Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-15, 22:38   #41
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

En gedigen avsporing, men hvor spinnvilt er det å ikke ha en pc? Vår pc tok kvelden her i vinter. Både stasjonær og bærbar. Vi tenkte jo å kjøpe ny, men det har blitt utsatt av ulike årsaker. Mannen var den som var mest skeptisk til ikke å ha stasjonær pc, men nå er han blitt helt motsatt og sier at behovet for en pc nesten ikke er tilstede... Nesten alt kan gjøres på iPad, og hvis vi må gjøre noe annet, har begge ungene egen pc vi kan låne. Det har til nå ikke vært nødvendig.

Er det noe jeg har misset, holdt jeg på å si?


Her er pc full i virus og vi klarer oss fint med nettbrett. Ungene her kommer på jobben min og gjør its learning leksen der (jobber på SFO)

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 23:20   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Jeg synes man kan forvente at en husstand har en eller annen form for dings som man kan komme på nett med.

Jeg har ikke ofte lekser som krever nett, men det hender. De som ikke har officepakka kan helt fint levere på feks Open Office. Det er jo ikke noe problem for meg å ha det på min PC slik at jeg får sett på det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 07:05   #43
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Her blir det ikke gitt datalekser før i ungdomsskolen, men da brukes data til innleveringer.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 07:42   #44
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

En gedigen avsporing, men hvor spinnvilt er det å ikke ha en pc? Vår pc tok kvelden her i vinter. Både stasjonær og bærbar. Vi tenkte jo å kjøpe ny, men det har blitt utsatt av ulike årsaker. Mannen var den som var mest skeptisk til ikke å ha stasjonær pc, men nå er han blitt helt motsatt og sier at behovet for en pc nesten ikke er tilstede... Nesten alt kan gjøres på iPad, og hvis vi må gjøre noe annet, har begge ungene egen pc vi kan låne. Det har til nå ikke vært nødvendig.

Er det noe jeg har misset, holdt jeg på å si?

Det er selvsagt ikke spinnvilt å ikke ha pc, men det kommer jo an på hva man selv føler behov for. Jeg har ipad og bærbar pc, om den bærbare pcen tar kvelden så ønsker jeg å ha en ny fordi jeg foretrekker pcen foran ipaden når jeg er hjemme. Det hadde ikke vært aktuelt å basere seg på at ungene har egen pc. Men jeg har ikke behov for både stasjonær og bærbar.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 08:06   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

En gedigen avsporing, men hvor spinnvilt er det å ikke ha en pc? Vår pc tok kvelden her i vinter. Både stasjonær og bærbar. Vi tenkte jo å kjøpe ny, men det har blitt utsatt av ulike årsaker. Mannen var den som var mest skeptisk til ikke å ha stasjonær pc, men nå er han blitt helt motsatt og sier at behovet for en pc nesten ikke er tilstede... Nesten alt kan gjøres på iPad, og hvis vi må gjøre noe annet, har begge ungene egen pc vi kan låne. Det har til nå ikke vært nødvendig.

Jeg synes det høres snodig ut. Jeg synes stadig vekk det er ting jeg ikke får gjort på nettbrett.

Men særlig siden begge ungene jevnlig leverer inn skriftlige arbeider som de har gjort i enten Power point eller Word (minstemann foreløpig bare i Word).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 08:12   #46
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

De får lekser på data. Det kan gjøres på skolen om man ikke har tilgang hjemme, men det gjelder veldig få og det må være veldig upraktisk. Det er både skriftlige innleveringer og søk som er aktuelt i tillegg til at det regnes med st man får kommet inn på its learning.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 08:16   #47
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Hva er tankegangen bak å gi lekser på data? Er det for at barna skal lære, eller går det mer på at det er praktisk for lærer?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 08:43   #48
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Her begynner de med lekser på data allerede i 1.klasse, har man ikke pc hjemme kan de gjøres på skolen.
Fra 4.klasse har de egen pc på skolen som de jobber på.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:05   #49
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Hva er tankegangen bak å gi lekser på data? Er det for at barna skal lære, eller går det mer på at det er praktisk for lærer?

Når 7. klassingen har lekser på data, så er det vanligvis fordi de skal gjøre ett eller annet pedagogisk opplegg som bare er tilgjengelig på nett. Da er leksen typisk "gjør matteoppgavene 1–20 på www.xyz.no". Eller også skal de levere inn en PowerPoint-presentasjon som de skal holde for medlever neste dag, for eksempel. Det er sjelden de har lekser som involverer datamaskin uten at det er et poeng å bruke en datamaskin.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:11   #50
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Hva er tankegangen bak å gi lekser på data? Er det for at barna skal lære, eller går det mer på at det er praktisk for lærer?

Nå er det sjelden mine har lekser som ikke er lesing, bare hvis de ikke har blitt ferdige med det de skal på skolen, men de bruker data til f.eks. powerpoint-presentasjoner, lengre skriftlige arbeider, og å finne informasjon. På skolen bruker de det til mye mer, gjøre oppgaver på nett f.eks, de ser youtube-filmer i Engelsk og naturfag, finne informasjon om et gitt emne, prøver på It's Learning, osv.

Skolen vår er forholdsvis bra utstyrt på datafronten, med minst en maskin per elev i alle klasserom, pluss smartboards, så de bruker IKT mye i hverdagen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:15   #51
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Nei, her har alle elever tilgang til å gjøre lekser som krever PC, på skolen. Disse er ikke av top-notch kvalitet, men gode nok til å kunne gjøre lekser, samt printer.

Man kan kanskje stusse over at ikke alle har PC og nett-tilgang, på lik linje som man kan stusse over at familier ikke har råd til å delta på en aktivitet som skolen holder hvor man krever betaling. typ kr 50,-. Det er lett å se sin egen situasjon og tenke at slik har alle andre det, men jeg vil anta at det på vår skole finnes familier som er i enn annen situasjon økonomisk, integrert og sosialt enn min familie. Så lenge Norge tilbyr gratis opplæring til alle barn og unge, så bør man ikke stille spørsmålstegn ved at alle skal ha PC og nett-tilgang hjemme, igjen ref. gratisprinsippet.

Vi har tilgang til flere lap-toper, men 2 av disse får ikke ungene røre, what so ever, av arbeidsmessige hensyn, som et eksempel.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 12:21   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes det høres snodig ut. Jeg synes stadig vekk det er ting jeg ikke får gjort på nettbrett.

Men særlig siden begge ungene jevnlig leverer inn skriftlige arbeider som de har gjort i enten Power point eller Word (minstemann foreløpig bare i Word).

Ungene har hver sin pc. Hva er det du gjør som du ikke får gjort på nettbrett? Jeg tenkte nemlig som deg da pc-en tok kvelden, men nå har vi vært tre måneder uten og har til nå ikke savnet den.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 13:07   #53
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes man kan forvente at en husstand har en eller annen form for dings som man kan komme på nett med.

Hvorfor synes du man må kunne forvente det? Det finnes ganske mange familier som ikke har råd til dette.

Så lenge skolen har et forsvarlig opplegg for de barna som ikke har PC e.l. og nettilgang hjemme, går det jo greit.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 13:32   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvorfor synes du man må kunne forvente det? Det finnes ganske mange familier som ikke har råd til dette.

Så lenge skolen har et forsvarlig opplegg for de barna som ikke har PC e.l. og nettilgang hjemme, går det jo greit.

Vi vet vel ikke at det finnes ganske mange familier? Hva er ganske mange? Jeg synes ikke it-utviklingen i skolen skal sakke bak ift resten av samfunnet, da får heller skolen ha pc'er etc til låns for de forholdsvis få som ikke har, jeg vil tro det ikke er særlig mange i Norge i dag som ikke har noen form for nett.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 13:52   #55
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vi vet vel ikke at det finnes ganske mange familier? Hva er ganske mange? Jeg synes ikke it-utviklingen i skolen skal sakke bak ift resten av samfunnet, da får heller skolen ha pc'er etc til låns for de forholdsvis få som ikke har, jeg vil tro det ikke er særlig mange i Norge i dag som ikke har noen form for nett.

Det er sikkert ikke mange i dag med barn i skolealder som ikke har nett. Men de finnes. Vår skole har helt klart noen av disse. Disse barna bør ikke havne lenger bak fordi de har foreldre som ikke kan, evner eller prioriterer å ha denne type utstyr hjemme. Skolen vår har ingen lekser eller planer for de yngste på barneskolen som krever pc hjemme. De tilbyr også pc på skolen for de som skulle trenge det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 13:55   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ungene har hver sin pc. Hva er det du gjør som du ikke får gjort på nettbrett? Jeg tenkte nemlig som deg da pc-en tok kvelden, men nå har vi vært tre måneder uten og har til nå ikke savnet den.

Hvis ungene har hver sin pc, så er man jo dekket. Mannen og jeg har jobb-pc. Den er ikke alltid med hjem, men vi bruker den jo hver dag.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:01   #57
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vi vet vel ikke at det finnes ganske mange familier? Hva er ganske mange? Jeg synes ikke it-utviklingen i skolen skal sakke bak ift resten av samfunnet, da får heller skolen ha pc'er etc til låns for de forholdsvis få som ikke har, jeg vil tro det ikke er særlig mange i Norge i dag som ikke har noen form for nett.

Nei, det er nok feil å si mange, men det finnes fortsatt de som ikke har råd til PC/nett. Og derfor mener jeg altså at skolen må at et godt opplegg som sikrer at de som ikke har tilgang hjemme ivaretas.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 14:57   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis ungene har hver sin pc, så er man jo dekket. Mannen og jeg har jobb-pc. Den er ikke alltid med hjem, men vi bruker den jo hver dag.

Ja, mannen og jeg har også jobb-pc. De er imidlertid sjelden med hjem.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 15:54   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Når 7. klassingen har lekser på data, så er det vanligvis fordi de skal gjøre ett eller annet pedagogisk opplegg som bare er tilgjengelig på nett. Da er leksen typisk "gjør matteoppgavene 1–20 på www.xyz.no". Eller også skal de levere inn en PowerPoint-presentasjon som de skal holde for medlever neste dag, for eksempel. Det er sjelden de har lekser som involverer datamaskin uten at det er et poeng å bruke en datamaskin.

Mine har i tillegg oppgaver som krever tilgang til datasøk - f.eks. nå er de med på 71 grader nord, et ganske morsomt, men krevende opplegg der de har nærmest et rebusløp i geografi.

Jeg tror det er færre som har oppdatert leksikon hjemme enn tilgang til google.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:08   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror det er færre som har oppdatert leksikon hjemme enn tilgang til google.

Høyst sannsynlig, siden den siste utgaven av Store norske leksikon kom ut i 2007.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no