Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Dyrke fiken i Norge

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-23, 09:32   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dyrke fiken i Norge

Jeg har akkurat hentet masse fiken hos datteren min. Hun bor i studentkollektiv, men de har stor hage med drivhus! Jeg kjenner huseier godt, og jeg er sikker på at jeg kan få ta en stikling av fikentreet.

Jeg har altså lyst på mine egne fiken. Jeg har googlet, men det er ikke så lett å finne ut om de ulike typene av fikenplanter. Det står at fikentrær kan overvintre ute i Norge i de varmere landsdelene, men jeg er usikker på om det er selve treet, liksom. Jeg vet ikke hvordan det kommer til å gå med frukten.

Jeg har fikentre i stua, en ficus benghalesis (Audrey), men den bærer ikke frukt. Den vokser som ugress og er nesten i taket nå.

Hvis jeg tar en stikling av drivhus-fikenen, bør jeg da ha den inne eller ute? Med tanke på frukt, altså. Og hvis inne, bør den ha plantelys om vinteren?

Blir dette et litt stress prosjekt uten drivhus?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no