Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 20:33   #1
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Vi er på utkikk etter hus, og har innsett at et relativt nytt hus i vår prisklasse ikke er å oppdrive i denne byen. Nå har vi begynt å se etter hus som er litt eldre, gjerne oppussingsobjekter, men vi må bare innse at vi ikke vet hvor mye som kreves for å pusse opp et helt hus. Kan noen tenke litt sammen med meg? Det huset vi har sett på nå (kun bilder, ikke visning ennå) er fra 1968 og trenger nytt kjøkken og bad, samt full oppussing av alle andre rom (4 soverom). Sokkelen er godkjent for utleie og den trenger samme behandling for å være attraktiv. Kan man anta at det elektriske anlegget er modent for utskifting nå? Hva med røropplegg? Og hvor mye vil noe sånt koste? Jeg er bare interessert i et omtrentlig anslag, jeg aner ikke om det koster ti tusen eller en million, lizzom.

Er litt spent på planløsning, man ser ikke mye på bildene. 1,3 mål tomt er kjempestort, og eiendommen grenser til et jorde. Må sjekke om det er lagt noen planer for utbygging der. Ingen av oss er spesielt flinke med hammer og sag, vi kan male selv og til nød legge parkett, men ellers må vi hyre inn fagfolk. Kommer vi langt med en million til slik oppussing, tro?

  Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:35   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Null råd fra meg, men må bare kommentere at det huset har jeg også snoket på i dag. Jeg er langt fra økonomisk stilt til å kjøpe til en sånn pris, da, så null konkurranse fra meg.

Området er fint, og jeg tror ikke det har blitt solgt en tomt der i området på evigheter. I alle fall ikke akkurat DER. Litt lenger opp er det vel noen nybygg.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:35   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Aner ikke, men kikker også på større hus på min kant av byen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:37   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Å pusse opp et gammelt hus er et stort prosjekt. Vi har erfart at budsjetter kan settes opp - og ganges med hvertfall to. Det er mye uventet som dukker opp ofte. Vi valgte å flytte inn og så ta rom for rom. Hadde vi gjort det nå igjen, så ville vi nok tatt mesteparten før vi flyttet inn. Det er slitsomt å bo i et oppussingskaos. Jeg ville tatt det for gitt at det elektriske anlegget måtte byttes ut/opprustes innen kort tid, sjekk også drenering og kloakksystemer.

Men for all del, det er jo morsomt også. Man får et hus slik man vil ha det - det krever bare endel penger og tid.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:39   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Elektrisk anlegg bør byttes når det er 25 år ble vi fortalt da vi renoverte, så et 42 år gammelt anlegg er nok modent for utskifting. Røropplegg kan leve lengre, men ved oppussing av kjøkken og bad blir det fort nok som skal gjøres der også. Var jeg dere ville jeg ha minst 500.000 i bakhanda i tillegg til kjøpesummen hvis dere skal kjøpe noe så gammelt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:40   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Budsjetter ganges med pi.

Fordelen med hus fra 1968, er at det er lett å se og lukte hva som er feil på dem.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:41   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Jeg tror man må være veldig (og da mener jeg veldig) motivert.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:44   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Jeg synes det er en stor fordel at alt må tas, for da vet vi at alt er gjort pluss at vi får det omtrent sånn som vi vil ha det. Vi leker også med tanken på å bygge ut litt for å få et ekstra rom/gjesterom/kontor/lekerom og evt. større bad, men her har vi igjen ingen anelse om hva sånt noe måtte koste.

  Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:50   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Å bygge ut er dyrt. Bad er dyrt (man regner vel 100 000 på et bad om det skal totalrenoveres, gjør man ikke?)

Vi har bygd en god i hagen. Den er ikke stor - kanskje 8 kvm - selvfølgelig ikke isolert eller noe sånn. Billig dør fra rebygg etc - den kom seg på 10 000. (Bygde den da selv)

Men det er jo unektelig veldig herlig å få det helt slik som man vil også - jeg ser den.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:57   #10
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Innvendig overflatebehandling er ikke dyrt i penger, men i tid; du kommer langt med maling, gulvsliping og lakking. De dyreste rommene er bad og kjøkken - regn mimimum 150.000 i snitt per rom. Regn med å måtte oppgradere det elektriske anlegget - det behøver ikke koste allverden, men du må regne 30-40.000 minst til dette. Sjekk vinduer, tak og eventuell drenering også. Vanninntrengning kan bli fryktelig, fryktelig dyrt.

Neste er å ta stilling til om dere orker å bo i oppussing, eller om dere har tid og råd til å gjøre det før dere flytter. Sistnevnte er nok en ubetinget fordel for de fleste parforhold, vil jeg tro.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:57   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Jeg ville ha beregnet 250 000 til badet og 150 000 til kjøkkenet, som et moderat anslag. 50 000 til strøm og 100 000-200 000 til "diverse", ganske umiddelbare utgifter. I tillegg ville jeg sikret meg at jeg kunne bruke 3-500 000 i løpet av en 5-7-10-årsperiode.

Dette er ut i fra at vinduer, kledning, drenering og tak ikke er i umiddelbar behov for utskiftning. I så fall ville jeg beregnet 800 000-1 000 000 i oppstart.

:gjetter på et tall:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:59   #12
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Vi kommer sikkert til å kjøpe noe lignende og har da 3-500 000 i oppussingskostnader som veiledende. Blir fort dyrt om man må bytte bordkledning, vinduer/dører, elektrisk, røropplegg og bad. Kjøkken trenger ikke å bli så dyrt om man gjør det selv.

Har pusset opp våre skarve 70 kvm nå og brukt i underkant av 100 000, da har vi byttet kjøkken, lagt nye gulv over alt, malt alle overflater, byttet badeinnredning, dusjkabinett og toalett, byttet alle kontakter, byttet alle dører osv. Pengene flyr fort selv om man planlegger godt og er målrettet ift pris.

Vi er også på jakt, men dere skal ikke få konkurranse fra oss heller da vi ser østover.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:59   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Har vært med på et slikt prosjekt. Husbankhus med sokkelleilighet, fra midten av syttitallet, hvor det ikke var gjort noe siden byggeåret. Dvs det var skiftet drenering.

Vi la nye tak- og veggplater og nye gulv overalt.
Alle vinduer ble skiftet. Og alle dører, inn- og utvendig.
Lett ombygging av badet (flytting av innvendig vegg), ellers ble planløsning beholdt.
Ny kjøkkeninnredning, baderomsinnredning, to skyvedørsgarderober, garderobeskap, og veggskap på vaskerom og bod.
Nye doer, dusjer, badekar, servanter osv.
Nytt elektrisk anlegg i hele huset.
Nytt røropplegg i hele huset, inkl. to nye varmtvannstanker.
Skifte av utvendig panel på en yttervegg.
Maling av hele huset utvendig.
Gravefirma som fjernet de tjue øverste cm fra hele hagen/tomta, og la på ny jord så vi kunne så plen (det var en ustelt jungel fra før).

Tja, noe jeg har glemt?
Ja, prisen. Nihundretusen.
Da gjorde vi alt maler- og tapetseringsarbeidet selv (jeg er en racer på beregning og tilpassing og tilskjæring av tapet), pluss en del støping av golv, og alt elektrikerarbeidet. Ja, og all rivingen og hivingen av "gammel mainnskit" (bortimot ti containere). Resten leide vi folk og firmaer til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:01   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Jeg ville i alle fall ikke kjøpt et oppussingsobjekt fra 60-tallet om ikke banken ga klarsignal til 500 000 i umiddelbare utgifter. (Som i "første år".)

Da tar jeg utgangspunkt i at dere setter bort bad og kjøkken, men tar overflateoppussingen på stue, soverom, gang osv selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:02   #15
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Vi har renovert vår tomannsbolig fra tidlig 70-tall. Har fått nytt elektrisk anlegg, rør-i-rør, pusset opp to bad fra scratch. Nye gulv, helsparklede vegger, nytt kjøkken, nye dører og vinduer osv. Tror vi ender på rundt 700 000 totalt, da med en viss egeninnsats.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:02   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Aner ikke, men kikker også på større hus på min kant av byen.

Det er jo hus på andre siden av gata hos dere da - dog med mye oppussing da...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:02   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Vi betalte for øvrig 210 000 for totalrenovering av bad i desember. (Vi satte bort alt.) Da brukte vi under 10 000 på innredning og belysning.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:06   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det er jo hus på andre siden av gata hos dere da - dog med mye oppussing da...

Ja, visning neste helg ... Men nei, det blir nok ikke aktuelt med opppussing for oss. Vi får vel klare oss her i dukkestuerommene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:09   #19
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Vi har hus fra 1968 og det har vært mange prosjekter. Huset var gjort lite med etter bygging, bortsett fra nytt tak og ny varmtvannstank.
- Overflateoppussing. Som ble mye mer siden det var porøsplater på alle vegger. Alt måtte rives og bygges på nytt.
- Alle vinduer må skiftes.
- Drenering rundt halve huset.
- Ny septiktank.
- Legge nytt rørsystem, siden det var gamle jernrør som etter hvert tettes helt igjen av dritt.
- Nytt el. anlegg.
- Ny bordkledning på vegger mot de mest værharde sider.

Vi har bodd her i 12 år og gjør litt om litt. Dermed aner jeg ikke noe om kostnader, men mye penger er gått med. Heldigvis har jeg en mann som gjør det aller meste, og det han ikke gjør har han en kamerat som gjør.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:23   #20
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storrenovering av enebolig fra sent sekstitall

Skavvise, vi har klart oss med rammelån og over de siste fem årene har vi gjort følgende med vårt hus fra 1967 (og jeg er 100 % i denial på hva det egentlig har kostet, vi har gode innkjøpspriser på materialer, blant annet), men det er liten tvil om at mesteparten av det vi tjener har gått til huset:

- skiftet 80 % av vinduene
- nytt tak
- nytt kjøkken
- nytt bad
- bygget om vaskerom til bad
- drenert
- bygget opp en fungerende hage og gårdsplass
- overflatebehandling på 85 % av huset innvendig
- skiftet kledning på en yttervegg
- beiset hele huset utvendig
- bygget ny garderobe

På to-do-lista står blant annet
- bygge kjellerstue- vi har revet alt innvending, satt inn nye vinduer, men må bygge opp igjen alt og gjøre radontiltak
- bygge ny garderobe i kjelleren - skapene er revet ut
- male gangen og legge nytt gulv
- ny inngangsdør

Andamannen er handy, og har gjort mye selv - og jeg får i overkant mye ansvar for innetjenesten.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no