Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Når trekker du fra gardinene på soverommet?
Med en gang jeg hopper ut av senga. Rise and shine! 19 11,80%
Etter en stund, men før jeg går på jobb 36 22,36%
Når jeg kommer hjem fra jobb 2 1,24%
Trekker dem aldri fra, jeg trives med et liv i mørke (og dårlig luft) 45 27,95%
Det varierer og er tilfeldig (spesifiser nærmere) 37 22,98%
Get a life! Konsentrer deg om dine egne saker 6 3,73%
Noe annet som jeg ikke har kommet på 11 6,83%
Hadde et alternativ til overs 5 3,11%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-13, 15:09   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Når/ hvis jeg lufter hunden utpå formiddagen eller tidlig ettermiddag, legger jeg merke til at de fleste fremdeles har gardinene på soverommet trukket for. Det later til å være vanlig å stå opp og gå på jobb uten å røre gardinene.

Selv trekker jeg fra gardinene (dvs trekker opp rullegardinene) med en gang jeg står opp om morgenen. Det er jo en av de tingene (faktisk det eneste) som gjør det verdt i det hele tatt å stå opp om morgenen. :B-menneske: Lys og luft!

Hva gjør du?

Høytidelig poll kommer.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:10   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Sjelden i det hele tatt. Vi har innsyn fra gaten, og jeg ligger mye i sengen på dagtid også. Resten av huset vårt er veldig lyst og luftig, med store vindusflater og åpne rom, og jeg liker faktisk at soverommet er litt mer skjermet og dempet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:12   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Aldri. Vi har sola rett inn og da blir det uutholdelig varmt der.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:13   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Dårlig luft har vi dog ikke. Vi lufter konstant.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:14   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dårlig luft har vi dog ikke. Vi lufter konstant.

Ja, det var mer et forsøk på å være morsom.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:14   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Jeg lufter som regel før jeg legger meg, og på dagen i helgene. Så da åpner jeg opp gardinene på kvelden i uka, og på dagen i helgene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:14   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Jeg drar hjemmefra klokken sju og har ikke spesielt mye tid til overs om morgenen siden jeg må ordne både meg selv og Lillesøster. Rydding, lufting og gardinfratrekking på soverrommet om morgenen gjør jeg bare i ferier og helger, men jeg liker jo best å få fikset soverrommet om morgenen så klart. Det er bare det at jeg må prioritere litt hardt om jeg skal få noe fornuftig ut av ettermiddagen og tid til å lage skikkelig middag, helst før Lillesøster ser barne-tv og legger seg fra 18.00 og utover. Løsningen er å benytte fleksitiden til å starte så tidlig som mulig, og dermed være hjemme før 16.00.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:18   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Veldig sjelden. Innimellom for å slippe inn dagslys når det skal ryddes eller vaskes, men vanligvis er både gardiner og rullegardiner for hele tiden.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:20   #9
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Aldri, gitt. Rikelig med vinduer (og innsyn) i resten av leiligheten, jeg føler at det holder.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:21   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

På ungenes rom også? Er det fortrukket når de leker eller gjør lekser der om ettermiddagen?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:23   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Vi har kun pyntegardiner som uansett er trukket til siden. Bruker persienner som gardin, de er nesten alltid lukket.
Vi har også veldig mye lys inn i resten av huset så det kan godt være litt mørkt derinne. Ingen andre enn oss voksne er der uansett.
Dessuten er soverommet ut mot veien og fritt innsyn inn derfor er de stort sett lukket.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:26   #12
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Tar opp rullegardinene på ungenes rom på dagen, for de er jo der og leiker i blant. Jeg er jo aldri på soverommet mitt på dagtid.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:28   #13
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Hver morgen når jeg står opp, på ungenes rom når jeg vekker dem. Eller så gjør mannen det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:30   #14
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Jeg trekker dem aldri fra, men har ingen problemer med dårlig luft, så jeg vet ikke helt hva jeg skal stemme ...

Rullegardinene er forøvrig stort sett nede på ungene sine rom også. Vi bor i 1. etasje med mye innsyn (fra nabohus med kontorer i 1. etasje for to av soverommene, vei der mange går forbi for det tredje). Det holder at alle ser inn stue- og kjøkkenvinduene når jeg trekker opp persiennene der, altså.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:32   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.484
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

5 minutter før jeg går fra huset om morgenen. Jeg vil ha gardinene for om morgenen fordi jeg skifter på rommet, men liker at de står oppe før jeg legger meg. Huset vårt ser utrolig ukoselig ut fordi veldig mange rom har gardine for. Så jeg gjør det for stemningen i gata!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:33   #16
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

På vårt rom er de lukket hele tiden. Vi har innsyn rett fra gaten og vil ikke at alle som er ute og går tur skal se rett på soverommet mitt. Ungene drar opp gardinene når de kommer fra skolen.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:39   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Vi har persienner og de er som regel nede hele tiden, men vinduene står på gløtt og vi varierer litt med lys som slipper inn. Men det er innsyn fra gaten og jeg liker ikke sterkt lys med en gang jeg står opp/våkner.
I helgene tar jeg de gjerne opp og setter vinduene mer opp.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:41   #18
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Gardinene på soverommet vårt er alltid lukket. Ser ikke vitsen med å åpne dem heller.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:42   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Vi har ikke gardiner, så aldri Vårt rom og snuppas har utvendig persienner. Vår er ikke lukket, men ikke helt åpen heller. Snuppa bruker vel kun sin på sommerstid for å skjerme for varmen (og lys). Guttene har ikke gardiner eller persienner. Null innsyn. Vi er vel så nærme man kommer et gardinfritt hjem

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 15:43   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når trekker du fra gardinene på soverommet?

Jeg trekker opp rullegardinene hver dag. ungene har kun rullegardiner, vi har gardiner som henger på siden, de er alltid åpne.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no