Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Størrelse på barnerom

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-13, 07:53   #21
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Vi har et rom på den størrelsen og det er virkelig kjempelite. Seng, kommode og en hylle. Frøkena mi på 4 liker å leke der men når hun blir stor nok til å sove i egen etasje skal hun få et litt større rom.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:04   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Det høres ut som kott, ikke rom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:06   #23
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Vårt soverom er 9 kvm og da stuper vi i seng. 5 kvm er for lite.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:22   #24
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Så lenge de har tv/lekestue utenom så tenker jeg at man ikke trenger så mye mer.

Vi har soverom på 7 kvadrat til meg og mannen, der er det plass tilm1.80 seng, nattbord, skrivebord og bokhylle. Vi synes ikke det er lite.

Jeg kan bare ikke forstå at dette kan være riktig. Ei seng på 1,80 har jo allerede tatt 3,6 kvadrat. Hvordan fasong har rommet, og hvordan har dere møblert?

*interessertilureløsninger*

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:26   #25
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Alle barn er jo forskjellige. Tv/leke-stua kan jo romme de fleste lekene kanskje... Men min 3-åring liker allerede nå å lukke seg inne på rommet sitt, pusle, leke, holde på, synge. Leeeenge.
Storebror på 5 vil fremdeles at jeg er i samme etasje når han leker på rommet, og helst burde jeg være i samme rom som ham. Så barna er jammen forskjellige.

Hva med høy seng så de kan leke under senga. Type sånn:

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:26   #26
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Jeg tenker at det er altfor lite, jeg kjenner noen som hadde et soverom på 5 kvadrat og det var virkelig nesten ikke plass til noe annet enn ei seng og en kommode. Er tvstua bare barnas er det greit nok, men de vil jo ikke ha noe privatliv med venner når de skal dele. Det gjør kanskje ikke all verdens, men det er dumt å ikke ha godkjente soverom hvis man skal videreselge huset en gang.
Her er soverommene 10 kvadrat, og jeg synes ikke de er større enn de må være. Vi voksne kunne nok klart oss med litt mindre rom siden vi ikke har så stort behov for gulvplass.


Sist redigert av Lyppa : 22-03-13 kl 23:06.
Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:27   #27
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Uansett bør dere måle den ene veggen og sjekke mulighet for seng som er 2 meter lang. Det blir dyrt å plassbygge hos storebror nå, for å si det sånn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:27   #28
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Oj digert bilde. Sorry Fant det bare på nettet. Sjarmerende tavleskrift...

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:35   #29
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

5 høres fryktelig lite ut. Vi bygget barnerom for noen år siden, og da satte vi veggen sånn at vi akkurat fikk klemt inn en vanlig seng på kortenden, og så er rommet noe lengre den andre retningen, så kanskje det er 7 kvm til sammen, og det er vanskelig å se for seg at noe mindre ville fungere i praksis. Vi satte loftsseng på kortenden, så det er plass til en liten sofa og bokhylle under, og så har han klesskap og et lite skrivebord, og da er det helt fullt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:36   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

(Skilpadda, hadde det vært mulig å få se et bilde av rommet du skisserer her? Enten her eller på mms eller noe slikt? (send isåfall pm)
Vi driver og vurderer ulike løsninger for storebrors rom når han skal ut av 170-senga.)

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:14   #31
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Vi har et soverom på ca 7 kvm og det er helt ubrukelig som barnerom, i hvert fall. Vi endte med at jeg har det rommet, og jeg klarer akkurat å trøkke inn ei 1.50-seng, et nattbord og et skap (med bare en smal passasje mellom skap og nattbord for å komme inn på rommet). Da Herremannen hadde rommet brukte jeg masse energi på å finne på "lure løsninger" for å utnytte plassen, men i praksis fungerte det aldri nok til at rommet kunne brukes annet enn til å sove i.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:22   #32
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg kan bare ikke forstå at dette kan være riktig. Ei seng på 1,80 har jo allerede tatt 3,6 kvadrat. Hvordan fasong har rommet, og hvordan har dere møblert?

*interessertilureløsninger*

Jeg sitter jo ikke å lyver akkurat. Nå trenger ikke vi plass på gulvet til leking, men da poden hadde det rommet så hadde han seng, en expedithylle med 8hyller i starten og 16 tilslutt, bord og stoler, da hadde han fortsatt greit med gulvplass. Skal se om jeg finner et bilde litt senere.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:12   #33
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Her er alle soverommene 9 kvm, og jeg syns de er små. Jeg ville nok aldri vurdert noe særlig mindre. Vi har loftstue i tillegg til soverommene, allikevel bruker begge guttene rommene sine mest. Privatliv blir visst viktig etterhvert som de vokser til.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:15   #34
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Vi har forøvrig seng på 180 på vårt 9 kvm soverom. Jeg syns IKKE vi har god plass, det er trangt og upraktisk.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:27   #35
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det høres ut som kott, ikke rom.

Enig i dette. En ting er at det hjelper veldig med egen tv-stue, men når de blir eldre vil det sannsynligvis bli viktigere med større egenplass. Vi har et gjesterom på 7-8 kvm og jeg synes egentlig det er for lite til fornuftig møblering.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:30   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

5 m2 hadde også jeg sagt nei til. Vi bor i Oslo, og er vant til små rom. Da vi bygget ut prioriterte vi heller et soverom ekstra (med tanke på at vi ønsket oss et barn til) samt tvstue. Det resulterte i at vi har 4 soverom på hhv. 12, 9.5 x2 og 6.5m2. Vi hadde lenge det minste og det fikk vi kun plass til vår 1.60m brede seng. Nå har minsten fått rommet på 6.5m2 og det rommer en sprinkelseng en Ikea Trofast benk og hylle samt en ammestol. Ganske grei plass på gulvet nå må jeg si. Men det endrer jo seg fort når han skal ha juniorseng og hvertfall voksenseng. Rommene på 9.5m er jo ikke store de heller, og man må tenke veldig smarte løsninger. Snuppa har loftseng med sovesofa under. Dog ville jeg aldri, aldri ofret tvstuen for å få større soverom. Viktig at barna har en stue nå som de blir lengre og lengre oppe, har besøk av venner for film/spilling etc. Da er det bedre at rommene er små tenker vi ihvertfall

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 13:04   #37
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Det rommet ungene har her i leiligheten er akkurat innenfor kravet så jeg mener det er på rundt 7 kvm og det går fint til ett barn (frem til i dag har vi hatt 3! sprinkelsenger der inne + garderobeskap og lekeoppbevaring og da har det vært rimelig trangt for å si det veldig mildt). I det nye huset er de minste soverommene på rett under 9 kvm og jeg synes de ser kjempegreie ut i størrelse. Stor nok plass til seng, skrivebord på sikt, garderobeskap og litt utenom (vi har også noen ekstra stuer de kan leke i så her ble det prioritert fremfor store rom, men vi ville ha store nok rom til at de også kan gi privatliv når de blir større).

Håper dere får løst det på en grei måte

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 13:12   #38
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Mine har forresten rom som måler 1.98 x 3.8 meter (vindu og panelovn på kortveggen og dør på andre kortveggen så ikke aktuelt med seng langs der uansett) og da har eldstemann køyeseng som er 75x200, klesskap som er 100 cm bredt, full høyde Billy hylle 40 cm bred, stringaktig vegghylle og en lav beståreol som er 2 meter lang med to store skuffer og sitteplass. Det er ikke stort, men det hjelper faktisk at klesskapene er grunne (de som er 38 cm dype fra Ikea). Han leker der inne med en kamerat, men ellers er de mest på loftsstua som er mye større.

Jeg ville laget de 6,5-7kvm (for å få de godkjent som soverom) og ikke noe mer for å få størst mulig lekestue.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 13:59   #39
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Jentene sine rom er på 6,5 kvadrat, og de er pittesmå. Jeg har store problemer med å få innredet dem fornuftig altså.

Et barnerom skal jo gjerne brukes til mer enn å sove i. Det skal være plass til å slenge seg nedpå, gjøre lekser, oppbevare klær og leker.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 18:31   #40
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Det blir den opprinnelige løsningen slik at soverommene blir litt over 7 kvm.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no