Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-15, 11:01   #21
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Aha, kanskje jeg burde engasjere meg mer? Rart skolen ikke har sagt noe? Det skal jeg tipse om! Takk!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:01   #22
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Jeg var i noe jeg oppfattet som et ganske absurd foreldremøte en gang tidlig på 2000-tallet, der vi brukte to timer på å diskutere om det var ok å betale 130 kroner for en blokkfløyte, for så bare å feie over temaet "alle må ha egen epost-adresse hjemme".

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:03   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

På vår barneskole er de svært bevisst på at de ikke forutsetter at alle har pc og nettilgang hjemme. Det er helt klart ikke alle som har det. En sjelden gang er det innlevering i fronter og da er dette frivillig ekstralekse. Biblioteket ha også pc for de som trenger det til denne type lekse.

Ved påmelding som krever pc, feks til sommerskolen, stiller skolen med åpen kveld på pc for de som trenger det.

På ungsomsskolen foregår det meste av planer og mye innleveringer i fronter. De kan jeg ikke se at vi haddeklart oss uten. Det er mulig skolen har nok til de som trenger det, jeg har ikke undersøkt.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Akkurat denne problemstillingen hadde ikke streifet meg et sekund, må jeg innrømme. Det er helt fjernt for meg at man ikke skulle ha en funksjonell datamaskin i hus. Både den iMac'en og MacBook'en er i daglig bruk.

Vi har stort sett "bare" jobb-maskiner både mannen og meg. Skriver stort sett fordi mannen har privat datamaskin, men ikke snakk om at ungene får bruke dem. Hans forhold til pc er at de er hans og ingen annens. Vi løser det ved at jeg har beholdt en gammel laptop fra jobben som eldste bruker til skolearbeid.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:05   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ja, men det er synd at en del systemer ikke kan brukes på Mac. Vi har egentlig bare mac privat, og jobb-PC'en vil jeg helst ikke låne bort. Men jeg gjør det selvsagt så lekser kan bli gjort.
De bruker "It's Learning" hos oss.

It's learning fungerer fint på Mac'en min. Bruker chrome.

Jeg har også office-pakken på Mac'en, har aldri hatt problemer med at noe ikke fungerer som det skal.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 11:56   #25
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Hittil (4.trinn på en stor Oslo-skole) har vi ikke hatt en eneste lekse på data, ei heller innleveringer på Fronter. Det hører med til saken at datautstyret på skolen er langt, langt under normen i Oslo-skolen.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 12:17   #26
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Hos oss gjør de visst det. To av ukas mattelekser (riktignok frivillige) for førsteklassingen er å gjøre matteoppgaver på Multi eller Salaby. Fra fjerde klasse får alle PC så da regner jeg med at det blir en kraftig økning i oppgaver som krever datamaskin.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 12:23   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det er vel omlag fem år sidan Hjelpemiddelsentralen slutta å gi stønad til PC for barn med dysleksi, fordi dette er noko som høyrer til eit husholdningsbudsjett. Så ja, det er i stor grad forventa.

PC-støtte til barn med dysleksi ble gjeninnført høsten 2014. Det har endelig gått opp for myndighetene at "alle ha da en datamaskin hjemme" ikke er det samme som at "alle har da en datamaskin som ungene har tilgang på hele ettermiddagen og kan ta med seg på skolen". Det er NAV som administrerer ordningen nå, ikke hjelpemiddelsentralen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 13:06   #28
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Hos oss har det vært problemer med at elevene ikke har Office-pakken, så alle elever får laste ned denne på inntil fire enheter så lenge de er elever i grunnskolen. Elever som måtte mangle PC/nettilgang hjemme får jobbe med slike oppgaver på skolen.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 13:09   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hos oss har det vært problemer med at elevene ikke har Office-pakken, så alle elever får laste ned denne på inntil fire enheter så lenge de er elever i grunnskolen. Elever som måtte mangle PC/nettilgang hjemme får jobbe med slike oppgaver på skolen.

Det er altså helt ubegripelig for meg hvorfor skolene ikke kan ha OpenOffice som standard i stedet for Microsoft Office.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 13:09   #30
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Vi har hittil (2.klasse) ikke hatt en eneste lekse som har krevd datatilgang. Det har vel bare vært foreldreundersøkelsen som har krevd elektronisk besvarelse, og da har det vært mulig å komme på skolen og låne pc for de som ikke har mulighet hjemme.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 13:11   #31
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hos oss har det vært problemer med at elevene ikke har Office-pakken, så alle elever får laste ned denne på inntil fire enheter så lenge de er elever i grunnskolen. Elever som måtte mangle PC/nettilgang hjemme får jobbe med slike oppgaver på skolen.

Det var jo en fin løsning. Vi har office gjennom sånn home use-greie på jobb, så det kostet bare en hundrelapp. Usikker på om jeg hadde prioritert det ellers.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 13:12   #32
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er altså helt ubegripelig for meg hvorfor skolene ikke kan ha OpenOffice som standard i stedet for Microsoft Office.

Jeg mener de prøvde det i vår kommune en stund, og det var en grunn til at de ikke fortsatte med det. Men jeg husker selvfølgelig ikke hvorfor.

Edit: Her står det noe om det:
http://www.digi.no/jobb_og_utdanning...opp-openoffice

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 13:22   #33
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, hos oss har det kommet PC-avhengige lekser nå (1. klasse). (Påloggingen til det aktuelle nettstedet virket selvsagt ikke, da, og lærerne har to ganger gitt oss en adresse med .com i stedet for det riktige .no, så veldig bra går det ikke. )

De fikk slike lekser her denne uka også. Har ikke fått testet de enda. Er noe med rim og slikt som de vil at barna skal gjøre 2 ganger i uka. Vel, her får vi ta det som det kommer. Vi har data altså, men jeg har fått en del ukurante skift på jobb og må låne bort vesla hit og dit. Da blir ikke leksegjøringen på data like enkel, spesielt ikke når jeg må sette andre til å gjøre det sammen med henne Men, det er bare denne uka altså og var egentlig bare en avsporing.


Jeg har de siste to årene bare brukt iPaden, der funker det ikke å gjøre leksene. I høst kjøpte jeg meg en laptop fordi jeg trenger noe å skrive søknader fra. Før det hadde jeg en utdatert en som ikke funket til noe som helst. Hadde jeg da ikke funnet økonomi til den i høst så måtte jeg ha funnet det nå. Jeg kan må en måte ikke se for meg at absolutt alle faktisk har tilgang på data hjemme, men om skolen kan tilrettelegge i de tilfellene er jo det flott.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 14:12   #34
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Her blir det tatt for gitt. Storesøster i 5 klasse har lekser på data et par ganger i uka. Enten ved å gå inn på nettstedene til lærebøkene for å gjøre oppgaver/spille spill der eller fordi de må søke etter fakta på Internett for å finne svar på leksene.

I tillegg føler jeg det er forventet at man også har muligheter til å laste opp bilder og å skrive ut på printer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 14:31   #35
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Jeg tror det blir tatt for gitt. Uansett så bør barna lære seg å håndtere en datamaskin, det er tross alt en stor del av samfunnet som baseres på tjenester på nett.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 14:53   #36
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Jeg tror det er særdeles få som ikke har tilgang til en pc i hjemmet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 16:01   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg tror det er særdeles få som ikke har tilgang til en pc i hjemmet.

Det stemmer, men det er jo desto vanskeligere for de få som ikke har det (eller ikke får lov til å bruke foreldrenes utstyr).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 16:57   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

En gedigen avsporing, men hvor spinnvilt er det å ikke ha en pc? Vår pc tok kvelden her i vinter. Både stasjonær og bærbar. Vi tenkte jo å kjøpe ny, men det har blitt utsatt av ulike årsaker. Mannen var den som var mest skeptisk til ikke å ha stasjonær pc, men nå er han blitt helt motsatt og sier at behovet for en pc nesten ikke er tilstede... Nesten alt kan gjøres på iPad, og hvis vi må gjøre noe annet, har begge ungene egen pc vi kan låne. Det har til nå ikke vært nødvendig.

Er det noe jeg har misset, holdt jeg på å si?


Sist redigert av Hyacinth : 14-04-15 kl 17:37.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 17:14   #39
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

Regner med at de fleste har, men vi har også 4 t pr uke med leksegjøring etter skoletid, med lærer og Pc-tilgang for alle som vil/har behov.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 18:04   #40
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]

På Veslas forrige skole (byskole) ble det hele tiden sagt at de ikke kunne forvente at alle hadde pc, så evt lekser som medførte behov for det var ekstra eller kunne alternativt løses på papir.

På den nåværende skolen (mindre bygdeskole), er det helt klart forutsatt at alle har (tilgang) til pc. Samtidig er skolens datautstyr atskillig bedre enn på den tidligere byskolen, hvor lite fungerte eller var helt utdatert.

Vesla har egen (billig)pc, men kan i tillegg bruke den stasjonære "huspcen". Jeg har i tillegg jobbmaskin (som hun normalt ikke får låne), som kan brukes i ett nødsfall.

Jeg synes det er greit med pc-lekser, men er mer frustrert over at de ikke kan fikse et system som ikke fordrer at passordene ungene må ha er på sikkert 20 tegn og skal inneholde gud bedre hvert et pussig tegn man kan komme over....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no