Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når man forfølges på nettet ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-07, 15:28   #1
kunstnerspiren
Til tider frustrert...

Medlem siden: Dec 2006
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Standard

Når man forfølges på nettet ...

.........

Sist redigert av kunstnerspiren : 26-12-07 kl 20:31.
kunstnerspiren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 15:30   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man forfølges på nettet...

Veldig kjedelig når slikt skjer...

Og en påminnelse til oss alle om at man egentlig ikke bør skrive noe på nett som man ikke kan si høyt.

Håper du ikke har lagt ut noe som mannen din kan finne på å bruke mot deg.

Gammel 26-12-07, 15:36   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har både mannen og datteren min her, så jeg er veldig forsiktig med hva jeg legger ut. Du får gå gjennom trådene og slette det du ikke vil han skal se.

Gammel 26-12-07, 15:37   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis han har mistanke til at du driver med noe som kan skade deres forhold, så er det kanskje ikke så rart at han gjør det? Jeg vil ikke kalle det å "forfølges på nettet".

Gammel 26-12-07, 15:38   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det høres ut som du burde ta en alvorsprat med mannen din. Ikke nødvendigvis om forfølgelse på nett, men om hvordan du vil ha det, sånn generelt.

Jeg hadde ikke brydd meg om min hadde meldt seg inn, men så har ikke jeg noe å skjule for ham heller.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 15:40   #6
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Safran

Hvis han har mistanke til at du driver med noe som kan skade deres forhold, så er det kanskje ikke så rart at han gjør det? Jeg vil ikke kalle det å "forfølges på nettet".

Det kommer vel litt an på om han har meldt seg inn i smug uten å si noe - kun for å lese hva hun har skrevet, eller om han har registrert seg åpent for å være aktiv og deltakende.

Uansett - å tenke seg om 2 ganger før man trykker send, er en god idé. Man vet aldri hvem som skjuler seg bak nicket. Det kan være naboen, en journalist eller sjefen.

Gammel 26-12-07, 15:52   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en grei påminnelse, ja. Jeg er enig i at det er litt dårlig gjort å melde seg inn i hemmelighet bare for å følge med på hva noen andre skriver, men alle bør huske på at man vet ikke hvem som skjuler seg bak nickene. Noen av nickene kan godt være en nabo, en kollega, et søsken eller en svigermor eller -far. Eller altså ens egen ektefelle/samboer.

Det er ingen annen måte å beskytte seg mot dette enn det å ikke skrive om ting som det ville være problematisk om noen leser. Det er offentlig tilgjengelig, det som står her, og man er veldig sjelden så anonym som man innbiller seg selv.

Gammel 26-12-07, 15:55   #8
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager at jeg sier det, men du har ikke akkurat lagt skjul på hvem du er i RL, eller dine følelser om diverse saker her inne. Det å legge ut hjemmesideadresser samt å fortelle masse personlig kommer det sjelden mye bra ut av. Dersom noen har kjent deg igjen, kan det jo være dem som har informert mannen om at det ville være lurt av ham å ta en titt ...

Igjen beklager jeg for at jeg sier dette, og jeg håper ting ordner seg for deg.

Måtte 2008 bli et år der du finner ut av ting og tang, og lander på beina.

Gammel 26-12-07, 16:25   #9
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Det kommer vel litt an på om han har meldt seg inn i smug uten å si noe - kun for å lese hva hun har skrevet, eller om han har registrert seg åpent for å være aktiv og deltakende.

Hun har vært ganske åpen om ting som dreier seg om ekteskapet og sine tanker om dette, og mye av det hun har skrevet er ikke mindre uredelig enn det faktum at han registrerer seg på et åpent forum for å få tilgang til dette.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis det er dette som har skjedd er det jo tydelig et kommunikasjonsproblem i ekteskapet i utgangspunktet, men det er det jo også dersom hun skriver ting her inne som hun ikke vil at mannen skal lese. Da går det jo begge veier synes jeg. Hadde jeg hatt mistanke om at mannen skrev ting han ikke ville at jeg skulle lese på nett hadde jeg ikke hatt et snev av skrupler i forhold til å registrere meg på et åpent forum. Det er ingen krav om aktivitet på dette forumet og det er et stort åpent sted med mange forskjellige brukere.

Enig.

Gammel 26-12-07, 16:27   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Hattifnatten jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 16:31   #11
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne ligger jo også åpenlyst og kan leses av alle?

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 16:33   #12
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han trenger ikke engang være medlem, det er bare å gå på Dagens Innlegg, så kom dette opp, selv uten pålogging.

Gammel 26-12-07, 16:33   #13
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Denne ligger jo også åpenlyst og kan leses av alle?

Gammel 26-12-07, 16:37   #14
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Han trenger ikke engang være medlem, det er bare å gå på Dagens Innlegg, så kom dette opp, selv uten pålogging.

Det var min første tanke også, men det var kanskje meningen at han skulle lese dette innlegget?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 16:42   #15
Anne

Anne sin avatar

Standard

Uansett så bør man jo ikke legge sensitive opplysninger / temaer åpenlyst, med mindre man kan tåle at de sees av hvem det måtte være.
Om det er din egen mann som leser her, vil jeg ikke gå så langt å kalle det forfølgelse, det er vel mer nysgjerrighet?

Gammel 26-12-07, 16:43   #16
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Nå vet jeg ikke hva du har skrevet tidligere. Men likevel er det trist at man ikke kan ha en fristed der man kan lufte tanker og slikt.

Mitt råd, ikke skriv det du ikke kan stå for/ tåle at han kan lese.

Gammel 26-12-07, 16:55   #17
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med de andre her om at man må ha dette i bakhodet når man skriver på nett osv.

Allikevel... Dersom min mann hadde registrert seg på et nettsted han ellers aldri ville hatt interesse av kun for å "overvåke" min nettaktivitet, så hadde jeg vel følt at det var på tide å ta en prat om tillit og respekt. Og dersom det hadde vært tema jeg hadde skrevet om som han ikke visste, så ville jeg også muligens ha gått litt i tenkeboksen vedrørende det at jeg viser fremmede på nett mer tillit enn min egen mann og hva det kan komme av.

Altså; handlingen hans i seg selv er ikke gal, men jeg ville nok ha sett på det som et mulig symptom på noe annet som ikke er helt ok mellom dere.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 17:07   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med kie også, altså.

Gammel 26-12-07, 17:10   #19
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hun har vært ganske åpen om ting som dreier seg om ekteskapet og sine tanker om dette, og mye av det hun har skrevet er ikke mindre uredelig enn det faktum at han registrerer seg på et åpent forum for å få tilgang til dette.

Ah, nå har jeg ikke vært aktiv så lenge at jeg har fått med meg dette. Uansett så signerer jeg at kommunikasjonen hjemme kanskje ikke er helt optimal om dette er mannens løsning på å finne ut ting.

Gammel 26-12-07, 18:47   #20
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Fra min egen mann ville jeg vel ikke ha brukt ordet forfølging, men kanskje sniking?

Om jeg hadde hatt mistanke om at mannen min luftet tanker som jeg ønsket å vite om på et åpent forum, så kan jeg se for meg at jeg også hadde registrert meg om jeg ikke fikk vite om det på annen måte.

På den andre side, så er jeg bevisst på at jeg ikke legger ut ting på åpent fora som kan oppfattes som et tilitsbrudd at har blitt diskutert med andre og ikke den det gjelder.

Håper dere finner en måte å kommuniserer med hverandre på som gjør at dere ikke blir mistenksomme og må "snike" i hverandres ting.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.