Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøleskapsmagneter

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-13, 21:03   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Kjøleskapsmagneter

Ja, jeg skulle gjerne hatt noen kjøleskapsmagneter. Kjøpte i dag slike bokstaver med magneter på lekebutikken, tenkte at i tillegg til at vesla kan leke seg med å lage ord så kunne de brukes til å henge opp småtteri med, men bokstavene henger knapt fast på kjøleskapet alene, de sklir bare ned. Dermed gjorde i alle fall de fint lite nytte. Så hvilke magneter bruker dere? Bare helt tilfeldige kjøpt her og der, eller finnes det noen som faktisk er fine, ikke alt for dyre og egner seg til å henge opp med?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 21:20   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Jeg har noen runde, enkle men kraftige fra Ikea. Finnes i hvit, svart og rosa. I tillegg har jeg noen metallklyper som jeg fester ukeplaner osv i.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 21:30   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Vi har en greie med å kjøpe en fin magnet for hver utenlandsby vi reiser til. Av og til glemmer vi det, av og til kjøper vi 2-3. I Berlin fant jeg scrabble-bokstaver som jeg har det morro med i ny og ne.

Kjøleskapspoesi er pent.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 21:31   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

De fra Ikea så veldig ok ut, de skal jeg huske å se etter neste gang turen går dit.

Disse poesimagnetene kom jeg over da jeg googlet ja, men fungerer de til å henge opp med i tillegg til at de kan brukes til å "skrible" med?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 21:33   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Vi har de lekebokstavene, de holder oppe... et avisutklipp av bursdagsbarn, om det er 2-3 magneter pr bilde. De brukes til det mest som dekorasjon, egentlig.

Jeg har hengt opp et a4 ark med dem også, da med 4 bokstaver oppe og 4 nede, rett og slett "olje" og "krem" fordi det er arket vi skal skrive opp innkjøp av olje og krem til eksembehandling.

Men mest brukes bokstavene altså til at ungene leker med dem. Ellers har vi et litt for dårlig utvalg av magneter egentlig, men de vi har er stort sett greie. Men det er litt sånne turist-magneter og sånn fra her og der.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 21:35   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi har de lekebokstavene, de holder oppe...

De vi kjøpte henger knapt, de holder alle på å skli ned nå og da henger de uten at de har noe annet de skal feste. Vesla slet med å få flere til å feste seg, magnetbitene er små og fester seg desverre nesten knapt. Ingen særlig kraft i de vi kjøpte med andre ord.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 21:41   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Det er små magneter på dem ja, og de henger ikke allverdens godt, men de henger altså, våre i alle fall.

Men det han jo reelt sett egentlig like gjerne skyldes kjøleskapet som magnetene, om deres har tykkere lag med maling eller på annet vis ikke er like sterkt magnetisk?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 21:54   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er små magneter på dem ja, og de henger ikke allverdens godt, men de henger altså, våre i alle fall.

Men det han jo reelt sett egentlig like gjerne skyldes kjøleskapet som magnetene, om deres har tykkere lag med maling eller på annet vis ikke er like sterkt magnetisk?

Hmm, nei. Det er nok magnetene på disse som ikke er bra nok virker det som altså, vi har noen andre typer og de sitter kjempegodt uten noen problemer. Men igjen, magnetflatene på de andre er jo langt større også da, så det kan jo være årsaken til at de sitter langt bedre.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 21:56   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Jeg har ulike. Har noen klyper jeg arvet for mange år siden. Aner ikke hvor de er kjøpt. I tillegg har jeg noen helt enkle runde. Lurer på om jeg kjøpte dem på sånn 10 kroners salg på Ica.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 21:58   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Vel, jeg tenkte bare tanken fordi på dette nye kjøleskapet vårt virker det som om de magnetene vi hadde fra før sitter bedre, holder mer, enn på det forrige. Det hang godt på det vi hadde før der igjen, men vi hadde i en kort periode etter flytting et som altså virket å være.. joda, magneter hang, men de holdt ikke like mange lag med papir som på dette.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 22:00   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Testet de på ovnen også nå for å se der, men de sklir ned der også gitt. Nei, blir nok bare lek med disse gitt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 22:06   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

De er jo ikke akkurat ment til noe annet enn lek heller da, eneste grunn til at jeg bruker (mange) til å holde oppe enkle ting er, at de er fargerike, så det blir litt dekorativt, på et rotete vis...

Men ja, vi snakker om å la ungene få ei magnettavle på lekeloftet og ha dem der. Bare at jeg oooooooooorker ikke at magnetene også skal flyte utover det fulle gulvet, så de blir på kjøkkenet til vi har mer dressur på lekeloftet...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 22:14   #13
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Jeg har kjøpt magneter på ebay. Holder som bare det.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 22:16   #14
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Jeg har kjøpt magneter på ebay. Holder som bare det.

Ebay liker jeg. Det har jeg ikke tenkt på.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 22:24   #15
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Ebay liker jeg. Det har jeg ikke tenkt på.

Det hadde ikke jeg heller så jeg var så fornøyd når jeg fant noen. Sleng med strong i søket så finner du de sterke.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 22:38   #16
Kavring
Fullverdig medlem
 
Kavring sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 33
Kavring har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Disse poesimagnetene kom jeg over da jeg googlet ja, men fungerer de til å henge opp med i tillegg til at de kan brukes til å "skrible" med?

Vi har disse. De holder ikke noe særlig fast (de er for tynne og små), men de er morsomme å lage små dikt av.

Kavring er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 22:56   #17
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Vi har en salig blanding av magneter. Vi kjører (svært) vekselvis samme opplegg som D`Arcy med at vi kjøper magner på utenlandsreiser, men det er som antydet litt tilfeldig om vi husker det eller ikke. I tillegg har vi noen hjemmelagde som jeg selv har laget (små gipsfigurer som jeg har malt og limt magnet fra Panduro på baksiden). Og så har jeg noen som jeg har kjøpt i designbutikker, kjøkkendupeditt-butikker og andre butikker som selger ting og tang. Eksempler på slike butikker er Ting (ligger rett bak Stortinget ikke så langt unna Moods), Norway Designs, Mujii, Granit (her har de en del kule med enkel design - bl.a. har jeg noen på jobb derfra med dagene på, altså 7 stk, en for hver dag) og bokhandlere.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-13, 23:21   #18
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

De beste vi har er noen runde, hvite fra Clas Ohlson. De er kraftige nok til å holde flere lag papir.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 00:01   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Jeg kjøpte magnetklyper på Clas, de holder ganske så mange ark samtidig uten å sige.
Har god erfaring med de vanlige magnetene derfra også. Har i tillegg kjøpt på både Nille og Ikea.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-13, 00:25   #20
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjøleskapsmagneter

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg kjøpte magnetklyper på Clas, de holder ganske så mange ark samtidig uten å sige.
Har god erfaring med de vanlige magnetene derfra også. Har i tillegg kjøpt på både Nille og Ikea.

Jeg har også de klypene fra CO når jeg tenker meg om. De holder godt!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no