Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har du "smarttelefon"?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-11, 09:28   #41
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Og er du blitt så avhengig av den som du evt. trodde du kom til å bli?

Ja. Mer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 09:34   #42
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Nei, jeg har en kjedelig helt enkel Nokia med liten skjerm. Bruker den så og si aldri til å surfe med men klarte da å sjekke inn på SAS da vi var på ferie..
Jeg skriver endel meldinger og tar masse bilder med den. Har forskjellige mapper med bildene. Er fornøyd med bildekvaliteten igrunn men klart det hadde vært mye kuulere å hatt alle bildene mine på en større skjerm, ja.
Bruker også kalenderen og notatboken masse. HAr musikk på den men den bruker størstetassen mest.

Jeg har tittet litt på Nokia N8 og SE Neo og kommer til å få en av de i bursdagsgave fra mannen til birsdagen min til høsten.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 11:36   #43
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg har, og er avhengig, på den måten at det irriterer omgivelsene mine av og til. Jeg spiller på den, sjekker mail, facebook, telefonnr, kart, leser aviser, tar bilder og video ikke minst,musikk når jeg går tur, bank, værmelding... og ringer/sender meldinger med den også. Jeg er veldig glad i den.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 11:41   #44
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Ja og ja.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 11:44   #45
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Ja, og jeg elsker den. Bruker den vel egentlig minst til å ringe med.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 12:13   #46
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Ja,og jeg bruker min også egentlig forholdsvis lite til å ringe med,selv om den til og med kan brukes til det.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 13:11   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Men blir det så dyrt som jeg innbiller meg?

Mannen har telefon han leser på nett med og sånn, han spiller ikke og sånn da, det er ikke hans greie. Men hans telefon er jobbtelefon, så han bruker den mye der også, og arbeidsgiver betaler (og han skatter for det) og han kan liksom bare bruke den så mye han vil uten å tenke på hva det koster, for det han bruker den til i ren jobbsammenheng er allerede over maxgrensa for hva han skatter for (altså betaler han skatt for å ha jobbet, på en måte) så å bruke den privat er ren bonus.

Men om jeg får en slik telefon blir det en privattelefon, som jeg må betale regningene for selv. Og abbonementene jeg ser rundtom ser veldig dyre ut?

Jeg er en sånn der minibruker... jeg har et abb som koster meg 69 kroner i måneden som minimumsregning, og vel... mine regninger ligger somregel enten på 69 eller sånn en plass på 70-tallet. Dersom det stiger over 69 er det enten fordi det har vært noe spesielt, eller fordi jeg ble sur fordi jeg betalte 69 enda jeg bare hadde brukt 40 måneden før, men i stedet for å bytte abb så bruker jeg den ekstra masse på pur F måneden etterpå...

Men så ser jeg reklame for telefon med "abb som holder kostnadene nede", men det koster mange ganger det jeg betaler pr måned. Vel og merke inkludert en god del bruk, men det er fort noen hundrelapper mer enn jeg er vant til å betale. Hver måned. Det blir penger av slikt.

Så jeg lander på at jeg har en telefon som virker. Irriterer meg over den lille skjermen og dårlig kamera, men jeg har da et kjekt llite digitalkamera som jeg bruker til å ta bilder, så det er bare irriterende når noen sender meg bilder egentlig. "Jeg" har ipad (uten nettabb, men det funker på lekeplassen f.eks, tar inn det trådløse nettet vårt dit (vel ja, så er jo også lekeplassen vår nærmeste nabo da)) og laptop. Så jeg skal kanskje heller ønske meg noe annet til bursdagen?

(Ja, det er ikke mange dagene til bursdagen min, men min mann er en sånn som ordner gaver heeeeeelt i siste liten uansett, så han har sikkert ikke fikset noe. Han må sikkert en tur til byen tirsdag ettermiddag, tenker jeg...eller, han VAR jo faktisk på lang handletur alene i går, så teoretisk sett kan han ha fikset noe, det tar ikke en time å kjøpe hundemat og middag, om man er effektiv. Men det ville vært ulikt ham.)

Legg til at jeg er sunnmøring da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 13:22   #48
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

htc desire hd(etter innkjøp av ekstra batteri og solcelle lader)

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 13:29   #49
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg har iPhone og elsker den. Jeg bruker den til det meste man kan bruke den til. Ringer ikke så mye, men det gjorde jeg ikke før heller. Surfer mye, og jeg betaler ikke noe mer enn før. Betaler 49 kr pr mnd for passe datatrafikk. Men bruker det nok ikke opp, bruker mest trådløst. Tar masse bilder, holder oversikt over trening, mensen, har notater og huskelapper der, spiller litt. Holder i den nesten hele tiden.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 13:36   #50
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

htc desire hd(etter innkjøp av ekstra batteri og solcelle lader)

Så genialt. Det har jeg ikke tenkt på å kjøpe til min. Har samme telefon og jeg synes den bruker mye strøm, men det er vel rett og slett fordi jeg bruker den mye.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 15:37   #51
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Har akkurat fått meg SE Xperia Neo og er forelsket. (Android ftw!)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 16:46   #52
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Ny oppdatering: i min enkle, lille, lykkelige verden, så selger man iphone uten abb. på Apple store-butikker i Norge. Så jeg var altså innom en idag, men de selger kun med netcom-abb, og ikke uten binding. Altså, må bestilles på nett. Noen som har peiling på leveringstid på apple.no?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 17:01   #53
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg har akkurat kjøpt meg ny mobil etter å hatt samme i lange tider. Jeg er virkelig ikke oppdatert på hva som om er hva og hvilke funksjoner og slikt som gjelder i moilverdenen nå. Jeg kjøpte den fordi den gamle begynte å bli ødelagt. Når jeg skulle velge ny hadde jeg lyst på en med et skikkelig godt kamera og større skjerm. Det er en Nokia N8, er det er såkalt smarttelefon?

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 19:00   #54
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Ja, jeg har en Sony Ericsson xperia mini. Bruker den ikke til annet enn å ringe, sende SMS og ta bilder, så sånn sett, så trenger jeg den strengt tatt ikke.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 20:00   #55
minimee
Aktiv
 
minimee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
Innlegg: 231
minimee er litt kul
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

jeg har iphone4 spart og ventet på den hvite, angrer ikke

__________________
Stolt 4 barns mamma og 2 engletvilling jenter i himmelen.
minimee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 20:07   #56
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg har fått igjen min htc.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 20:11   #57
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Ja, jeg har en Sony Ericsson xperia mini. Bruker den ikke til annet enn å ringe, sende SMS og ta bilder, så sånn sett, så trenger jeg den strengt tatt ikke.

Det er en sånn jeg har ja, så det er altså en smart tlf? Vel, jeg er ikke spesielt avhengig av den, og kunne like gjerne hatt en helt annen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 20:21   #58
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Iphone her. Trudde ikkje eg skulle bli så glad i den som eg har blitt. Den er langt meir nyttig enn eg var klar over. Brukar den sjølvsagt til å ringe med og lese/sende epost, men dei store fordelane ligg applikasjonane. Held orden på middagsplanen og alle oppskriftene mine (veldig praktisk i butikken), kalender som er koordinert med mannen og ungane sin kalender -dermed kan vi begge gjere avtalar på jobben utan å måtte ringe den andre først. Ipod for lydbøker er viktig! Har kart og gps (blir brukt i jobb og på ferie), min syklus er kartlagt (iPeriod), og notatblokka bruker eg også til å skrible ned småtteri eg kjem på. Nettbank har eg nettopp fått i funksjon- og det er supert å kunne sjekke saldo når eg måtte ønske. Eg les BT og Aftenbladet fleire gonger for dag på telefonen. Kamera er i nokså flittig bruk. Ibooks brukar eg mykje til å ha med meg jobbfiler rundt omkring. Og så treningsapp'en da som passar på treningsøktene mine. Og teamviewer, som gjer at eg kan logge meg på min 80 år gamle far sin pc når han står fast og ringer (min skjerm blir hans skjerm der heime). Wordpress for blogging, Posten sin app for å spore pakkar, alskens matapp'ar for inspirasjon når eg sit og kjedar meg på bussen. Diverse spel til ungane, samt nett-tv. Den siste var mykje i bruk i helga, når ungane skulle skjermast for alle inntrykka på TV, men vi vaksne ville halde oss litt oppdatert....

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 21:37   #59
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Nei, jeg har ikke en slik (regner med smarttelefon er det samme som Android/iPhone? Har ikke lest hele tråden så beklager om jeg spør dumt).

Jeg er skikkelig dum på tekniske duppeditter og holdt på å falle om da jeg mottok en telefon med touch screen etter å bestilt via internett. Hadde det vært mulig å kjøpe en telefon med levetid på 10 år hadde jeg definitivt valgt å gjøre dette, for jeg hater å måtte sette meg inn i funksjonene til nye telefoner. Eller kanskje jeg kan anskaffe meg en slik den dagen noen lager "Smartphones for dummies"

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:15   #60
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Har iPhone 4, og er veldig glad i den. Har vært uten den en stund pga en skade, men fikk tilbake en ny en i dag. (til en viss kostnad så klart.....)
Bruker mail, kalender, huskelister og surfer en god del. Og iPoden så klart!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no