Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-07, 21:31   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jøss, jeg forventer å nattamme i flere mnd ennå jeg.

Ja det er da helt vanlig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:36   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Var på 5 mnd kontroll idag og da var HS forundret over at vi ikke hadde begynt med prøvesmaking. Og mente at fordi lillegutt ikke sover natten gjennom enda så er det et tegn på at han ikke får nok mat i løpet av dagen.
.

Det tror jeg slett ikke trenger å ha noen sammenheng. Merkelig av en helsesøster å si dette, når det anbefales å fullamme i 6 mnd. Mange babyer vil gjerne ha pupp om natten lenge etter at de har begynt med fast føde, og jeg har også opplevd dårligere nattesøvn på grunn av at de slet med å fordøye kveldsgrøten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:36   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Var på 5 mnd kontroll idag og da var HS forundret over at vi ikke hadde begynt med prøvesmaking. Og mente at fordi lillegutt ikke sover natten gjennom enda så er det et tegn på at han ikke får nok mat i løpet av dagen.

Eeeh? Hva for en tullehelsesøster var DET, da?! Ikke skulle man følge anbefalingene, og ikke hadde hun hørt om normal babyatferd?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:42   #24
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jøss, jeg forventer å nattamme i flere mnd ennå jeg.

Det var det jeg også forventet. Kanskje jeg skal holde an litt til før jeg starter med grøt? Kan jo evt drive med prøvesmaking veldig lenge da...

Tinetoff: Hun var hvertfall veldig negativ til Gro Nylander. Sukket og stønnet seg veldig over denne damen som har fått så mange mødre til å gråte fordi de ikke klarer å fullamme til de er 6mnd-1 år. Personlig tror jeg at Gro Nylander er en veldig fornuftig dame så lenge hun holder seg til de som klarer å amme så lenge.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:53   #25
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Da vesla var fem og en halv måned, begynte hun å kreve å få smake på det jeg spiste. Hun gapte som en fuglunge! Så da fikk hun litt. Vi begynte med kokt fullkornsris, moset til en grøt med litt morsmelk. Så lagde jeg barnemat av gulrot, kålrot og litt potet. Grøt (og særlig mye av det som finnes i butikken som såkalt barnegrøt) er oppskrytt, en norsk tradisjon som ikke egentlig er ernæringsfysiologisk begrunnet mener jeg. Men vi begynte etterhvert med Holles hirsegrøt, hirse har naturlig mye jern.

Kan jo nevne at uansett om det var vår barnematstrategi eller hva, så er vesla i dag en drøm når det gjelder mat. Hun smaker på alt, sitter gjerne lenge ved bordet og spiser heller gulrøtter enn sjokolade rett som det er.

__________________


Sist redigert av Bequita : 27-02-07 kl 21:55. Årsak: Leif
Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 21:58   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Prinsen fikk smake grøt første gangen - han hata det..Så fikk han smake banan blandet med avocado - det synes han var mye bedre

- Jeg tror han var 5 mnd sånn ca eller var han seks?

Forøvrig var ikke gutten min noe glad i mat før han begynte å spise selv - nå er han forøvrig et matvrak av dimensjoner!!!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 22:00   #27
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Her ble snuppa fullammet til fylte 6 måneder. Begynte med litt most banan og kokt eple. Eple var fulltreffer med en gang, banan brukte hun litt lenger tid på å venne seg til.

Jeg tror at så lenge barnet vokser og viser at det trives kun med morsmelk, så er det ingen grunn til å begynne smaking av annen mat før seks måneder.

Snuppa er nå åtte måneder og sover enda ikke natten gjennom. Hun spiser både grøt, brødskiver, middag og mm, men ammes fremdeles både en og tre ganger i løpet av natten.

Lykke til uansett hva du velger

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 22:34   #28
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Snupp fikk smake sin første banan da han var fire måneder. Da hadde han våknet hver annen time natten igjennom for å få mat den siste måneden , så jeg lot alle fullammingsprinsipper gå på båten. Ellers fikk han etterhvert smake potet og gulrot og diverse fruktpureer. Jeg blandet dessuten grøt med mm til han var nærmere syv måneder.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:35   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Var på 5 mnd kontroll idag og da var HS forundret over at vi ikke hadde begynt med prøvesmaking. Og mente at fordi lillegutt ikke sover natten gjennom enda så er det et tegn på at han ikke får nok mat i løpet av dagen.

Grunnen til at vi begynte med smaksprøver i 4-måneders alder, var at jeg ammet annenhver time. Hjalp ikkeno med fast føde. Jeg ammet om natta til han var 19 måneder jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 09:37   #30
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Førstemann var DIGER og jeg ammet hver time det meste av døgnet så jeg fikk helsesøsters velsignelse til å begynne med velling til han da han var 4 mnd. Etter det gikk det slag i slag og han begynte med skikkelige måltider da han var 6 mnd.
Mellomste fullammet jeg til han var 5 mnd. prøvde så litt grøt uten hell og gav opp. Fra 6 mnd fikk han smaken på brødskiver og da ville han mat ! Pupp og brød/ riskjeks var også det eneste han tålte uten trøbbel med magen og var ovenæringen til han var halvannet år.
Minstemor fikk smaksprøver fra hun var ca 5 mnd og ville som gutta heller ha brød enn grøt. Hun fikk tenner veldig tidlig og hadde ikke trøbbel med brød. Hun fikk også hippglass/ hjemmelaget middag fra ca 7 mnd.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 11:44   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Det var forsåvidt samme grunn til at jeg startet prøvesmakingen før fylte 6 mnd, Pope. Sneipen gikk fra ett til tre nattmåltider på kort tid, og ga uttrykk for sterk misnøye hvis det ikke gikk fort nok. :matvrak:

Vi brukte lang tid på tilvenningen, men for ham hjalp det helt klart med fast føde på dagen. Tipper han var ferdig med nattamming rundt 7 mnd, da la vi ham på eget rom. Og alle sov mye bedre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:24   #32
Soffers
Kontrollfreak
 
Soffers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 109
Soffers er litt kul
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Jeg starta med grøt til mine, ris- og mais. Poden slukte alt han fikk, men vesla var ikke særlig keen på grøt. Hun likte mer frukt og grønnsaker.
Jeg dampet grønnsaker og moste sammen med MME og frøs ned i isterningbrett. Ett brett med potet, ett med gulrot, ett med mais, ett med brokkoli osv. På den måten kunne jeg ta ut en og en terning ettersom ungene spiste mer og også slippe svinn.

__________________
Hver dag vi er friske hjemme er en bonus
Poden '97
Vesla '02
Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:28   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Vi begynte med tilvenning til fast føde da han var ca 5,5 mnd.
Da ammet jeg 12 ganger om natten og gav raskt opp håpet om å fullamme i 6 mnd.

Nenne sa så kjekt den gang at det nok var på tide, og hun hadde helt rett.

Hipp sine fruktmoser og noen oppskrifter jeg fikk på NM for blant annet hjemmelaget pæremos (m/kanel) var det første han fikk.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:34   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Å, den pæremosen husker jeg! Herregud, den hatet han intenst! Dårlig kokk og kresen sønn er en dårlig kombinasjon. Også så mye som jeg lagde!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:36   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Poden elsket den. Og godt var det, for man laget jo ikke av 1 pære liksom.
Den var perfekt å kjøre i blenderen og tappe ut tappekranen og over på glass.

:mimre:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:39   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Åja, pæremosen! Lille B elsket den. Jeg savner den nesten litt selv. Jeg tok til og med vare på kokevannet i isterningsposer og blandet i grøt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:40   #37
Soffers
Kontrollfreak
 
Soffers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 109
Soffers er litt kul
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Poden elsket den. Og godt var det, for man laget jo ikke av 1 pære liksom.
Den var perfekt å kjøre i blenderen og tappe ut tappekranen og over på glass.

:mimre:

Den hørtes god ut! Har du oppskrift? Har ei lita ei som elsker pære!

__________________
Hver dag vi er friske hjemme er en bonus
Poden '97
Vesla '02
Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:44   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Opprinnelig lagt inn av Soffers, her.

Den hørtes god ut! Har du oppskrift? Har ei lita ei som elsker pære!

Man skrelte så mange pærer man ville, hakket i småbiter, krydret med bittelitt kanel og kokte i rundt 5 min. Pærene i blenderen, med eller uten kokevann. Svosj! Pæremos!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:57   #39
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Jeg puttet oppi en hel eller halv kanelstang, som kokte sammen med pærene. Etter på silte jeg av kokevannet, fjernet kanelstangen og kjørte pærebitene i blenderen.
Etterhvert sluttet jeg å mose pæren, han fikk bare bitene og koste seg med det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 14:59   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynte du å gi smaksprøver og hva slags?

Fra NM:

Ingredienser:
Pærer
Kanelstang
Vann

En stor favoritt her i huset er pære med kanel. Skreller pærer (og fjerner kjernen)og kutter dem i små biter. Har det i en kjele og heller vann over så det akkurat dekker. Koker i ca 8 min sammen med en stang kanel. Sender så alt utenom kanelstanga i smoothiemaskinen (inklusive kokevannet). I tillegg har jeg sendt det en tur gjennom sila, for han liker ikke klumper så godt...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no