Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Integrert kjøleskap eller ikke?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-24, 18:42   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Integrert kjøleskap eller ikke?

Vi skal velge kjøkken/kjøkkenløning på hytten, og må derfor ta stilling til om vi ønsker integrert kjøleskap eller ikke. Det er åpen stue/kjøkkenløsning.

Hva ville dere gått for og hvorfor?

Mine tanker så langt

Integrert
Fordel - ser pent og ryddig ut
Ulemper - lite kapasitet. Vi må enten ha et ekstra kombiskap i boden, event fryser om vi går for stort integrert kjøleskap på kjøkkenet.

Frittstående
Fordel - God kapasitet, lett å skifte ved behov. Mulighet til å ha bilder og magneter på
Ulempe - synes bedre

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-24, 18:59   #2
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Integrert kjøleskap eller ikke?

Jeg angrer på at vi gikk for integrert. Det er så alt for lite.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-24, 19:20   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 47
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi får montert nytt integrert kjøleskap as we speak. Angrar så inni hampen på at vi gjekk for det i første runde. Drita dyrt, dårleg plass, eit makk å skifte ut. Skal aldri velge integrert kjøleskåp igjen i heile mitt liv.

Gammel 28-08-24, 19:25   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye penere, men skulle savne isbiter (som vi har idag). Man må ha et helt et, ikke delt med fryser.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-24, 19:27   #5
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Ikke integrert. Jeg har et integrert og ett frittstående kombiskap ved siden av. Velger frittstående neste gang.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-24, 22:35   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er særdeles fornøyd med å ha frittstående kjøleskap og kommer til å velge det igjen. Det gjør liksom ikke noe at man kan se at det er et kjøleskap på kjøkkenet. Det er jo bare naturlig.

På hytta har vi kombiskap. Hjemme har vi fullt kjøleskap på kjøkkenet og fryser i boden (samme etasje).

Gammel 28-08-24, 22:49   #7
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi har integrert kjøl/frys på fjellhytta, har åpen stue/kjøkkenløsning og er så glad for at vi valgte integrert. Det er selvsagt mindre plass i det, men fy så mye finere. Og vi har stor hytte med sengeplass til 15/16 og det funker bra, vi har nemlig et ekstra kjøl/frys(ikke integrert) i bod/garderobe.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-24, 23:03   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i kjøkkenplanleggingsfasen, og vil ha integrert fordi det er finere. Vi er kun 2 hjemmeboende, så vi trenger ikke større heller.

Det eneste positive jeg kommer på med frittstående er isbitmaskin og at det kan flyttes på.

Sist redigert av 007 : 28-08-24 kl 23:54.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-24, 23:45   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne tenke meg frittstående. Vi har integrert nå, det er lite og pyntefronten er litt skakk så det går ikke skikkelig igjen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-24, 08:28   #10
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Frittstående. Og som Tjorven ser jeg ikke noe problem med at det synes at man har kjøleskap på kjøkkenet, det er jo der det skal være.

Gammel 29-08-24, 08:39   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 217
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velger frittstående ti av ti ganger. Hater det integrerte vi har nå.

Gammel 29-08-24, 08:40   #12
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri tenkt at jeg vil ha integrert kjøleskap. Sier som andre, det er jo helt naturlig at man har et kjøleskap på kjøkkenet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-24, 08:42   #13
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt integrert i 21 år og har aldri hatt problemer verken med plass selv om vi er 5 i familien eller ved bytte av kjøleskap. Vi har vel montert nytt tre ganger, og det har vært en grei jobb vi har gjort sjøl. Vi har ikke fryser på kjøkkenet og kjøleskapet er stort nok. Skulle det en sjelden gang (jul, store selskap) være behov for mer plass, har vi et ekstra kjøleskap tilgjengelig. Til hverdags har vi slett ikke bruk for større.

Vi kommer ikke til å bytte til frittstående med mindre hele kjøkkenet skal endres. Kjøleskapet er en del av en hel vegg fylt fra gulv til tak med høyskap, og det hadde absolutt ikke sett ok ut med et frittstående kjøleskap akkurat der. Kjøkkenet vårt er fra 2003, men foreløpig ingen planer eller behov for nytt. Knapt slitasje i hele tatt selv om det «bare» er et Ikeakjøkken.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-24, 09:43   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er i kjøkkenplanleggingsfasen, og vil ha integrert fordi det er finere. Vi er kun 2 hjemmeboende, så vi trenger ikke større heller.

Det eneste positive jeg kommer på med frittstående er isbitmaskin og at det kan flyttes på.

Vi har isbitmaskin inne i fryseren så det går å finne løsninger. Jeg elsker å kunne ta isbiter enkelt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-24, 09:54   #15
Høns

Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svarer meg selv. Elsker vårt frittstående kjøleskap som vi har hjemme. Det har goood plass, og er dekker med bilder. Ville gått for frittstående på kjøkkenet 10 av 10 ganger!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-24, 11:39   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt frittstående alltid før, har integrert nå, elsker det. Men ja, det er mindre. Men mye penere når man sitter i stua og ser rett på det. Ulempe at man ikke kan henge ting der.

Gammel 29-08-24, 12:40   #17
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har integrert. Familie på 5, og masse plass. Jeg undersøkte nøye og kjøpte den med best kapasitet.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-24, 12:55   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt integrert i 15 år, men jeg savner forsatt det to meter høye frittstående kombiskapet vi hadde før. Integrerte kombiskap er bare altfor små til mitt behov, så vi har separat integrert kjøleskap og ditto fryseskap, begge i full høyde. DET er bra nok.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-24, 14:25   #19
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi valgte integrert på hytta. Vi har en bred benk, så vi har et kjøleskap på hver side så da blir total plassen bra.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-24, 14:38   #20
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Vi har vel montert nytt tre ganger, og det har vært en grei jobb vi har gjort sjøl.

Det er tydelig forskjell på folk. Da vårt kombiskap gikk heden og måtte byttes, så fikk vi ikke engang skapet ut av skroget. Slike skap er tunge! Å betale noen tusenlapper for at andre skulle bytte kombiskap var vel anvendte penger.

Hvis jeg skulle ha byttet kjøkkeninnredning, så hadde det blitt frittstående kombiskap. Jeg sliter med å forstå at det ikke er pent.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!

Sist redigert av Lille meg : 29-08-24 kl 14:57.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.