Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnemat på glass

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-12, 17:15   #61
Trallala
Nybegynner
 
Trallala sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 8
Trallala har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Barnemat på glass

Vi lagde egen mat til vår lille jente, mest fordi hun ikke likte glassene. Jeg smakte selv på dem, og jeg må si meg enig, de smaker virkelig dårlig. Vi kokte rotfrukter og grønnsaker som vi miste til henne. Suksess! Vi blandet i fisk eller kjøtt i noen av dem.

Trallala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 13:54   #62
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnemat på glass

Jeg lot meg overtale til å være med på sånn smakstesting mot betaling da guttungen var ca 8 mnd, trodde jeg aldri skulle komme meg gjennom det. Jeg måtte jo også smake, og da fant jeg ut at det der ikke var verdt kampen for å få ham til å finne seg i å bli matet med skje.
Hadde ungene spist det hadde jeg gitt da, jeg har hatt unger som er litt over middels sære i matveien så hva jeg mener om ferdigglass kommer i andre rekke.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 14:01   #63
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnemat på glass

En del av glassene smaker faktisk ikke så ille har jeg funnet ut selv men foretrekker seff å lage det selv.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 10:06   #64
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnemat på glass

Jeg har vært på ferie med noen som hadde med middagsglass til sønnen sin på 7-8 år.
Han spiste jo nesten ikke noe annet en det til middag.

Mine har fått både hjemmelaget og glass når de var små.
Eldate var den som likte hjemmelaget mat best, og er den mest kresne i dag....
Mellomste spiste det meste som liten og er sånni dag også.
Minsten var av den typen at dagsformen hadde litt å si, og er tidvis der fortsatt.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 10:49   #65
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemat på glass

Mine har fått middag fra glass og vår mat.

Mine tre har vært ekstremt matglade frem til de var ca 2-3. Da fikk de en "kresen-fase" som for mellomsøs varte et par år, storesøs er i den enda og Pluggen er for øyeblikket midt i fasen. Ekstremt småspist vil ikke ha noe.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 10:57   #66
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnemat på glass

Jeg hadde skikkelige ambisjoner da eldste skulle begynne med middager. Jeg kokte og moste alt mulig. Jeg leste bøker og prøvde og finne løsninger. Jeg husker kjøkkenbenken var full av forskjellige matvarer. Hun likte ikke noe av det jeg lagde! Hun likte kun en type barnemat. Det var en økologisk og med 2-3 smaker. Det endte med at hun fikk det. Vi bodde i USA på den tiden og på ferier tok jeg tilogmed med glassene til Norge. Noen himlet nok litt da, men de hadde ikke sett innsatsen min på kjøkkenet!
Jeg vet jo nå at hun ikke orker smaken av poteter og rødt kjøtt. Hun elsker fisk i alle varianter og masse grønnsaker og ris/pasta. (fullkorn helst)Hun er den sunneste jeg kjenner

Mellomste var så allergisk at han fikk kun hjemmelaget. Han likte det heldigvis!
Yngste ville bare ha maten vi spiste så det fikk hun. Det måtte smake litt. Vi lagde uten salt og tilsatte det etterpå isteden til oss selv. Hun smakte på noen glass, men det likte hun ikke.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 11:01   #67
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemat på glass

Blant mine fire unger har det variert mellom å like både glass og hjemmelaget, hate begge deler eller like en av delene. Jeg tenker at den perioden de eventuelt spiser middagsglass er så kort, at jeg tror det har veldig lite å si for det aller meste. Hvis man merker at man er på 72-måneders glass og ungen nekter å spise noe annet, får man heller ta noen grep.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 11:35   #68
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemat på glass

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Bre vent noen pr, når du skal kjøpe barnemeny når du spiser ute, da får du vite at unger ikke liker grønnsaker og salat heller, og får servert maten sin helt uten.

Det der er helt sant, altså. Helt håpløst dårlige barnemenyer rundt omkring.

Jeg tenker at glassmat er helt ok dersom man ikke har tilgang på annen mat, men jeg foretrakk å ta til side av vår egen mat og mose den. Billigere og mer variert. Skal ikke barnet spise samtidig, kan man alltids putte maten i annen beholder og mikre senere.
Enern nektet plent å spise kjøpeglass, hun brakk seg regelrett. Toern var litt mer altetende, men foretrakk helt klart vår mat.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 12:18   #69
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnemat på glass

Barnemat på glass er helt fint. Hilsen halv-Helsesøstersusse.

4.mann her elsker middagsglass og får det når vi spiser noe han ikke skal ha, skal spise for seint ol.
Jeg gir det med god samvittighet. Det eneste minuset er at det kan bli veldig mye tomat for de som ikke er glad i det.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 12:23   #70
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemat på glass

Jeg synes barneglassene til Småfolk er gode, de smaker nesten hjemmelaget. Jeg har gjort litt begge deler med mine. Ernæringsmessig er jo de glassene helt greie, men det er dyr potet for å si det sånn. Så de har fått familiens mat når det har passet sånn og glass når det ikke har passet sånn på grunn av type mat eller tidspunkter. En sjelden gang har jeg vært supermamma og laget babymat til frysing, men så supermamma er jeg ikke i lengden er jeg redd.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 17:20   #71
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnemat på glass

De der småfolk med laks er knallgode, ja. Men nå har han nesten sluttet med glass. Han foretrekker mat som andre folk nå.

  Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 17:44   #72
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnemat på glass

Her er alle tre oppvokst på barnemat på glass. De var kresne, og det var det de ville ha. De fikk noen favoritter alle tre av ulike merker. Husker spesielt Hipp var populært hos nr.2. Noe mais- og potetgreier. Prøvde en gang å lage noe selv, og styrte veldig med det. Moste og skulle fryse ned og diverse. Men det var ikke populært overhode. Så da gadd jeg ikke mer. Matglass gjorde jobben. Etter hvert fikk de jo vår mat uansett.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 19:15   #73
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnemat på glass

Opprinnelig lagt inn av InaMina, her.

"Problemet" hos oss er jo mer det at jeg stort sett ikke lager middag bare til henne og meg i ukedagene, så da blir det innimellom middagsglass. I helger/ferier osv når mannen er hjemme, så spiser hun det samme som oss.

Jeg er alene med sønnen min og orker/prioriterer heller ikke å bruke tid på å lage mat når det er bare oss, så jeg har det meste av middagene vi spiser i ukedagene nedfrosset. Men jeg synes det er veldig viktig å innføre vanen med å sette seg ned sammen og ta en "pause" med middag, så vi spiser sammen hver dag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 20:43   #74
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnemat på glass

Hipp var favoritten her også. Hjemmelaget skulle han iallefall ikke ha. Han likte ikke klumper av noe slag før han ble litt større så han spiste 6 måneders glass da han 8 og 8 da han var 10. Vi spiste ofte middag etter han la seg, men dette blir jo annerledes når nummer to kommer.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no