Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Erfaringer med Toyota Yaris

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-10, 08:20   #41
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Den kan dugge mye på innsiden (og dermed ise også) hvis man ikke passer på at luften kommer utenfra. (Det er en sånn dings en kan velge om luften skal komme innenfra eller utenfra. Kommer den innenfra blir det fort litt krise.)

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 09:21   #42
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Aldri hatt problem med dugging og ising på rutene. Og liten er den nok, men den er jammen stor nok til at poden på 4,5 år kan sitte bakovervendt (og det er fremdeles mulig (mulig, ikke nødvendigvis veldig komfortabelt) for en voksen å sitte i forsetet. Og det hører jeg jammen folk slite med i langt større biler.

Ikke dauer den heller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 09:27   #43
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Min bror med familie (to voksne og to barn) reiste med Yarisen på Europaferie flere år på rad. Takboks hadde de selvfølgelig, men sånn ut over det så var det helt uproblematisk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 10:09   #44
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Jeg hadde ikke problemer ned isete ruter heller ikke at den dauva.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 11:36   #45
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Vi har reist på mange langturer med Yarisen, og synes det fungerte kjempebra. Vet ikke hvordan dagens modell er, men med den vi hadde kynne man skyve baksetene litt fram (og enda ha god plass til eventuelle barn) og dermed øke bagasjeplassen. Vi brukte å putte en koffert stående helt innerst, og hadde massevis av plass til overs til telt, soveposer, frysebag++.

Det med ising og dugg på innsiden er det eneste jeg savner med Yarisen. Dvs. at det så vi knapt noen gang (iallefall ikke dugg) i motsetning til Touranen som dugger veldig mye mer enn Yarisen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 11:54   #46
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Det kan jo hende at isingen på innsiden er en brukerfeil. Det er mange som kjører denne bilen, i og med at det er en firmabil.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 17:13   #47
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jøss. Vi hadde stappfullt bagasjerom etter å ha handlet for en 1000 kr i Sverige .

Den er romslig nok for meg altså, men jeg syntes ikke kjørekomforten var helmaks når man kom opp i høye hastigheter. Det er vel der langturer komme inn i bildet, for veldig mange steder er det motorveier med 100 sone.

Plassmessig er det vel en del forskjell mellom Yaris og Yaris Verso.

Ellers blir det mange biler i det segmentet som ikke er spesielt gode på langtur. Dette er biler som er bygget billig og kjørekomforten blir noe helt annet enn for "mer vanlige personbiler". En ting her blir enkelheten i understell, mangel på støyisolering osv, men disse bilene er som regel også solgt med motorer som nok trives bedre "i byen" - det blir høyt turtall når hastigheten er høy og tildels for å klare en fullastet bil med de små motorene er gjerne girene lagt opp mer til by og omeng-kjøring.

Hvis man skal mye ut på landevei vil jeg også si at sikkerhet er et element. Man kan alltids vise til EuroNCAP og at Yaris gjør det bra der, men bilens lave vekt gjør at den nok mot "gjennomsnittsbilen" får et problem med fysikkens lover...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 19:05   #48
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det med ising og dugg på innsiden er det eneste jeg savner med Yarisen. Dvs. at det så vi knapt noen gang (iallefall ikke dugg) i motsetning til Touranen som dugger veldig mye mer enn Yarisen.

Jeg tok feil, jeg har tenkt meg om litt. Det er slik at airconditionen på Yarisen fjernet dugg på et halvt sekund. (Vi har alltid hatt på ac året rundt.) I den nye bilen er det vanskeligere å få dugget bort.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 21:46   #49
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvis man skal mye ut på landevei vil jeg også si at sikkerhet er et element. Man kan alltids vise til EuroNCAP og at Yaris gjør det bra der, men bilens lave vekt gjør at den nok mot "gjennomsnittsbilen" får et problem med fysikkens lover...

Joda. Ser de argumentene. Men en skulle også tro at den var hakket mer miljøvennlig i og med at den ikke virker å bruke all verdens på mila. Sånn sett burde folk flest velge mindre biler.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no