Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan var det nå igjen?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-12, 08:43   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan var det nå igjen?

Jeg stoler ikke helt på de gamle tantene som poster dette:

Sitat:

Dessverre - med de siste endringene i FB, kan dessverre alle se all aktivitet på alles vegger. liker du, eller kommenterer du en venn, vil vedkommendes venner og venners venner automatisk se ditt innlegg. Dette kan vi ikke velge bort selv, så derfor trenger jeg din hjelp - før musen over mitt navn over her (ikke klikk), - da vises et vindu - før musen over "Venner" (uten å klikke) gå videre til "Innstillinger", klikk her og en liste vises. Fjern haken på "Kommentarer og ting folk liker". Hvis du gjør det vil mine aktiviteter forbli blant mine venner og familie, og ikke publiseres videre. Kopier dette til din status, slik at dine kontakter også blir tipset om dette. Takk skal du ha



Eller, jeg tror ikke de vil meg noe vondt. Bare at det ikke fungerer på denne måten. Stemmer ikke det?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 08:55   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Hmm.. Jeg vet ikke.
Jeg har irritert meg grønn på at jeg stadig vekk får opp informasjon om bilder og statuser mine venner har kommentert hos ikke fellesvenner. Så jeg har stort sett gått inn på den haken som ligger ved siden av navnet til vennen og valgt "Skjul kommentarer og ting xxx liker" eller noe sånt. Men jeg får kun opp det alternativet på et innlegg der vennen har kommentert/likt noe hos en annen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 08:59   #3
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Så vidt jeg vet kommer det kun opp statuser og slikt som er satt som offentlig. Så om din venn kommenterer en annens offentlige status vil det komme opp i feed'en din eller på siden der. Om en venn kommenterer en annen status som er satt til å vises kun til venner vil ikke du se det med mindre du er venn med den andre vennen også. Om du ser den lille globusen betyr det at det er delt offentlig så alle kan se det.

Det er ikke bare gamle tanter som deler den der...

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 09:06   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Det er tullball.
Folk får selv passe på sine egne personverninnstillinger.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 11:07   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Det Ru sa. jeg liker egentlig FB men kjenner at jeg ergrer meg litt over de folka som ukritisk poster alt på veggen sin av slike ting. Lurer på om jeg skal være belærende besserwisser eller bare ignorere. tatt i betraktning at jeg akkurat har belært en gammel klassevenninne om at jeg syntes det var lavmål av henne å reklamere for den derre vidundersjokoladen som koster en formue og blir pyramidesolgt, bør jeg kanskje ligge lavt en stund?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 12:55   #6
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Hør på Ru!
Når folk bytter til den nye tidslinjen, blir alt offentlig fra da av. Folk må derfor inn i innstillingene og endre selv om de ikke vil vises.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:42   #7
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Ja, Ru har rett.
http://eivinds.net/index.php/samfunn...cebook-bloffen

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:48   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

http://facecrooks.com/Internet-Safet...r-my-name.html

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:48   #9
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Hør på Ru!
Når folk bytter til den nye tidslinjen, blir alt offentlig fra da av. Folk må derfor inn i innstillingene og endre selv om de ikke vil vises.

Altså, selv om jeg har hatt begrensede innstillinger før, så har alt blitt offentlig nå?

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 14:50   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Altså, selv om jeg har hatt begrensede innstillinger før, så har alt blitt offentlig nå?

Nei, har man hatt begrensede tilganger, så har man det fortsatt.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:11   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Hør på Ru!
Når folk bytter til den nye tidslinjen, blir alt offentlig fra da av. Folk må derfor inn i innstillingene og endre selv om de ikke vil vises.

Hør på Ru, men ikke på venla.
Dersom du hadde satt på restriksjoner, er de der fortsatt etter at du får tidslinjen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:25   #12
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Hør på Ru, men ikke på venla.
Dersom du hadde satt på restriksjoner, er de der fortsatt etter at du får tidslinjen.

Ganske sikker på at jeg ble offentlig når jeg tok i bruk tidslinjen i fjor(?) en gang. Mulig de har endret på det senere?

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:26   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?


Men det var mye oppstyr om det, da også.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 18:11   #14
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Noen småting ble fiendtlige i fjor, så jeg sjekker stadig innom innstillingene.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 19:10   #15
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan var det nå igjen?

Du går inn på
* Personverninnstillinger
* Tidslinje og tagging

Og så rydder du opp sånn at det står "venner" eller noe som du velger selv nedover.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no