Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Erfaringer med Toyota Yaris

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-10, 19:50   #21
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ikke annet enn når vi ligger bak dem i kø. Det er (forhåpentligvis) misvisning på speedometeret på de fleste Toyotaer. :lei av å ligge bak Toyotaer som kjører konsekvent 10 km/t under fartsgrensen:

Jeg lå alltid i 70 med yarisen.... Kom man opp i 80 på stanard, dårlig norsk vei - så føltes som man skulle riste av veien.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 19:52   #22
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jeg lå alltid i 70 med yarisen.... Kom man opp i 80 på stanard, dårlig norsk vei - så føltes som man skulle riste av veien.

Ja nettopp ja. Dermed blir vi sånne bøller som "kommer bak i BMW og vil forbi" (ref. Øystein Sunde).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 19:54   #23
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja nettopp ja. Dermed blir vi sånne bøller som "kommer bak i BMW og vil forbi" (ref. Øystein Sunde).

Ja typisk

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 19:54   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Jeg ser på det som positivt for min del å "bli tvunget" til å kjøre litt roligere. Dette er nok bilen for meg.


Sist redigert av Joika : 02-04-10 kl 20:12. Årsak: leif
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 20:12   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Yaris er bedre som bybil enn som langkjøringsbil.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 20:13   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Joda.. men om man bor i byen og bruker den til helgeutflukter, så funker den vel tenker jeg. Sett i forhold til prisen mener jeg.

Ser litt på Fiat 500 også, men den er vel enda mindre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 20:18   #27
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Ja, selvsagt. Men om man skal kjøre 20 mil hver dag ville jeg valgt noe annet. Jeg har kjørt mange 3-4-timers turer med bilen, og det er ikke noe problem.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 20:22   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, selvsagt. Men om man skal kjøre 20 mil hver dag ville jeg valgt noe annet. Jeg har kjørt mange 3-4-timers turer med bilen, og det er ikke noe problem.

Nei jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å bruke den hver dag en gang. Jeg er såpass lat at det kan hende den blir stående i garasjen om det snør mye etc. Så blir mest handling, henting osv. Også turer til hytta 3 timer unna en helg her og der.

Tror den blir super. Men må vente til nyttår (leier bare nå)....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 22:18   #29
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

:åkkey:
Vi har vært på helgetur i den altså. To voksne og to barn. Vogn type stor trille som klappes sammen på breisiden ikke paraplytrille, reiseseng, flasker (tar mye plass..), dyner til alle sammen, klær, sengetøy, kjølebag....
Jeg synes den er super på langturer, hvorfor skulle den ikke være det?
Nå er vi tre stk, og nå får vi vel ikke med oss dynene tenker jeg.. og kanskje ikke kjølebagen eller reisesengen. Men alt NØDVENDIG får vi med og har tenkt oss til Danmark i den bilen.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 22:27   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

:åkkey:
Vi har vært på helgetur i den altså. To voksne og to barn. Vogn type stor trille som klappes sammen på breisiden ikke paraplytrille, reiseseng, flasker (tar mye plass..), dyner til alle sammen, klær, sengetøy, kjølebag....
Jeg synes den er super på langturer, hvorfor skulle den ikke være det?
Nå er vi tre stk, og nå får vi vel ikke med oss dynene tenker jeg.. og kanskje ikke kjølebagen eller reisesengen. Men alt NØDVENDIG får vi med og har tenkt oss til Danmark i den bilen.

Jøss. Vi hadde stappfullt bagasjerom etter å ha handlet for en 1000 kr i Sverige .

Den er romslig nok for meg altså, men jeg syntes ikke kjørekomforten var helmaks når man kom opp i høye hastigheter. Det er vel der langturer komme inn i bildet, for veldig mange steder er det motorveier med 100 sone.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 22:29   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er vel der langturer komme inn i bildet, for veldig mange steder er det motorveier med 100 sone.

Virkelig? Tror ikke vi har en eneste 100 sone her. Og de langturene vi kjører til sørlandet går vel for det meste i 70-80 sone.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 22:29   #32
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jøss. Vi hadde stappfullt bagasjerom etter å ha handlet for en 1000 kr i Sverige .

Den er romslig nok for meg altså, men jeg syntes ikke kjørekomforten var helmaks når man kom opp i høye hastigheter. Det er vel der langturer komme inn i bildet, for veldig mange steder er det motorveier med 100 sone.

Cluet er å også bruke hulrommet UNDER bagasjerommet....

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 22:31   #33
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Jeg har hatt Yaris og har vært kjempefornøyd med den altså.
Det har vært min konebil og den har vært brukt til alt fra småturer til langturer på fjellet. God bil syns jeg. God plass i den og den gikk som ei kule.
Jeg har kjørt like mue på E6'en som på småveier og den har vært god på begge deler.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 22:31   #34
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Cluet er å også bruke hulrommet UNDER bagasjerommet....

Nemlig, plass til mye der.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 22:32   #35
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Cluet er å også bruke hulrommet UNDER bagasjerommet....

AAH. Nå satt jeg her og undret meg stort. Jeg får nemlig plass til tre fire bæreposer med mat ELLER en bugaboo bee. (liten trille men ikke paraply)

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 22:41   #36
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Virkelig? Tror ikke vi har en eneste 100 sone her. Og de langturene vi kjører til sørlandet går vel for det meste i 70-80 sone.

Her er det 100 sone flere retninger ja. Kommer nok veldig ann på hvor man bor.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 22:53   #37
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Vi kjøres Yaris i hjemmesykepleien, og er strålende fornøyd alle sammen. De er små, lette å kjøre, man har god oversikt og man kommer seg seriøst frem overalt med den snertne lille saken, tilogmed i snømengder av dimensjoner og på glattholke.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 23:07   #38
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Her er det 100 sone flere retninger ja. Kommer nok veldig ann på hvor man bor.

Spurte akkurat mannen, han kjører i 100-110 rett som det er på motorvei, synes det er helt greit, men som du sier, det er vel andre biler som er mer bygd for fart. Men absolutt helt greit.
At noen klarer å pakke ned for full familietur har jeg problemer med å skjønne, bagasjerommet er jo fullt med noen poser matvarer. Vi hadde ihvertfall ikke fått plass med to voksne, to barn og at det vi pleier å ha med oss på ferie/hyttetur. Men vi er bortskjemte med en grand voyager med enormt bagasjerom som andre bilen da.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 23:10   #39
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Landeveier er verre enn motorvei synes jeg. Å holde 80 gjennom svinger og sånn, det gjør jeg ikke med yarisen like lett som mercedesen som er både brei, lang og tung. Jeg føler definitivt at jeg har bedre veigrep med mercedesen, ja.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 01:04   #40
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Toyota Yaris

Jeg liker den ikke. Det er kanskje i hovedsak fordi den er så fordømt liten, men det kan også ha noe med at den iser på innsiden av rutene stort sett hele vinteren. Og så har den med å daue i veikryss. Jeg har ikke gjort det selv, altså - men sittet på med ulike sjåfører som har gjort det, og som alle lurte veldig på hva som skjedde. Og så er gummimatten i veien for gasspedalen, så den har vi måttet hive ut.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no