Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Størrelse på barnerom

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-13, 23:10   #41
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Det blir den opprinnelige løsningen slik at soverommene blir litt over 7 kvm.

Det høres lurt ut

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 23:13   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg sitter jo ikke å lyver akkurat. Nå trenger ikke vi plass på gulvet til leking, men da poden hadde det rommet så hadde han seng, en expedithylle med 8hyller i starten og 16 tilslutt, bord og stoler, da hadde han fortsatt greit med gulvplass. Skal se om jeg finner et bilde litt senere.

Ja, jeg vil gjerne også se.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 23:15   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vi har forøvrig seng på 180 på vårt 9 kvm soverom. Jeg syns IKKE vi har god plass, det er trangt og upraktisk.

Har dere plass til noe mer da?

Yngste sitt rom er på rundt 9 tenker jeg, evt noe mer (må sjekke tegningene). Har tenkt at eldste kan få mitt rom, så får han hennes og så får jeg hans. Jeg trenger ikke masse plass men må ha plass til en dobbeltseng, gjerne et par skap også. Må måle opp og se om det går.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 23:17   #44
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Jeg syns det høres lite ut med 5 kvm. Vi vurderer et soverom på 8 kvm i kjelleren og jeg syns det ser lite ut. Da får ungene i tillegg en kjellerstue på 40 kvm.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 02:27   #45
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, jeg vil gjerne også se.

Siden jeg ikke finner bilde, så får dere ikke sett.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-13, 08:08   #46
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Det kommer litt an på skråtak også. Rommet mitt hjemme hos mine foreldre, det er 9,5 kvm og virker egentlig ganske stort fordi det er skråtak slik at ikke hele gulvflaten teller.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 21:55   #47
mamma102
tenkpånokoduikkjeveit
 
Medlem siden: Mar 2013
Hvor: stavanger
Innlegg: 5
mamma102 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Tror minimumskravet til barneværelse er 6 kvm og rommer vel kun seng og et lite skap. Det viktigste er kanskje om det er tilstrekkelig store vinduer til rømningsvei. Et TV/Lekerom trenger vel heller ikke være så stort. Kommer an på hvor stor skjerm en skal ha inn?

mamma102 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 09:01   #48
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Jeg vokste opp på 6 kvm. Da fikk jeg plass til seng, pult og en kommode. Garderobe hadde jeg innebygd i veggen.
Så 5 hørtes veldig lite ut.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 09:05   #49
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

I helga var vi på hyttetur i hytta til brodern. Der sov vi på et rom rom var max 5 m2. Det føltes klaustrofobisk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 15:28   #50
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har dere plass til noe mer da?

Yngste sitt rom er på rundt 9 tenker jeg, evt noe mer (må sjekke tegningene). Har tenkt at eldste kan få mitt rom, så får han hennes og så får jeg hans. Jeg trenger ikke masse plass men må ha plass til en dobbeltseng, gjerne et par skap også. Må måle opp og se om det går.

Vi har en kommode og to enkle skap (en på hver side av sengen, kommoden på motsatt vegg som sengen, ved fotenden). Dette gir akkurat nok gulvplass til at vi får gått rundt senga.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 16:03   #51
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Ungene her har ganske små rom, og de er vel mellom 9 og 11 m2. Det er knapt med plass. Men vi har ikke egentlig noe ekstra rom til deres saker, selv om mellomstua blir brukt til lego/barbie i perioder.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 12:34   #52
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Våre har 12 kvm hver, og jeg syns det er ganske lite. Neste gang vi bygger skal barnerommene være på minimum 15, helst 20 kvm. Heller det enn kjeller/ loftstue. 5 kvm ville jeg ikke vurdert altså.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 13:06   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

I alle dager. Har folk så mye plass, altså?

Mine stakkars små (7 og snart 10) deler rom på... 11, 12 kvadratmeter. De klarer seg veldig fint.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 13:13   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I alle dager. Har folk så mye plass, altså?

Mine stakkars små (7 og snart 10) deler rom på... 11, 12 kvadratmeter. De klarer seg veldig fint.

Gutta mine har delt et rom på ca 9-10 m2 i seks år. Det gikk greit det. Men nå er vi så heldige at sokkelen er pusset opp, og da har de fått store rom begge to. 5 m2 er knøttlite.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 13:20   #55
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Poden har rom på 12 kvadrat nå, jeg synes det er stort og han trenger virkelig ikke mer plass.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 15:11   #56
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Her er barnas rom ca 10 kvm, helt grei størrelse. De har seng, skrivepult, stor kommode til klær, to stk 80 cm Billy bokhyller til bøker og leker, og god plass på gulvet til lek. I tillegg har de et tv-rom på ca 15 kvm, med sofa, tvreol og alt av filmer, konsollspill og brettspill. Kjempekjekt rom

__________________
1996, 1999, 2009, 2012.
Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 15:16   #57
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I alle dager. Har folk så mye plass, altså?

Mine stakkars små (7 og snart 10) deler rom på... 11, 12 kvadratmeter. De klarer seg veldig fint.

Den slår jeg med mine stakkars små på 1, 3 og 5 som deler et rom på ca 10 kvadrat. :skalflyttetiljul: Når det er sagt sover 1-åringen med meg, og de to andre er som regel å finne i senga til storesøs, så da deler gjerne en på 3, 5 og 9 et rom på ca 13 kvadrat.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 15:24   #58
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I alle dager. Har folk så mye plass, altså?

Mine stakkars små (7 og snart 10) deler rom på... 11, 12 kvadratmeter. De klarer seg veldig fint.

Mine to yngste deler et rom på ca. 12 kvm. Men jeg syns det er annerledes enn om de hadde hvert sitt på 6 kvm. For nå kan de ha køyeseng og får mye mer gulvplass enn de hadde fått på hvert sitt lille rom.

Hovedgrunnen til at vi vil ha mer plass og eget soverom til alle barna er at vi har lyst til at de skal ha gode muligheter til å ha venner med seg hjem også når de blir ungdommer. Jeg orker ikke tanken på å ha masse ungdommer sittende i stua sammen med oss hele kveldene, men i kjellerstua og på rommene deres kan de godt få være. Da får vi nok privatliv, samtidig som vi vet hvor barna våre er og kan bli kjent med vennene deres.

Hva man klarer seg med er jo en ting, vi er jo 5 stykker på ca. 90 kvm nå. Men jeg kjenner at dersom vi kan legge på ca. 70 kvm når vi er ferdig å innrede kjelleren, så skal det bli veldig godt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 16:04   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Om man har et lekerom i tillegg så trenger jo ikke rommet romme mer enn en seng og en pult, og det finnes jo sånne pult/seng-løsninger for små rom. Men det kan være lurt å la rommene være minimum så store at de regnes som rom, med tanke på fremtidig verdi av boligen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 16:13   #60
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

En sånn som denne kan du jo få plass til på kortveggen på et rom som er 210*300 meter, og da vil du få plass til en kommode også, og rommet vil være akkurat stort nok til å godkjennes som barnerom.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29872894/

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no