Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-20, 22:10   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Jeg synes det har vært ekstremt deilig å ikke ha en eneste plan hele uka på ettermiddager. Heller ikke kjøre noen hit og dit.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-20, 22:15   #22
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes det har vært ekstremt deilig å ikke ha en eneste plan hele uka på ettermiddager. Heller ikke kjøre noen hit og dit.

Enig, det var helt herlig. Jeg fikk jo trent selv hver eneste ettermiddag. Dessverre for meg, og heldigvis for ungene, må de kjøres overalt igjen nå

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-20, 23:07   #23
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Har begynt å strikke og bake igjen, og har lært meg Teams. Så får vi se...

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-20, 23:28   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes det har vært ekstremt deilig å ikke ha en eneste plan hele uka på ettermiddager. Heller ikke kjøre noen hit og dit.

Enig, nydelig!

Nå har speideren startet igjen for begge, men på denne årstiden sykler de.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 00:33   #25
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Brødbakst og pallekarm fortsetter vi med. Jeg kommer til å ha mer hjemmekontor, om ikke hver uke så nesten. Det vil bli noe helt annet uten skolebarna, hvis de slipper mer til på skolen senere.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 01:30   #26
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Sykle til jobb kommer jeg til å fortsette med

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 08:40   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Jeg håper jeg kan ha hjemmekontor et par dager i uka, da kan jeg beholde energi nok til å fortsette med å gå nesten daglig tur med Mutter'n.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 08:47   #28
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Håper vi får anledning til å ha mer hjemmekontor på generell basis.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 09:32   #29
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Nope. Kan egentlig ikke komme på noen endringer til det bedre. Jeg har 20 % hjemmekontor til vanlig og synes det er passe, ønsker ikke mer. Nå er vi privilegerte nok til at det har skjedd rimelig små endringer for vår del, sånn sett stort på det, så jeg vil gjerne ha ting tilbake slik de var.

Hva har vi endra? Mer jobb, mer stress, mer flytende grenser mellom jobb og fritid (og de var flytende fra før). Jeg jobber med å avgrense elevkontakt til faste tidspunkt, men det er vanskelig å få til. Hadde jeg klart det, kunne det vært noe å videreføre. Ellers har jeg begynt å spise frokost (og det vises på vekta, så jeg jobber med å slutte igjen ), trene mindre (fordi jobb støtt), ungene gamer for mye, alle er slitne av å gå oppå hverandre, jeg har null overskudd til hobbyer. Eller til ungene. Den ene positive tingen er vel at jeg faktisk har hatt MER besøk enn normalt. To ganger! Det kan jeg jo fortsette med, jeg trur det er to eller tre år siden sist...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 09:35   #30
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Jeg har lært meg hvordan jeg må organisere meg, hvis jeg skal jobbe hjemmefra. Selv om jeg fortsatt foretrekker å jobbe på jobben, så kommer jeg til å ha en mye bedre arbeidssituasjon hjemme, nå som jeg har rigget opp utstyr til hjemmejobbing.

Og så har barna fått kjenne litt på hvilke aktiviteter de savner, og hvilke de ønsker å fortsette med.

Ellers syns jeg det er fint at verden er blitt mer normal! Jeg gleder meg til den blir enda mer normal; til å kunne klemme på de vennene mine som er klemmere, til å kunne være sammen i større grupper uten å tenke på avstand, og til å invitere folk hjem uten å tenke på om vi er i samme "kohort" eller ikke. Og så gleder jeg meg til å dra på turer, konserter og teater.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 09:58   #31
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Jeg håper vi kan redusere aktiviteter på ettermiddagstid også etter korona. Helt stopp vil jeg ikke ha, men jeg savner ikke følelsen av å løpe gjennom uka.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 10:15   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Jeg kommer til å fortsette med nett-trening i kjelleren noen dager i uka, det har fungert veldig greit og supplerer annen trening på en fin og tidseffektiv måte.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 10:41   #33
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Storhandle og preppe litt mer mat vil jeg fortsette med.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 10:47   #34
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Vi har begynt med matkassen til Kokkeløren og den maten er bare så fantastisk god at jeg ikke klarer å stoppe med bestilling. Anbefales på det varmeste!

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 10:59   #35
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Jeg kommer til å ha mer hjemmekontor. Jeg er altfor sosial til å ha det hele tiden, men jeg er jo forskrekkelig effektiv på hjemmekontor.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Videomøter. Genialt konsept.

Mens jeg føler meg som en eneveldig diktator i videomøter som prosjektleder og ordstyrer. Sikkert fint for de som bare sitter og hører på, men jeg får IKKE like mange gode innspill i møtene som tidligere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 11:00   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi har begynt med matkassen til Kokkeløren og den maten er bare så fantastisk god at jeg ikke klarer å stoppe med bestilling. Anbefales på det varmeste!

Mannen og jeg elsker matkassene fra Kokkeløren, som vi kjøper på Meny. Men ungene kan virkelig styre sin begeistring så vi kan ikke velge dem som ny matkasseleverandør (selv om vi de siste ukene har avbestilt Adams siden alle rettene går på repeat).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 11:07   #37
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mannen og jeg elsker matkassene fra Kokkeløren, som vi kjøper på Meny. Men ungene kan virkelig styre sin begeistring så vi kan ikke velge dem som ny matkasseleverandør (selv om vi de siste ukene har avbestilt Adams siden alle rettene går på repeat).

Ja, de har et par bra på Meny. Elsker ramen-suppen der, bl.a. Vi har hatt kassene nå siden koronaen startet og bare fått forskjellige retter, alle MILELANGT over hva som tilbys hos Adam og Godt levert som vi har prøvd før. De har veldig bra variasjon, bruker lokale råvarer, tilbyr ting man ikke ville funnet på selv - faktisk bare en gang jeg følte at dette kunne jeg funnet på å lage like godt selv - og jeg liker å lage mat. Kvaliteten varierer fra veldig godt til wow og det har heller aldri vært noen feil eller noen råvarer som ikke holdt kvaliteten. Men jeg skal ikke smøre det inn. Man må jo ta hensyn til barna selv om jeg vil påstå at mange retter er barnevennlige eller inneholder tips om hvordan man kan gjøre dem mer barnevennlige.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 11:32   #38
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Mens jeg føler meg som en eneveldig diktator i videomøter som prosjektleder og ordstyrer. Sikkert fint for de som bare sitter og hører på, men jeg får IKKE like mange gode innspill i møtene som tidligere.

Det funker kanskje ikke like bra til internmøter, men når alternativet er at det skal flys inn folk fra Tromsø, Trondheim og Bergen, og alle skal møtes fysisk et sted for et to timers møte, så er det fortsatt GENIALT.
Snakker om ressursbesparelse, og så mye bedre enn telefonmøte.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 11:37   #39
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Nei, jeg kommer egentlig ikke på noe spesielt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-20, 12:44   #40
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Endret dere noe under koronaen som kommer til å gjelde fortsatt?

Psykologtime på video. Helt genialt Med oppmøte bruker jeg ca 3,5 time totalt (6 mil kjøring hver vei), med video tar det de 45 minuttene timen varer.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no