Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan få et lite rom med do koselig?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-10, 00:04   #1
Camiiil
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 21
Camiiil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvordan få et lite rom med do koselig?

Jeg har et sånt gammeldags bitte lite rom med kun vask og do. Noen tips til koselig vask, speil, tapet, farger eller annet?

Camiiil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 00:22   #2
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

"Abonnerer."

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 00:54   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

Hadde jeg hatt et slikt rom, så tror jeg at jeg ville "tapetsert" minst én vegg med tegneserier. Bare lime på med tapetlim, og så lakke over. Trur eg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 10:51   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

Basketweave-fliser på gulvet (vet ikke hva det heter på norsk):



Brede, profilerte gulvlister, hvitmalte.

En litt spesiell veggfarge, gjerne en litt mørk gråblå, f eks en av disse fra Farrow & Ball:


Hague Blue


Oval Room Blue

Brede, profilerte taklister, hvitmalte.

Litt gammel stil på vask / toalett.

Fint bilde e.l. over toalettet.

Sånn ville jeg gjort det, i allefall.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 11:06   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

Vi har et lite dorom og der har vi lys tapet med noen blomsterranker på, en do og en vask, skulle vi pusset opp, så ville jeg fortsatt hatt det lyst og mulig satt inn enn skjellformet vask.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 11:21   #6
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

Abbonerer.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hadde jeg hatt et slikt rom, så tror jeg at jeg ville "tapetsert" minst én vegg med tegneserier. Bare lime på med tapetlim, og så lakke over. Trur eg.

Det hørtes kjempekult ut!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 11:22   #7
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

Det kommer jo helt ann på hva slags stil du har da. Vår lilledo er nostalgisk og ser slik ut:


Jeg hadde planer om å male en kontrastvegg i en dus lillafarge, men mannen syntes det ble for jentete, så det ble grønn i stedet.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 11:55   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

Vi har sandsteinsfliser til gulv, og opp bakveggen bak toalettet. Det er også laget en liten nisje med speil, og ellers er det panel på vegger og tak. Vi har et bilde av cilen ( ) i nisjen.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 14:11   #9
Camiiil
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 21
Camiiil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

M@M: Kjempekoselig! Jeg vil også gjerne lage det nostalgisk Hvor fikk du kjøpt servanten?

Camiiil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:27   #10
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

Servanten er fra Bauhaus, skapet er et gammelt som jeg har malt, speilen er kjøpt på bohus eller skeidar.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:01   #11
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

Vi har et minido vi pusset opp slik:


Sist redigert av Dronningen : 12-11-12 kl 12:46.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:58   #12
Camiiil
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 21
Camiiil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

Dronningen: Jeg har sett for meg sånn svart tapet med blomster på den ene veggen på det ene soverommet! Hvor har du kjøpt den?

Camiiil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:59   #13
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

Vi bestilte den på Fix i Drammen. Skal ha samme på en fondvegg i stua faktisk. Do/stue-match med andre ord.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:08   #14
Camiiil
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 21
Camiiil har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

He he, det blir bra! Jeg lurte på om det var samme du skulle ha på stua da jeg leste innlegget ditt i den andre tråden
Jeg har do-gang match nå. Samme lilla vegger på gangen og på do. Men jeg overtok leiligheten på fredag, så det er begrenset hvor lenge det blir sånn...

Camiiil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:33   #15
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Hvordan få et lite rom med do koselig?

Vi skal lage et sånt lite do oppe i 2. etg etter hvert, da blir det skråtak bak toalettet. Selv har jeg tenkt at det må være lurt å holde seg til lyse toner, smale lister i samme farge som veggene og heller noen gøyale detaljer. Å dekorere med tegneserier var jo intet mindre enn genialt.

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
servant, speil, vask


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no