Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har du "smarttelefon"?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-11, 14:36   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Har du "smarttelefon"?

Og er du blitt så avhengig av den som du evt. trodde du kom til å bli?

Bill.mrk: teknisk museums-gjenstand. Vurderer å kjøpe ny selv, da jobben er så gniten blitt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:41   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Ja, jeg har, men hadde klart meg helt fint uten. Jeg bruker veldig få funksjoner (spiller ikke, orker ikke lese forum osv), så telefonen min er fremdeles "kun" en telefon, slik de var før.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:42   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Ja, jeg har iPhone og bruker den mye til nettsurfing, på Norgesferie f.eks. Ellers bruker jeg den bare som en vanlig mobiltelefon. Jeg har mail på den, men bare privatmailen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:43   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg har iPhone. Og vil helst ikke være uten smartphone. Jeg bruker den mye.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:43   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg har ikke, har museumsgreie enda, og er selv så gniten at jeg ikke vet om jeg vil ha. Mye hadde vært kjekt, men abb. prisene antyder at bruken kan komme til å koste 2-3 ganger det jeg betaler i dag, og det vet jeg ikke om det er verd?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:45   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg har iPhone, jeg trodde ikke jeg trengte det eller ønsket meg det. Når jeg fikk den gikk det ikke lange stunden før jeg lurte på hvordan jeg noen gang hadde klart meg uten. Jeg elsker den! Jeg bruker kalenderfunksjonen nesten hver dag, jeg ser værvarselet på den, jeg kan surfe forum dersom jeg skulle trenge det, men det er ikke så ofte jeg ikke har noe større tilgjengelig. Jeg hører på lydbøker på den, jeg hører på musikk. Jeg hører på avspenningsmeditasjon hver kveld jeg skal sove. Jeg har spill på den så jeg kan underholde ungene dersom vi plutselig blir stående i kø, eller minsten er syk og må være med på foreldremøte (hodetelefoner og lydbok/film/spill). Den er genial, og jeg elsker, elsker, elsker den!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:46   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Ja, også ringer jeg med den.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:50   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jepp, det har jeg. Har hatt iphone i mer enn 2 år og er ganske så avhengig. Bruker mye av funksjonene (kamera, spill, mail, gps, applikasjoner, muiskk, etc..)

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:55   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Ja, jeg har iphone og den er kjempesmart. Bruker mail, kalender, kamera, musikk/podcaster/Angry Birds/liste over ting som skal gjøres/oppskrifter/telefon/sms osv. Litt surfing innimellom. Underholdning for unger som kjeder seg. Jeg er dypt forelsket fortsatt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:55   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg fikk meg en HTC desire HD for et par måneder siden og jeg elsker den telefonen og hadde ikke klart å gå tilbake til noe annet nå. Tidligere har jeg kunnet ha en telefon i både 3, 4 og 5 år og er ikke opptatt av å ha det nyeste, men smarttelefon er jo bare genial. Og så genial måte den organiserer meldinger på, så lett å bruke til alt mulig. Surfer, kalender, kamera, mail og telefon og jeg burde sikkert lest bruksanvisningen snart for å finne ut mere smart med den. Jeg har skjønt en del av meg selv da, men det er nok mange muligheter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:58   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Ja, og kameraet, hvordan kunne jeg glemme kameraet. Jeg filmer og tar bilder hele tiden. Kjekt å ta bilder av ting jeg skal huske på, og på avslutntinger på skolen, og når vi har glemt å ta med kameraet osv. For ikke å snakke om de gøye filterne og bildeapplikasjonene!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:01   #12
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Spørsmålet er kort og godt:
Bør jeg stikke innom eplehuset på vei til bussen i ettermiddag? Og bry seg lite om gniten jobb, og kjøpen sin egen smarte dings? (ja, det blir iphone om jeg skal kjøpe meg, har pengene på konto, det er egentlig bare prinsippet det står på, siden jeg jo egentlig skal få telefonen gjennom jobb...og det kommer ikke til å skje på denne siden av 2011)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:02   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

IPhone her. Bruker jobbmail- og kalenderfunksjonene daglig. Musikk spilles hele tiden (spotify) og er veldig mye på nett både privat og i jobbsammenheng. ( har abonnement som har med nettbruk i fastprisen). Jeg bruker den også som GPS noen ganger, men ikke helt fornøyd med dekningen.
Jeg skal aldri ha en u-smart telefon igjen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:15   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg bruker selvsagt kamera mye. Bruker værappen og nyhetsapper. Bruker facebookappen. Mye. Jeg bruker iPodfunksjonen mye også.

Jeg bruker den ikke til spill, er ikke intr selv og guttene har vær sin iPod touch til det formålet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:28   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jepp, jobbtelefonen er en HTC Desire, og priv/jobb er HTC Incredible, (heldigvis også betalt av jobb), jeg bruker mail MYE, musikk, surf, kalendere, masse apper og spill.

Smarte telefoner har gjort jobbhverdagen lettere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:32   #16
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Spørsmålet er kort og godt:
Bør jeg stikke innom eplehuset på vei til bussen i ettermiddag? Og bry seg lite om gniten jobb, og kjøpen sin egen smarte dings? (ja, det blir iphone om jeg skal kjøpe meg, har pengene på konto, det er egentlig bare prinsippet det står på, siden jeg jo egentlig skal få telefonen gjennom jobb...og det kommer ikke til å skje på denne siden av 2011)

Ja, det bør du

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:36   #17
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg er avhengig av min iPhone og bruker den mange timer hver dag. FB, FP, Yr, blogger, mail, sms, litt ringing, ungene bruker den til spill, oppslagsverk/leksikon og mange andre ting.
Har lovet familien at jeg ikke skal ha den med på utenlandsferiene i år, og er allerede abstinent.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:38   #18
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Har HTC, og har nå lenge lett etter en normal telefon,liten,helst klapp men ok kamera,men det finnes ikke. Så om jeg skal bytte ut htc`en så blir det nok en ny htc eller en se,om jeg finner noen som er ok små.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:47   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg har både iPhone (jobb) og htc Desire (min helt private), og jeg elsker den sistnevnte og har et hat-elsk-forhold til førstnevnte.

Å gå tilbake til en "vanlig" telefon er ikke aktuelt, gitt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:58   #20
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "smarttelefon"?

Jeg gikk "vanlig" (E71) til iPhone for et halvår siden, og kunne nok kanskje gått tilbake til usmart telefon igjen, men vil helst ikke. Den ble brukt kjempemye i starten, men etter at iPad kom i hus har jeg brukt den mer enn jeg har brukt telefonen. Men IPhonen er fryktelig praktisk og jeg er veldig glad i den.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no