Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Høstferie med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-14, 15:11   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høstferie med barn

"Sydenturen" som var planlagt nå i sommer ble avlyst, og jeg har derfor lyst til å finne på noe morsomt med barna (snart 7 og 10) i høstferien. "Syden" er jo et alternativ, men jeg tenker litt på andre alternativer også. Jeg reiser (trolig) alene med de, så de mest crazy storbyene utgår.

Barcelona har jeg tenkt på, men der har jeg bare vært én gang selv før jeg fikk barn, så jeg har ingen formening om det er et fint sted å dra med barn. Sønn (10) som er opphengt i gresk mytologi vil til Athen, men jeg er litt skeptisk ...

Ønskekriterier:
- oppholdsvær og gjerne over 15 grader
- god mat
- parker/natur/museer/fine ting å se

Noen forslag?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 15:13   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.141
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie med barn

Hvis gutten er interessert i gresk mytologi og historie, er jo både British Museum i London og Neues Museum i Berlin gull. Begge byene er dessuten flotte på alle andre måter også. Jeg har selv tilbragt to høstferier i Berlin med Poden (da han var åtte og ni), og det var veldig hyggelig.

(Og ellers ville jeg langt heller gått opp til Akropolis i oktober enn i juli, sånn som vi gjorde for et par år siden. Svetter fremdeles bare ved tanken. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 15:31   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høstferie med barn

Søsteren min var alene med sine to barn i Barcelona i sommer, de hadde hatt en kjempefin tur.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 16:10   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie med barn

Vi skal til Eurodisney og Paris, men det går kanskje under crazy?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 16:20   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie med barn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis gutten er interessert i gresk mytologi og historie, er jo både British Museum i London og Neues Museum i Berlin gull. Begge byene er dessuten flotte på alle andre måter også. Jeg har selv tilbragt to høstferier i Berlin med Poden (da han var åtte og ni), og det var veldig hyggelig.

(Og ellers ville jeg langt heller gått opp til Akropolis i oktober enn i juli, sånn som vi gjorde for et par år siden. Svetter fremdeles bare ved tanken. )

Berlin er en god idé! London har jeg vært i med eldste og skal til våren med yngste, men ellers hadde det også vært veldig gøy (elsker London )

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Søsteren min var alene med sine to barn i Barcelona i sommer, de hadde hatt en kjempefin tur.

Hvor gamle er barna hennes?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi skal til Eurodisney og Paris, men det går kanskje under crazy?

Litt crazy, og jeg har allerede tatt med barna til Disney World, så nå får det evt bli faren deres sin tur neste gang (synes sånne parker er litt slitsomme, jeg ).

Kjente et kaldt høstaktig vindgufs ute nå og plutselig ble Syden mer aktuelt igjen. :vingler:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 16:26   #6
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høstferie med barn

Jeg har vært i Barcelona med vesla, veldig fin tur for barn og voksen. Da var hun 8 år.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 16:39   #7
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Høstferie med barn

Vi var i Barcelona i fjor sommer noen dager med barn på 7 og 10 år. Det gikk veldig bra. Bodde like ved La Ramblas. Tok tur med sight-seeing bussen rundt til de forskjellige attraksjonen en dag. Stoppet i Guell parken og hadde lunsj. En dag tok vi gondolen til Montjuic og gikk en tur på festningen. En dag var vi i dyreparken siden minsten ønsket det. Dagene gikk fort selvom det var varmt i august. Sikkert helt supert i oktober.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 18:19   #8
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Høstferie med barn

Høstferie i Barcelona kan anbefales . Jeg var der alene med yngste som da var 5 men vi ,spiste bra. , handlet , var på stranden , akvarie , dyreparken , så på livet og generelt bare koste oss. Vi bodde på hotellet rett over togstasjonen så det var bare å suse ned i kjelleren nå vi skulle ut .Toget til flyplassen /Barcelona , metro osv . Det var veldig enkelt å komme seg rundt omkring og vi merket ikke støyen fra kollektivtrafikken .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 18:20   #9
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie med barn

Takk for alle svar! Da har foreldrene mine hevet seg rundt og blir med til Kreta, så da satser vi på å få bakt inn noe mytologi på den turen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 19:17   #10
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høstferie med barn

Anbefaler ellers Athen til en annen gang!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 19:24   #11
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie med barn

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Anbefaler ellers Athen til en annen gang!

Er det ikke en støyende, fæl by altså? :tydeligvisfordomsfull:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 20:25   #12
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høstferie med barn

Jeg trodde også det, men ble veldig positivt overrasket. Havnebyen Pireus var slitsom, men selve Athen var luftig, grønn, hyggelig og storslått. Hverken skitt eller støy var påtrengende. Varmt, såklart, men jeg har mye ugjort og usett og vil gjerne tilbake på høst eller tidlig vår. Historiens sus var til å ta og føle på, veldig mye spennende å oppleve om man er litt interessert.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 21:42   #13
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie med barn

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Jeg trodde også det, men ble veldig positivt overrasket. Havnebyen Pireus var slitsom, men selve Athen var luftig, grønn, hyggelig og storslått. Hverken skitt eller støy var påtrengende. Varmt, såklart, men jeg har mye ugjort og usett og vil gjerne tilbake på høst eller tidlig vår. Historiens sus var til å ta og føle på, veldig mye spennende å oppleve om man er litt interessert.

Interessant, da skal Athen på listen her også - men tidlig vår eller høst da.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 22:24   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie med barn

Barcelona i høstferien kunne vært fint, hadde det ikke vært for alle nordmennene der. Gosh, det er som å gå på Karl Johan. :grøss:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 12:15   #15
Mumfins
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Innlegg: 89
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Høstferie med barn

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Interessant, da skal Athen på listen her også - men tidlig vår eller høst da.

Jepp - Athen er fantastisk - historie rundt hvert hjørne - se bare på Metro stasjonene :-)! Enkelt å finne frem i, faktisk ganske barnevennlig (grekere har stoooor toleranse for barn : snakker av erfaring ), koselig shopping, god mat, obligatorisk tur på Akropolis og området rundt (nedenfor er det flotte parkområder som også har mye ruiner og historiske severdigheter, men som ikke er så folksomt - egner seg imidlertid dårlig i 40 graders varme......), taubanen opp til Lycabettus høyden med flott utsikt over Athen, vaktskiftet på Syntagmaplassen..... Kjenner at jeg snart skulle vært der igjen jeg og, men vår/tidlig sommer eller itt sen sommer/høst er nok det aller beste. Mindre mennesker og ikke så utrolig varmt.......

__________________
Mumfins
_____________________________
Vesletroll -03 og Minitroll -06
Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 12:29   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høstferie med barn

Vi holdt nesten på å bestille tur til Barcelona, men nå ser det veldig ut til at det blir Island i stedet.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no