlagte biler. (Aner ikke hvor vanlig det er, men i nabolaget mitt har det vært et problem at det står parkert biler som aldri flyttes på fordi de er uten skilter.)

Ja, det kan jo bli et større problem på plassene utenfor sentrum når beboerparkering blir gjennomført over nesten hele byen.

Innfratsprkeringen burde ha et slags system som gjorde det greit økonomisk å stå der en dag, men kanskje økte betraktelig om man skulle stå der mer enn et døgn? Så blir dagstur til Oslo greit, men hensetting dyrt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 13:24   #76
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er også enig i at det må gjøres gode tilpasninger. Og mener at innfartsparkering er et godt alternativ. Det løser problemstillingen med å skulle kjøre hyppige busser i områder hvor det bor få, og man kan heller satse på parkeringsplasser ved et høyfrekvent tilbud på linjer som ikke konkurrerer om plass på veiene (som tog og bane).

Dette er en god løsning for mange! Jeg bor rett ved en togstasjon, og ser jo at parkeringsplassene (og sykkelparkeringen!) blir brukt - og det er jo helt supert. Men her ute hvor vi bor, har det vært flere oppslag i avisene om at folk som bor "for nært" innfartsparkeringen kjører og at an vil ha en stopp for det - og det er jeg ikke sikker på at jeg er enig i - det er jo ofte fordi folk skal innom barnehager eller skoler på vei til eller fra byen at folk tar med seg bilen. SÅ jeg håper ikke det blir et kritierium for å få bruke innfartsparkeringene. Jeg tenker også at hensetting i mer enn et døgn kan koste MYE og dagparkering relativt live - så blir man kvitt problemet med hensetting og vrak og hengere og sånn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 13:26   #77
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

I Asker er det sånn at de har en rimelig innfartsparkering, tror den koster 30 kr dagen, men den er stappfull lenge før halv åtte. Ved siden av ligger en privat parkering, som koster oppmot 150 kr hvis jeg ikke husker feil. Jeg bruker den bare når jobben betaler. Det blir jo altfor dyrt å basere seg på den parkeringsplassen til hverdags. Jeg har aldri vært tidlig nok ute til å finne plass på pendlerparkeringen.

I Vollen (båt) satt de nettopp opp prisen fra 50 kr i mnd til 550 i mnd. Ikke avsinding dyrt, men jeg syns det sender helt feil signal. Her har det ikke vært noen issues med fulle parkeringsplasser heller.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 13:29   #78
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

I Asker er det sånn at de har en rimelig innfartsparkering, tror den koster 30 kr dagen, men den er stappfull lenge før halv åtte. Ved siden av ligger en privat parkering, som koster oppmot 150 kr hvis jeg ikke husker feil. Jeg bruker den bare når jobben betaler. Det blir jo altfor dyrt å basere seg på den parkeringsplassen til hverdags. Jeg har aldri vært tidlig nok ute til å finne plass på pendlerparkeringen.

I Vollen (båt) satt de nettopp opp prisen fra 50 kr i mnd til 550 i mnd. Ikke avsinding dyrt, men jeg syns det sender helt feil signal. Her har det ikke vært noen issues med fulle parkeringsplasser heller.

Jeg synes det er helt merkelig å gjøre det på den måten. De VIL jo at folk skal parkere der og ta båten inn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 13:52   #79
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

(...)
Skjønner! Trodde du mente at siden Ruter er et Oslo-selskap så var det Oslos ansvar å få kollektivtrafikken til å funke, også utenfor Oslo.

Ruter er hele 40 % eid av Akershus, de har selvsagt et ansvar for Akershus også, men det er vi som bor her som må presse dem, presse dem, presse dem og presse dem. Oslo har ikke ansvar for Akershus utover å være hovedeier i Ruter. Noe sånt, mulig jeg er upresis igjen, feire i hjernen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-18, 13:54   #80
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fossilfritt i Oslo, hva tenker dere om det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det kan jo bli et større problem på plassene utenfor sentrum når beboerparkering blir gjennomført over nesten hele byen.

Innfratsprkeringen burde ha et slags system som gjorde det greit økonomisk å stå der en dag, men kanskje økte betraktelig om man skulle stå der mer enn et døgn? Så blir dagstur til Oslo greit, men hensetting dyrt.

Eller det kan linkes til billett på Ruter, og at den må fornyes daglig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no