Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 08:53   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Sånn generelt sett: Moten innenfor interiør går da mye fortere nå enn før? Eller er det bare jeg som oppfatter det slik fordi jeg tidligere aldri har interessert meg for interiør?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:55   #22
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

På vei ut altså? Vel, vi liker vår auberginefargede vegg, og har ingen planer om å male over den. Resten av stuen derimot...

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:56   #23
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Sånn generelt sett: Moten innenfor interiør går da mye fortere nå enn før? Eller er det bare jeg som oppfatter det slik fordi jeg tidligere aldri har interessert meg for interiør?

Nei, det går mye fortere og det har nok sammenheng med at vi handler nye interiørartikler oftere enn før. Det er jo også mye billigere enn før. Dette er et marked som har utviklet seg enormt over noen få tiår. Og mye av resultatet er jo faktisk at møbler og interiør holder en langt lavere kvalitet enn før. Det er meningen at det skal byttes ut innen en viss tid.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:57   #24
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Leste at fondvegg var på vei ut nå, og det nå var tid for å male hele rommet i farger igjen.

Jammen bra, siden jeg har hele stua lilla. Dog ikke mørk lilla, da.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:58   #25
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Farger på maling og tapet er ikke noe problem. Jeg har kommet med en stoffbit og fåt "lest" fargen. Jeg har også fargekart fra slutten av 1970 i permen min(de gamle IKEA-katalogene har jeg kastet, dum som jeg var) og det er ikke noe proble å få blandet fargene hos er seriøs fargehandel.
Det som er vanskelig er å få tak i de småtingene som må til for å få veggen/fargen til å bli det du har tenkt. Gardiner i riktig fargetone og dybde, lys, servietter, tepper. Småtingene som "gjør" rommet.

Jeg malte for noen år siden veggen på kjøkkenet tomatrød, men det var helt umulig å oppdrive stoffer i riktig rødtone. Enten hadde alle fargene blått i seg eller så var det altfor gult. Jeg trengte bare en ting som kunne ta opp fargen, men endte med å male veggen(igjen).

Farger er morsomt og individuelt.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:00   #26
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

De som jobber innen interiør er vel mer på neste trend før vi andre får snudd oss. I bladene er det og har vært mye lilla nå.

Eller ta klesbutikkene. Det er jo søren meg kun lilla å opprive. :kler ikke lilla:
<----------Eller burde jeg si; "Kaller du meg UT?!"

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:02   #27
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Lilla. (Hadde mannen gått med på det, så hadde vi hatt lilla fondvegg i stua, men han nektet. )

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:10   #28
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Lilla er fortsatt in, men som de andre sier her så er det vel egentlig på vei ut når det er stort utvalg i butikkene. I årets tapeter er lilla den store fargen og skal du ha gardiner så er det stort utvalg i lilla.

Jeg hadde glatt gått for lilla. :ser på den fine lillatapeten og de fine gardinene i stua mi:

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:13   #29
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Grått og bleke toner er det også veldig mye av nå. Nå må jeg ut av denne tråden, fikk intenst lyst til å male et rom!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:15   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Aha, jeg elsker å ha rett, så nå er jeg i godt humør!

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Og mye av resultatet er jo faktisk at møbler og interiør holder en langt lavere kvalitet enn før. Det er meningen at det skal byttes ut innen en viss tid.

Ja, det er den andre grunnen til at jeg er blitt mye mer interessert i såkalt design, det er ofte en helt annen kvalitet. Er så lei av ting som blir ødelagt før jeg rekker å si eplekake.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:22   #31
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Det er VANSKELIG å skulle velge farger, synes jeg. I nyhuset har vi kjøkken, spisestue og stue i ett, og med den åpne løsningen er vi nesten nødt til å kjøre samme farge over hele. Har tenkt på fondvegg, men den veggen som passer best til det er den som kler mørkere farge minst. Lurer derfor på om vi skal ha den lyseste fargen der og heller kjøre den mørke resten av veien. Eller, helt mørk er den ikke, den er gråbrun i en mellomtone, og kommer til å bli vidunderlig mot hvit spisestue og hvitt høyglanskjøkken.

  Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:22   #32
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Om blått er på vei inn, så har vi søren meg vært før massene denne gangen.
Knotten også, han har tre grønne vegger og en hvit.

Næsj; har du lyst har du lov: Mal lilla du, m^2!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:40   #33
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Mørke farger er in, og dermed holder nok lilla seg litt lenger, men som flere har vært inne på er blått på vei til å ta over plassen som interiørtrendfarge nr 1. De andre fargene som kommer sterkt nå er grått og svart, men ikke i minimalistisk stil. Jeg liker kjempegodt slik som de brukes av feks Abigail Ahern. Bloggen hennes er full av inspirasjon, her er noen eksempler:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 23:10   #34
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Da har én vegg blitt lilla, så får jeg bestemme meg om det blir en vegg med tapet, flere lilla vegger, eller om jeg pyser ut med noe "bomull" eller "lin" eller noe annet intetsigende noe

Fargen er fra Flügger, heter Dusty Violet eller noe i den duren. Første strøk ble sånn janei, rosa, rar, ujevn og hva-har-jeg-gjort. Andre strøk ble MØRK LILLA med store bokstaver. Den fortjener å få prøvd seg med litt møbler og sånt foran før jeg får helt hetta...
Men jeg tror egentlig den blir fin. Men den er veldig - ja - mørk lilla. (som forsåvidt var det jeg valgte i butikken, så det kommer jo ikke som noen overraskelse)


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:11.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 23:17   #35
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Hadde akkurat den lillafargen på soverommet mitt der jeg bodde før. Savner den inderlig. Frekk frihetsfarge! Tanken er at den skal inn her også. Soverommet er igjen aktuell kandidat, stuen er i hvert fall for liten.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 06:32   #36
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Jeg vil ha sånn lilla på skapdørene mine.
Og med noe sølv bladgreier på sånn at det ligner på Heikotapetet.

  Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 08:15   #37
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Fiiin!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 08:17   #38
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Fargen så veldig fin ut

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 08:51   #39
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Det høres kjempefint ut, gleder meg til å se det "live"! Jeg er veldig glad i lilla, men lilla på møbler og vegger vetoes kraftig her i heimen.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 08:57   #40
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Er lilla/aubergine o.l. på vegg helt ut?

Blå? Kommer furua tilbake i samme slengen da eller?? Husker jeg hadde blå i alle rom en periode...

Nå er det lilla

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no