Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pynter dere juletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-07, 09:04   #1
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Når pynter dere juletreet?

Her i huset pynter vi det 21. desember. Det er tiden før jul som er den kosligste og derfor koser vi oss med pyntet tre de siste dagen før julaften.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:05   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Lille julaften.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:05   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Lille julaften.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:06   #4
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

21-22.desember. 21. når julaften er på en hverdag. Nå er det jo helg før julaften, så i år blir treet pyntet 22. Den 23. skal vi skikkert bort på førjulsselskap også, så den dagen er god å ha til bare kos.

Jeg liker også juletreet best før jul... Så det pyntes heller litt tidligere, og så kastet det ut rett over nyttår.

Og jeg gleder meg veldig til å pynte og sånn!

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:08   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Det vaskes og pyntes, og gjøres klart til rosinen i pølsa som er juletrepynting - det skjer 23 desember på ettermiddagen.

  Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:12   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Treet pyntes på lille julaften etter at ungene har lagt seg. Eller vi starter vel litt før ungene legger seg, men hovedsaken er at ungene skal se det ferdige treet når de står opp på julaften.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:14   #7
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Vi pynter om kvelden den 22. desember. I år blir alle ungene med, det er et privilegium de oppnår ved fylte tre.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:17   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Vi feirer jul hos foreldrene mine, og der pyntes treet (og resten av huset) på lillejulaften. (Det ville jeg gjort om vi skulle feiret jul hjemme hos oss selv også.) Men vi kommer sikkert til å ha juletre hjemme hos oss også, og da vil det nok bli pyntet 21. eller 22., slik at vi rekker å se på det før vi reiser nordover den 23.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:19   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Vi pynter treet og huset på lillejulaften. Det er den fineste, kosligste, beste dagen i hele året.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:31   #10
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Lille juleaften, selvsagt. Alt annet er juks. Selv husker jeg den gode følelsen av å kunne få tenne lysene på treet på selve julaften. Mamma og Pappa nektet nemlig å tenne lysene før.

I år tror jeg Andungen skal få være med å pynte, og lysene er tent mens vi pynter.

Forøvrig (etter å ha gått på et par smeller) har Andamannen og jeg laget oss vår egen juletradisjon. Huset må vaskes og ryddes senest dagen før lille julaften. Den dagen skal vi nemlig, når ungene er i seng gjøre tre viktige ting: 1) Drikke Champagne
2) Spise gåselever
3) Pakke inn julegaver

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:33   #11
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

21-22.desember. 21. når julaften er på en hverdag. Nå er det jo helg før julaften, så i år blir treet pyntet 22. Den 23. skal vi skikkert bort på førjulsselskap også, så den dagen er god å ha til bare kos.

Jeg liker også juletreet best før jul... Så det pyntes heller litt tidligere, og så kastet det ut rett over nyttår.

Og jeg gleder meg veldig til å pynte og sånn!

Her går treet ut 1. januar. Da er jula over for mitt vedkommende

Jeg også gleder meg enormt til å stæsje til jul i år. I fjor flyttet vi inn her 15. desember, så det ble noe hektisk.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:37   #12
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Vesle juleeftan

Kjem nok til å pynte litt tidlegare men treet kjem ikkje inn før dagen før dagen .

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:45   #13
Sildre
Endelig på vei oppover!
 
Sildre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 405
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Lille julaften.
Huset er ferdig vasket og ryddet den 22., slik at lille julaften kan brukes til pynting og koseligere aktiviteter.

__________________
Sildre
Sildre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:47   #14
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Jeg vet jammen meg ikke om vi skal ha juletre. Det er et eller annet med det juletreet som gjør at mannen og jeg ender opp med å krangle, så vi har hatt noen års pause (fra juletreet vel og merke ) Vi er ikke typene som krangler ellers, men det juletreet setter visstnok følelsene i sving...

Men vi er hos mine foreldre lillejulaften og pynter treet der, og jeg synes faktisk den kvelden er bedre enn julaften! :gleder meg:

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:49   #15
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Jeg tipper jeg pynter det 21. desember, hvis jeg orker. Jeg vil være helt ferdig med alt lille julaften, for da skal vi, som Anda, kun drikke champagne og spise noe godt (foie gras var egentlig en god idé), samt se på julefilm.

Jeg tar treet ned igjen ca 3. juledag, tenker jeg. Da pleier jeg å være ferdig med jula.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:49   #16
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Jeg er vokst opp med å legge meg lille julaften og våkne til julepyntet hus julaften. Snek meg opp midt på natten for å se på juletreet. Helt magisk.

Vi har gjort det et par ganger selv, men var da så skutt julaften at det ikke var verd det.

I år kommer juletreet i hus den 22. Det er vel siste hus på ruten og da blir det nok satt på fot umiddelbart. Pyntes enten den kvelden eller den 23.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:58   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Vanligvis lille julaften, men i år skal vi reise bort så da blir det nok før. Også har jeg tenkt på å flytte tradisjonen noen dager frem siden jeg alltid vil kaste ut treet 1. nyttårsdag. Koser meg mest med jula i adventa og i romjulen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:01   #18
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg vet jammen meg ikke om vi skal ha juletre. Det er et eller annet med det juletreet som gjør at mannen og jeg ender opp med å krangle, så vi har hatt noen års pause (fra juletreet vel og merke ) Vi er ikke typene som krangler ellers, men det juletreet setter visstnok følelsene i sving...

Men vi er hos mine foreldre lillejulaften og pynter treet der, og jeg synes faktisk den kvelden er bedre enn julaften! :gleder meg:

Krangler om juletreet? Syns jeg ser dere

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:03   #19
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Vanligvis pynter vi treet 22 aller 23 des.
Tar det litt som det faller seg, det skal være kos og ikke stress.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 10:03   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når pynter dere juletreet?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Her i huset pynter vi det 21. desember. Det er tiden før jul som er den kosligste og derfor koser vi oss med pyntet tre de siste dagen før julaften.

Noe sånt her også

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no