Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Palmeolje i grøter fra HIPP?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-07, 11:50   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?

Jeg ante ikke noe om dette, Oliven. Dette er virkelig skummelt. Skjønner egentlig ikke hva mennesker tenker med når de driver rovdrift på planeten på den måten, hva skal vi med penger når vi ligger under torva? Huff.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 15:45   #82
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?

:svett: Ser ut som jeg har litt å sette meg inn i før Dronninga skal begynne med grøt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 21:30   #83
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?

Informativ (og en stund ganske forvirrende) tråd!

Skulle forresten vært interessant med en barnemat-test, f.eks test av barnegrøt, både type fett og sukkerinnhold. Eksempelvis inneholder Hipp Havregrøt (6 mnd) både fruktose, melkesukker, maltekstrakt og sukralose. Grøten smaker jo kjempesøtt, og en del av poenget med å ikke tilsette grøt sukker er jo at de ikke skal venne seg til den søte smaken så tidlig! (selv om MM/MME smaker søtt). Som sukkeravhengig, syns jeg selv at grøten smaker for søtt.

Så idag testet jeg Holle Fullkornsgrøt, og tilsatte fruktmos og litt meierismør. Ikke fullt så populær hos Vesla som Hipp og Nestle, men kanskje et skritt i riktig og sunnere retning, hun spiste 1/2 posjon (vanligvis spiser hun fulle grøtporsjoner). Må prøve videre.

Men tilbake til dette med oljer vs smør, jeg spør bl.a deg, Iset:
Velger du fortsatt å tilsette grøten smør, fremfor ekstra virgin olivenolje?
Oljen blir jo ikke særlig varm? I såfall, hvorfor? (må ha dette inn med teskje...)
Og hva med saltinnholdet i smør, ubetydelig?

HER
fant jeg forresten en test om barnegrøter/barnemat fra 2004.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 22:02   #84
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?

Jeg kommer til å tilsette meierismør ja. Fra 6 mndr, tror jeg. Evt. Udos Choice i stedet. Har ikke tenkt på saltinnholdet, det finnes jo usaltede typer men jeg tror ikke det er så mye salt i den lille klatten med smør at det spiller noen rolle. Håper ikke det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 22:10   #85
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Eksempelvis inneholder Hipp Havregrøt (6 mnd) både fruktose, melkesukker, maltekstrakt og sukralose. Grøten smaker jo kjempesøtt, og en del av poenget med å ikke tilsette grøt sukker er jo at de ikke skal venne seg til den søte smaken så tidlig! (selv om MM/MME smaker søtt). Som sukkeravhengig, syns jeg selv at grøten smaker for søtt.

Fruktose kan jeg ikke se på nettsiden at de har tilsatt grøten. Har ingen pakke her akkurat nå, men sist jeg kjøpte så var det heller ikke fruktose tilsatt. Sukralose er det ihvertfall ikke tilsatt. Kunstig søtning er ikke lov å tilsette barnemat.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 23:38   #86
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?

Det finnes usaltet Tine smør bla.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 10:41   #87
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Palmeolje i grøter fra HIPP?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Fruktose kan jeg ikke se på nettsiden at de har tilsatt grøten. Har ingen pakke her akkurat nå, men sist jeg kjøpte så var det heller ikke fruktose tilsatt. Sukralose er det ihvertfall ikke tilsatt. Kunstig søtning er ikke lov å tilsette barnemat.

Må korrigere meg selv. For det første var det ikke havregrøten jeg så på, det var Eple og Pære grøt, 6 mnd. Også skrev jeg visst Sukralose istedet for Sackarose som jeg mente.

Karbohydrater 64,9 g.
Herav sukker: 32,2 g/100g:

Laktose: 22,8 g/100 g
Fruktose: 5,0 g/ 100 g
Glukose 2,0 g/100g
Sackarose: 1,8 g/100 g

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no