Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Nugatti og prim - like uegnet som pålegg?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-08, 23:31   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Hvis noen ansatte i min barnehage fortalte vesla at hun hadde et forferdelig kosthold og måtte på slankekur, og tok fra henne maten hennes slik at hun gikk sulten, hadde jeg laget et rent helvete! Dette går da ikke an?!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:35   #22
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Mesteparten av det du ramser opp har jo klart ingenting i en matpakke å gjøre. Potetgull, sjokolade og kaker er godteri. Jeg har jobbet i barnehage i mange år og har sett de underligste matpakker, men også mye bra.

Jeg er enig i at det skal settes fokus på et sunt kosthold og mener at foreldrene gjerne kan utveksle ideer til gode og sunne matpakker. Det jeg ikke syns er greit er at ungene skal ta del i den diskusjonen. Når vi ser at barn allerede fra barnehagealder er opptatt av vekt, utseende og hva man skal spise for å holde seg (eller bli) slank, så er det rett og slett skremmende om barnehager driver på sånn som du sier. Å leke sukkerpoliti i matpakkene til ungene er ikke bare sjokkerende, det må føles grusomt for de ungene som ikke får godkjent maten foreldrene har sendt med. Jeg kan aldri tenke meg at det er lovlig.

Det er flott at vi foreldre blir gjort oppmerksomme på viktigheten av god og sunn hverdagsmat, men hold ungene utenfor debatten. De lærer best av hva vi gjør. Vi skal da ikke oppdra en generasjon til å få et forstyrret forhold til mat.

Jeg har tro på et sunt, variert kosthold med rom for å skeie ut en gang imellom. Det er mange barn som er sære i matveien. Si at prim eller syltetøy (bær er sunt) er det eneste et barn vil ha på brødskiva. Skal de ikke få lov til det? Eller at barnet kun vil ha loff.

Vi prøver å skape god stemning rundt matbordet i barnehagen (og hjemme). Barn skal få lov å kose seg med maten sin uten at voksne skal fly rundt med kritiske blikk i matboksene.

Jeg kjenner at jeg kunne sittet her i hele kveld å skrevet meg varm om dette, men nå koker det i topplokket av irritasjon over hvor korttenkte enkelte som jobber med barn kan være.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:41   #23
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

De blander seg inn, og på den strengeste avdelingen tar de maten vekk fra barna (ikke vår avdeling!).

Det går bare ikke an. Det minner meg om da toern flere ganger opplevde å måtte sitte ved bordet og SE på at de andre spiste hvis hun ville ha frukt etterpå. Hun hadde ikke mer matpakke igjen til andremåltidet og de ansatte hadde GLEMT at jeg hadde sendt med havregryn som hun kunne ha melk på. Gjett om jeg var sinna?!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:44   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Gutta får prim på matpakke i ny og ne og jeg har ikke dårlig samvittighet for det....

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:51   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

De blander seg inn, og på den strengeste avdelingen tar de maten vekk fra barna (ikke vår avdeling!).

Det hadde de bare gjort én gang med mine barn.

Hvis de ikke selv skjønner at de er ute på ville veier, så bør man gå over hodene på dem. Dette må du klage på. Èn ting er hva barnehagen serverer til fellesmåltider, men når det gjelder hva foreldrene sender med ungene, kan de bare henstille, ikke bestemme. Oppriktig talt, hva innbilder de seg egentlig?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:51   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis noen ansatte i min barnehage fortalte vesla at hun hadde et forferdelig kosthold og måtte på slankekur, og tok fra henne maten hennes slik at hun gikk sulten, hadde jeg laget et rent helvete! Dette går da ikke an?!

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:52   #27
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis noen ansatte i min barnehage fortalte vesla at hun hadde et forferdelig kosthold og måtte på slankekur, og tok fra henne maten hennes slik at hun gikk sulten, hadde jeg laget et rent helvete! Dette går da ikke an?!

De får nok noe annet å spise! Men de foreldrene som har opponert mot yoghurtforbudtet finner denne i kleshylla til barnet på ettermiddagen.

Safran: helt utrolig at bhg ikke ga henne brød eller noe.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 00:08   #28
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.


Safran: helt utrolig at bhg ikke ga henne brød eller noe.

De hadde ikke mat den dagen - kun matpakke. Men tenk så slemt?! Sultne jenta måtte sitte og se på at de andre spiste, ellers fikk hun ikke frukt heller. Ondkapsfullt, er det.
Jeg er visst sinna ennå. Og hun som er så snill og aldri protesterer. Hun satt jo bare der og ventet og ventet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 00:14   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

De hadde ikke mat den dagen - kun matpakke. Men tenk så slemt?! Sultne jenta måtte sitte og se på at de andre spiste, ellers fikk hun ikke frukt heller. Ondkapsfullt, er det.
Jeg er visst sinna ennå. Og hun som er så snill og aldri protesterer. Hun satt jo bare der og ventet og ventet.

Herregud, jeg får helt vondt i magen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 00:39   #30
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Den barnehagen høres helt vill ut, hvertfall personene som jobber på den strenge avdelingen. Jeg skjønner at de ønsker å finne samlende rettningslinjer for barnehagen som helhet, men syns det burde gå mer på hva de serverer enn å kontrollere hva foreldrene sender med.

Får høyt blodtrykk av å lese om sånne hendelser i barnehager!
Anbefaler flere å lese Rammeplan for barnehager , om foreldres rett til medvirkning og barnehagens plikt til å etterkomme det så langt det lar seg gjøre o l. ... (man kan ikke kreve at ens egen mening som forelder om alt blir utført 100% i barnehagentiden). I min utdannelse (Fagarbeider; barne- og ungdomsfaget) mener jeg bestemt at vi lærte at så detaljert kan ikke barnehagen overstyre foreldres ønsker!! Barnehagen kan oppfordre, invitere til diskusjon, ønske og mene i hytt og pine, men kan ikke bestemme for hvert enkelt barn hva de skal få lov å spise: om det er yoghurt eller frukt før maten eller pålegg. Reine godteriprodukter som sjokolade og potetgull er en helt annen ting, men de bør fremdeles opptre varsomt overfor barnet (lojalitetskonflikt kan være vanskelig for barn) og kanskje heller at det opp med foreldrene etter hendelsen . Man har som forelder ansvaret for oppdragelsen av sitt barn OGSÅ i barnehagetiden, og det er nettopp derfor det er lovpålagt med foreldresamarbeid fra barnehagens side!!
Jeg hadde ikke funnet meg slike forbud helt uten videre, nei. Selv med et flertall av foreldrestemmer på et foreldremøte kan man ikke bare en gang for alle konstatere at noe er forbudt. Selvsagt følger jeg også sunn fornuft, og kan være solidarisk på enkelte ting hvis fertallet eller barnehagen har spurt pent om noe; f eks "ha-med-dag"/ at det kun er tillatt med egne medbrakte leker en dag i uka, eller at det helst ikke skal tas med private leker i de hele tatt.. Men foreldrene MÅ og SKAL involveres i slike avgjørelser!
Man kan selvfølgelig prøve å finne et nogenlunde felles standpunkt på forskjellige ting, men HELT LIKT for alle er ikke i tråd med reglene nei..

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 01:01   #31
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Hvis en må ha med matpakke i barnehagen så synes jeg foreldrene kan bestemme pålegget selv, men det som serveres i barnehagen er en annen ting, det må de i barnehagen kunne bestemme.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 09:48   #32
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

De hadde ikke mat den dagen - kun matpakke. Men tenk så slemt?! Sultne jenta måtte sitte og se på at de andre spiste, ellers fikk hun ikke frukt heller. Ondkapsfullt, er det.
Jeg er visst sinna ennå. Og hun som er så snill og aldri protesterer. Hun satt jo bare der og ventet og ventet.

Jeg skjønner ikke at det går ann. Enn at de voksne ikke delte sin mat med henne - jeg er helt overgitt og skjønner godt at du ble rasende!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 09:57   #33
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

De blander seg inn, og på den strengeste avdelingen tar de maten vekk fra barna (ikke vår avdeling!).



Det kan de umulig ha noen rett til å gjøre. Jeg tror ikke de har rett til å håndheve regler for hva barna kan ha på matpakka heller. Retningslinjer og råd er nå en ting. Men inndragelse? Av matpakkene til barnehagebarn? Det er jo horribelt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 10:11   #34
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

De blander seg inn, og på den strengeste avdelingen tar de maten vekk fra barna (ikke vår avdeling!).

Det går slett ikke ann! Da undergraver de foreldrenes avgjørelser.

Storesøster her får en skive prim i løpet av dagen, enten frokost, lunsj eller kvelds. Det er det eneste søte pålegget hun liker så det er ikke akkurat noe big deal.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 10:27   #35
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Nugatti og prim - like uegnet som pålegg?

Er brunost lov da? Det inneholder mye mere sukker enn mager prim

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 10:32   #36
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Er brunost lov da? Det inneholder mye mere sukker enn mager prim

Det stemmer ikke med hva som er opplyst i Matvaretabellen.

Mager prim: 54 g karbohydrat, hvorav 9 g tilsatt sukker.
Fløtemysost og Litago brunost: 38 g karbohydrat, hvorav 0 g tilsatt sukker.
Lettere fløtemysost: 48 g karbohydrat, hvorav 0 g tilsatt sukker.
Gudbrandsdalsost: 39 g karbohydrat, hvorav 0 g tilsatt sukker.
Lettere gudbrandsdagsost: 48 g karbohydrat, hvorav 0 g tilsatt sukker.

http://matportalen.no/matvaretabellen

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 10:38   #37
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg er mest interessert i hvordan de har planer om å detektere sukkerinnholdet i syltetøyet.

Er det ikke en test man kan gjøre da? Man tilsetter et stoff, varmer opp, lar stå noen timer, og så skal det bli blått hvis det er sukker?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 10:42   #38
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Er det ikke en test man kan gjøre da? Man tilsetter et stoff, varmer opp, lar stå noen timer, og så skal det bli blått hvis det er sukker?

Da er jo lunsjen ferdig for lenge siden. Eller kanskje de kan ta ut syltetøyprøver med en gang matboksen (og ungen) ankommer om morgenen slik at man vet hvilke syltetøyskiver som er innenfor akseptanskriteriene?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 10:47   #39
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nugatti og Prim - like uegnet som pålegg?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Da er jo lunsjen ferdig for lenge siden. Eller kanskje de kan ta ut syltetøyprøver med en gang matboksen (og ungen) ankommer om morgenen slik at man vet hvilke syltetøyskiver som er innenfor akseptanskriteriene?

Men hva med de som har med matpakke til frokosten? Nei, man må nok levere matpakka dagen før, slik at den kan analyseres skikkelig.

Og hva med brødet? Det er jo ingen som har sagt noe om det? Har de ikke spesifisert grovhetsgrad og sukkerinnhold der?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 11:02   #40
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nugatti og prim - like uegnet som pålegg?

Er det mulig? Jeg går ikke rundt og kontrollerer hva barna har på maten sin når vi spiser matpakkene. Ja vi kan oppfordre til hva som er sunt og greit å ha på maten, men om noen foreldre ønsker å sende med brød med nugatti så er det deres valg, ikke mitt. I barnehagen kan vi bestemme hva vi setter på bordet dersom det er smøremåltid, men matpakker er foreldrenes ansvar.

Safran: Jeg er rystet. Jeg kunne sikkert glemt en sånn ting selv, men jeg hadde jo sørget for at barnet fikk mat likevel.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no