Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Størrelse på barnerom

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-13, 20:38   #61
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Jeg synes det er en helt grei størrelse for to med 11 kvadrat feks, men problemet hvis rommet blir for lite er rett og slett å få plassert møbler. Samme hvor mange som bor der inne. Storebrors rom har ikke en eneste vegg som er 2 meter lang for eksempel, og da blir det noe problematisk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 02-04-13 kl 21:35.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 20:45   #62
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.838
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Her har ungene soverom på 12 kvadratmeter, det synes jeg (og de) er lite. Heldigvis har vi stor kjellerstue (32 kvadratmeter) i tillegg.
5 kvadratmeter er utrolig lite da.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:37   #63
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Milde måne, jeg har nå oppdaget at det ene soverommet vårt ikke er et godkjent soverom! Minstesnuppa har soverom på ca 5,5 kvm. 1,70 * 3,20. Det er alt for smalt, og hva vi gjør når hun må ut av juniorsengen er jo interessant. Det er ikke mulig å plassere en høy seng langs langveggen heller, sånn at hun kan bruke gulvplassen under (pga vindu). Det blir nok ikke så mye mer enn seng og skap, og evt en liten hylle...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:47   #64
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg kan bare ikke forstå at dette kan være riktig. Ei seng på 1,80 har jo allerede tatt 3,6 kvadrat. Hvordan fasong har rommet, og hvordan har dere møblert?

*interessertilureløsninger*

Vi hadde også soverom på ca 7 kvm tidligere. Da tok, som du sier, senga 3,6 kvm, så hadde vi et skap som tok ca 1,5 kvm, og dett var dett. 2 kvm gulvplass. Vi trivdes veldig godt på det rommet. Det er klart det måtte jo være skyvedører på skapet, og vi hadde ikke plass til nattbord, men ellers var det helt greit.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:48   #65
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Jeg stusser litt over at flere mener at soverom på 10-12 kvm er små? Vi har ett stort hus, men ingen av soverommene er over 10 kvm.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:51   #66
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Jeg har vokst opp i et hus med 3 soverom på 16 kvm og 2 soverom på 10-12 kvm, så jeg har nok kanskje ment en gang i verden at de rommene på 10-12 kvm var små. Nå med ei datter som sover på et 5,5 kvm-rom, har jeg vel skiftet mening.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:51   #67
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg stusser litt over at flere mener at soverom på 10-12 kvm er små? Vi har ett stort hus, men ingen av soverommene er over 10 kvm.

Ikke sant? Det er jo en 1/6-del av en leilighet, joh!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:52   #68
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg stusser litt over at flere mener at soverom på 10-12 kvm er små? Vi har ett stort hus, men ingen av soverommene er over 10 kvm.

Enig, men dette med størrelse på rom og hus er veldig relativt. Vi bor i et hus som vi selv synes er stort (135 kvadrat pluss kjellerstue), mens andre steder i landet vil mange mene det er knøttlite.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 23:04   #69
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Soverom er som oftest ganske små (etter min mening) i de aller fleste hustyper. Da vi bygget gikk vi igjennom utallige hus og leverandører, og de fleste hadde soverom på rundt 12 kvm i grunntegning.
Man kan flytte på vegger og lage egne løsninger, og neste gang skal vi gjøre om plantegninger slik at soverom er på rundt 20 kvm. Dropper både kjellerstue og loftsue. Syns det er mye bedre med store soverom til barna.

Vi så på et hus på rundt 240 kvm for en liten stund siden, men det utgikk med glans. Nettopp pga "små" soverom.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 23:31   #70
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Vi har tre soverom på 16 kvm+, og jeg kunne nok heller tenkt meg fire mindre rom. Men det er fordi vi også har loftstue til leker osv, så barna trenger i grunn ikke så mye plass på rommene sine. Ikke vi heller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 23:51   #71
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Barna her har soverom på 10 og 13 kvadrat. Det minste rommet oppleves som litet fordi det er så langt og smalt. De største rommet er også langt og upraktiskt men for såvidt stort nok til sin bruk. Vi mangler dog en kjeller/loftstue som unektelig hadde vært praktiskt når barna har flere venner på besøk. Nå er vi i byggeprosess og får etterhvert mye større hus. Vi har valgt å lage store soverom. 4 soverom på mellom 15 og 18 kvadrat.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 23:53   #72
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Jeg synes det er helt fantastisk å ha et soverom på 15-16 m2. Der har vi god plass til skyvedørsgarderobe og en krok med bokhylle og godstolen min. Jeg kan i tillegg drive med yoga der. Rommet ble ferdig i januar. Jeg elsker rommet mitt. Eldste har fått rom på 14-15, minsten har rundt 10. Det skal sies at vi har bodd på 75 m2 frem til desember i 2012.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 08:49   #73
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Jeg tror lillesøsters rom er ca. 7 m2, og det er i minste laget syns jeg. Løsningen når hun blir litt eldre blir å plassbygge loftseng med plass til sofa under og antakelig å ta klesskapet ut av rommet hennes for å få plass til skrivepult og hyller. Storesøsters rom er litt større, kanskje 11 m2 og det er en fin barneromstørrelse.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no