Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Neglisjerte løk til påskelilje - kan de reddes?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-15, 17:07   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Neglisjerte løk til påskelilje - kan de reddes?

Vi solgte hus rett før påske og jeg kjøpte inn bl.a. en del påskeliljer og satte i krukker ute (pottet dem ikke om). Så dro vi på ferie, påskeliljene visnet, jeg flyttet dem bort og glemt var de. Jeg fant dem igjen i går. Er det noen sjans for at løkene har overlevd dette sånn at jeg bare kan sette dem ned i et bed der vi skal flytte?

(Et annet spørsmål: Er det innafor eller utafor å ta med seg stauder fra bedene når man flytter? )

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 18:03   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Neglisjerte løk til påskelilje - kan de reddes?

Første vet jeg ikke, men parantesen kan jeg:

Dersom de er tatt bort før visning, eller det er opplyst i prospektet: Helt ok
Dersom de var der på foto og visning og ikke opplyst, like lite lov som å skru ned ting inne i huset som etter normen skal følge med.

Å ta mindre avleggere på et vis som ikke merkbart skader hagen er vel dog på grensen innenfor, evt avklare det med kjøper.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:13   #3
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Neglisjerte løk til påskelilje - kan de reddes?

Visningen var før staudene begynte å stikke opp fra jorda. Tenkte i så fall å ta en avlegger eller to, ikke stikke av med hele planter. Men det kjennes ikke helt riktig ut det heller.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:17   #4
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.691
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neglisjerte løk til påskelilje - kan de reddes?

Jeg har skruppelløst tatt med meg det meste fra bedene mine, men det ble det opplyst om i prospektet.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:20   #5
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Neglisjerte løk til påskelilje - kan de reddes?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har skruppelløst tatt med meg det meste fra bedene mine, men det ble det opplyst om i prospektet.

Du tenkte litt lenger enn meg.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 22:28   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Neglisjerte løk til påskelilje - kan de reddes?

Jeg har latt løkene visne litt de gangene jeg har kjøpt i blomster og så plantet ut. Jeg tror det stort sett har gått bra.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å ta deler av stauder som kjøper ikke kan ha sett er der når de ikke forsvinner. Det høres ut til å være helt innafor.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no