Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Når trekker du fra gardinene på soverommet?
Med en gang jeg hopper ut av senga. Rise and shine! 19 11,80%
Etter en stund, men før jeg går på jobb 36 22,36%
Når jeg kommer hjem fra jobb 2 1,24%
Trekker dem aldri fra, jeg trives med et liv i mørke (og dårlig luft) 45 27,95%
Det varierer og er tilfeldig (spesifiser nærmere) 37 22,98%
Get a life! Konsentrer deg om dine egne saker 6 3,73%
Noe annet som jeg ikke har kommet på 11 6,83%
Hadde et alternativ til overs 5 3,11%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-13, 17:36   #41
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Det varierer og er tilfeldig. For meg avheng det av om eg skal opphalde meg på soverommet eller ikkje. I periodar kor eg er mykje på soverommet, trekk eg frå gardinene og sett gjerne opp vindauget for å lufte etter frokost. Men i periodar kor eg ikkje bruker soverommet anna enn på natta, lar eg gardina vere trekte for.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 17:49   #42
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Som i så mange sånne undersøkelser, har jeg ikke faste rutiner på dette heller, gitt. Mannen trekker dem oftere fra enn meg, men så trekker jeg for igjen fordi jeg skifter der og vinduene er rett ut mot veien. Vesla har bare rullgardin, den trekker vi vel ofte opp i helgene siden det er da hun bruker rommet til noe annet enn soving, ellers hender det jeg gjør det hvis jeg er på et lite raid rundt i etasjen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 17:59   #43
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Lukker vinduet og smeller opp rullgardinen idet jeg står opp. Soveværelset er det rommet som har mest innsyn, men det er såpass kaldt der at jeg skifter på badet. (Henter dog ofte klær i skapet kun iført et håndkle. Lynraskt, både på grunn av temperatur og innsyn.)

Dere som har vinduet på soverommet oppe konstant, blir det ikke fryktelig kaldt om vinteren? Vi sover alltid for åpent vindu, men det medfører at hele førsteetasjen unntatt badet (varmekabler) er iskald når vi står opp. Og vi snakker kald, i fjor bunnfrøs et vannglass jeg hadde på nattbordet (og jeg sover lengst unna vinduet).

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:03   #44
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Litt tilfeldig ut fra hva jeg husker/legger merke til. Mer om vinteren enn om sommeren.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:10   #45
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Rise and shine og trekker fra!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:14   #46
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Drar opp rullgardinene og trekker fra gardinene når jeg er ferdig på badet om morningen.
På rommet til ungene går rullgardinene opp når vi vekker dem.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:20   #47
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Vi har ikke gardiner på soverommet - og har vinduet oppe hele året. Det blir fryktelig kaldt når det er minus tjue ute, men det er jo poenget. Det er uansett varmt og godt under dyna.

Ungene har lystette rullegardiner på sine rom. Lillesøster tar opp sin i det hun står opp. Storebror pleier ikke ta opp sin før han kommer hjem fra skolen og skal bruke rommet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:24   #48
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Stort sett med en gang vi står opp, både på vårt og ungene sine rom, iallefall før vi går om morgenen.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:27   #49
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Tjah, om jeg leter etter noe i skapet drar jeg opp rullegardinen (for å få lys), ellers er det helt tilfeldig. Vinduet står stort sett åpent hele tiden. (Er sånt dritavindu som kan vippes inn oppe, eller åpnes innover.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:46   #50
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Når vi har stått opp og funnet frem klær. Vi har innsyn på soverommet fra blindvei med gangtrafikk, denne passerer dog 5-6 meter fra vinduet. Jeg synes lukkede gardiner ser utrolig ukoselig ut sett fra gaten, og gjør det fordi det ser penere ut.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:48   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

På ungenes rom også? Er det fortrukket når de leker eller gjør lekser der om ettermiddagen?

Nei, på barnas rom trekker jeg fra gardinene og åpner vinduene om morgenen. Poden gjør leksene på kjøkkenet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:51   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Aldri. Jeg er bare på soverommet når jeg sover eller kler på/av meg, og det er innsyn rett inn til naboen. Det er også et av de få vinduene som ikke synes fra veien, så det vises ikke utenfra om gardinene er for.

Vinduet er åpent hele natten, så dårlig luft plages vi ikke av likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:56   #53
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

har rullegardin på soverommet og den er sjeldent opp. Grunnen til det er at soverommet er delvis under bakken og veien opå til huseier går rett forbi, derfor vil de se rett inn når de passerer og det har jeg fint lite lyst til. Vesla sine åpner jeg derimot når vi står opp for å slippe inn dagslys.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 19:37   #54
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Har rullgardin og den trekkes opp etter at jeg har kledd meg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 19:54   #55
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Vi har overhode ikke noe innsyn til noen av soverommene våre, så rullgardinene tar vi opp når vi står opp. Eldste er ikke så nøye på om den er oppe eller nede.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:48   #56
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Det varierer. Så lenge det er mørkt både morgon og kveld, dreg me ikkje ned rullegardina. Ikkje på ungane sine rom heller.
Ellers på året er det litt hipp som happ. Eg står opp først, så det hadde nok vært upopulært om eg drog den opp. Samboer lar den ofte vera nede heile dagen. Ungane sine dreg me opp når me vekker dei. Ingen innsyn med mindre naboen klatrer opp i eit tre.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:52   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Hos yngste må jeg innrømme at jeg svært ofte glemmer det. Han kommer ofte inn mens jeg er på badet eller inn på mitt soverom. Men ellers trekkes de fra så fort jeg står opp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:54   #58
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Her går rullegardina opp så snart vi har stått opp. Det er null innsyn til vårt soverom, så det er helt ok selv om vi begge skifter på soverommet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:59   #59
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Svarte noe annet som du ikke har tenkt på. Jeg drar aldri fra gardinene, men har florlette, tynne og transparente gardiner, så blir ikke dårlig luft eller helt mørkt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 22:21   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Svarene deres overrasker meg, og jeg får lyst å lage en spin off: Når rer dere senga?

1. Aldri
2. Til fint
3. Når jeg står opp
4. Før jeg går på jobb
5. Når jeg kommer hjem
6. Jeg visste ikke at det gikk an

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no