Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-09, 14:57   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Hvordan stopper jeg den?

Vi jager den vekk - den kommer tilbake. Samme sted. Jeg kan ikke se noen grunn til at den velger det stedet, men hakkespetter kan jo være litt sære, for en stund siden var det en som la sin elsk på toppen av en lyktestolpe her ute. Der er det jo metallbeslag - det bråkte litt, kan man si, uten at den gav seg av den grunn.

Så hva kan jeg gjøre?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 15:01   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Skyte den? * litt ond for øyeblikket*

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 15:28   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Går det an å henge et eller annet opp i nærheten av stedet Hakke har lagt din elsk på, slik at han ikke kommer til?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 15:38   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Opprinnelig lagt inn av Persian, her.

Skyte den? * litt ond for øyeblikket*



Unnskyld jeg har ingen bedre forslag. Men, hva med å være plagsom, altså ikke skyte-drepe. Men, skyte med sprettert med noe som ikke skader, bare plager. Sånn at den finner en annen plass for godt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 15:57   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Du får sjekke ut Hakkespettboken

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 16:02   #6
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Vi har en som for lengst har lagd hull (og fortsetter å hakke), så jeg er også interessert i mulige løsninger på hakkespettproblemer. (Hakkespettboka bør være et eller annet sted, men gudene vet hvor).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 16:06   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Går det an å henge et eller annet opp i nærheten av stedet Hakke har lagt din elsk på, slik at han ikke kommer til?

Nei, men jeg har tapet igjen med brun pakketape. Om det hjelper, gjenstår å se.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 16:11   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Du kan ikke sprute på sitronsaft eller hvitløksguff eller noe annet den kan finne på å synes at lukter vondt?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 20:36   #9
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Jeg har googlet litt..



-Du kan lage fuglekasser av type stærkasse (målene til disse kassene passer visst fint til Hakkespetten også) og henge disse opp rundt omkring. Hakke leter etter en plass å bo, eller så markere den territorium og hakker der det er god klang og blir masse lyd. Kasse skal visst kunne være løsningen for begge eventualiteter.
-I Sverige har de funnet ut at hakkespetter skyr blått. Heng opp noe blått på huset. Det blir sikkert fint.
-Lage siluettfiguer av rovfulg/ugle og male på gule øyne (var visst viktig), eller siluetten av en stor hakkespett og feste over hullet / der Hakke har lagt sin elsk på husveggen. Dette blir den visst skremt av.
Ser ut som det går mot sløydtimer i heimen hos dere

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 20:43   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

-I Sverige har de funnet ut at hakkespetter skyr blått. Heng opp noe blått på huset. Det blir sikkert fint.

Eh.... huset mitt er blått. Det ser ikke ut til å plage den.

Men takk for google-hjelp, jeg skal tenke på de andre forslagene.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 20:46   #11
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Loff og rødsprit

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 20:50   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Vi spraya hullet fullt med Radar (innsektsmiddel). Hakkespetten kom ikke igjen flere ganger.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 21:07   #13
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Eh.... huset mitt er blått. Det ser ikke ut til å plage den.

Hmm, da har ikke svenskene forsket godt nok, tenker jeg.
...Eller så kan jo din Hakke være fargeblind?! tjhihi

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 21:12   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

si meg. Svensker? blått (hus) og gule (øyne). Tror det hele er en skjult feriereklame

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 21:16   #15
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Du får sjekke ut Hakkespettboken

Nei, dælan. Den kommentaren fikk meg til å bryte ut i høylydt latter her jeg sitter mutters alene på datarommet.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 21:19   #16
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Få fellingstillatelse

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 21:24   #17
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: En hakkespett holder på å hakke hull i huset mitt

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

si meg. Svensker? blått (hus) og gule (øyne). Tror det hele er en skjult feriereklame

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no