Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

I den evige runddansen om Flexus-validering

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 15:23   #21
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Næsjda. Noen fordeler skal man ha når man har monopol også. Hva skal sure kunder gjøre? Kjøpe bil? Gåkke - ingen parkeringsplasser. Bruke konkurrent?

Sykle? Eller gå over til god, gammeldags sniking (på ordentlig)?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:33   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Sykle? Eller gå over til god, gammeldags sniking (på ordentlig)?

Sniking er bra. Da er det bare å ansette kontrollører så kan de få prisen opp enda mer.

Sykling - den ser de nok ikke på som en trussel tror jeg. De som ikke har brutt sammen og skaffet sykkel til nå er kunder de vet at de kan mishandle fritt.

  Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:41   #23
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

De som ikke har brutt sammen og skaffet sykkel til nå er kunder de vet at de kan mishandle fritt.



Apropos å bryte sammen: fortalte jeg at jeg har gått tilbake til papirmånedskort en stakket stund, fordi Narvesendamen som skulle fornye kortet mitt holdt på å få nervøst sammenbrudd?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:57   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Det er godt å se at det ikke gjelder for NSB. Jeg mottok Flexus-kort fra NSB for noen år siden, pga. jeg var fast månedskortkunde. Da jeg fikk beskjed om at jeg måtte validere foran hver reise valgte jeg heller å bruke papirbillett. Hvorfor skulle jeg gå en omvei for å validere og bruke ekstra tid på dette? Jeg har en tendens til at jeg flere ganger i uka kommer akkurat tidsnok til toget ;-)

Men hele Flexus-greia har vel kostet særdeles mye og det har vært mange kokker. Og løsningen ved problemer har vel vært å kaste mer penger og sette flere penger på problemet.

Men de kan tvinge folk over på mindre kundevennlige løsninger, fordi folk gjerne ikke har noe bedre alternativ.

Tipper ellers en del stikkprøver med tellinger i løpet av året kan gi et ganske ok bilde med hvor mange som reiser på en gitt rute.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:59   #25
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Ang. sniking... På NSB's lokaltok mellom Drammen og Oslo har jeg vel i løpet av 9 år som kunde enda ikke opplevd kontoller før kl. 9 om morgenen, og vel aldri på veien hjem i firetiden heller....

På regionstogene inn til Oslo om morgenen er det bare å late som man sover, så sjekker de ikke billett...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 16:45   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Jeg mistenker plutselig at det var Ruter som stjal sykkelen min.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 16:54   #27
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Det ironiske er jo at Ruter ikke sjekker Flexus-kortet når det er kontroll på feks t-banen, fordi de ikke har utstyr til det. Et par ganger har jeg opplevd kontroll inne på t-banen, og da har jeg viftet med kortet, og så har det vært nok. Ikke engang om kortet er gyldig får de sjekket!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 16:56   #28
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Jeg har faktisk fått sjekket kortet mitt av kontrollør en gang, på Hovedøya-ferga av alle steder. De hadde en sånn bærbar avleser med seg. Men om de der kan se om jeg har validert det ved ombordstigning, vet jeg ikke. Jeg så bare datoen i displayet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 17:55   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Det ironiske er jo at Ruter ikke sjekker Flexus-kortet når det er kontroll på feks t-banen, fordi de ikke har utstyr til det. Et par ganger har jeg opplevd kontroll inne på t-banen, og da har jeg viftet med kortet, og så har det vært nok. Ikke engang om kortet er gyldig får de sjekket!

  Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 18:34   #30
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering

Jeg har sagt det før, og kommer nok dessverre fortsatt til å si det i mange år. Flexus virker ikke; kortleserne og billettautomater til Ruter virker faktisk ikke. Flexus kommer ganske sikkert aldri til å virke. Om ledelsen i Ruter virker eller ikke er litt uklart; det er vanskelig å si hvor mye som er inkompetanse og hvor mye som er korrupsjon oppi dette, men det er helt åpenbart at inkompetanse og korrupsjon er de eneste to faktorene som ligger til grunn for hele systemet.

Den store skandalen slik jeg ser det er at ingen av de ansvarlige er satt i fengsel. Jeg tror ikke en gang noen har fått sparken. Og selv om man ikke skulle greie å bevise korrupsjon i tradisjonell forstand, så må det da være noen lover man kan benytte mot folk som roter bort så mange hundre millioner kroner med vilje?

Ben "will end up paying for this" Murph

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:07   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering

Jeg kjenner at jeg er lykkelig for det faktum at jeg ikke har mulighet til å få annet enn 30-dager-papir på toget. (Joda, jeg kan betale tre kroner mer og ha inkl buss, må bare inn på buss-stasjonen og stå i kø en halv dag for å få busskortet. Siden jeg aldri tar buss har jeg ikke giddet.)

nsb har ikke valideringsmaskiner her i vest. Det er ikke mulig å validere noe som helst. Men det står dato på papirlappen min. Den kan både jeg, og kontrolløren, se. Nymoderne flexusgreier klarer vi oss uten, kjenner jeg....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:39   #32
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering

Ruter svarer følgende på spørsmål fra @mariusgenser på Twitter i dag:

Opprinnelig lagt inn av Ruter

@mariusgenser Det kan bli aktuelt med glemmegebyr, men ikke før alt virker slik det skal. Vi vil kommentere dette på Østlandsend. i kveld

Det blir altså ingen gebyr for manglende blipping før alt virker slik det skal, det vil si aldri, så da er ikke akkurat det noe å bekymre seg over.

Ben "The stupid! It burns!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 19:57   #33
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg har sagt det før, og kommer nok dessverre fortsatt til å si det i mange år. Flexus virker ikke; kortleserne og billettautomater til Ruter virker faktisk ikke. Flexus kommer ganske sikkert aldri til å virke. Om ledelsen i Ruter virker eller ikke er litt uklart; det er vanskelig å si hvor mye som er inkompetanse og hvor mye som er korrupsjon oppi dette, men det er helt åpenbart at inkompetanse og korrupsjon er de eneste to faktorene som ligger til grunn for hele systemet.


Ben "will end up paying for this" Murph

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:01   #34
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg har sagt det før, og kommer nok dessverre fortsatt til å si det i mange år. Flexus virker ikke; kortleserne og billettautomater til Ruter virker faktisk ikke. Flexus kommer ganske sikkert aldri til å virke. Om ledelsen i Ruter virker eller ikke er litt uklart; det er vanskelig å si hvor mye som er inkompetanse og hvor mye som er korrupsjon oppi dette, men det er helt åpenbart at inkompetanse og korrupsjon er de eneste to faktorene som ligger til grunn for hele systemet.

Den store skandalen slik jeg ser det er at ingen av de ansvarlige er satt i fengsel. Jeg tror ikke en gang noen har fått sparken. Og selv om man ikke skulle greie å bevise korrupsjon i tradisjonell forstand, så må det da være noen lover man kan benytte mot folk som roter bort så mange hundre millioner kroner med vilje?

Ben "will end up paying for this" Murph

Dette må være den eneste sanne konspirasjonsteorien som har blitt presentert på FP noensinne.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 08:32   #35
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering

Kanskje vi skulle anmeldt dem? For, tja, noe? Kanskje ingen rett og slett har tenkt over at hele dette prosjektet bærer preg av skurking (jada, i tillegg til en god dose inkompetanse). Jeg tenker vi kunne anmeldt dem for maktmisbruk (den valideringsgreia er ren og skjær maktmisbruk altså, få oss til å gå omveier og styre og ordne av frykt for bot, når vi allerede har betalt for transporten Vi har jo ikke noe alternativ - vi MÅ jo bruke Ruter.) Eller vi kunne anmeldt dem for svindel av kommunens penger eller noe sånt. Eller rett og slett anmelde dem for å gi Oslo et dårlig omdømme, som i verste fall kan gå ut over boligprisene ved at vi blir en noldusby som ingen vil bo i.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 08:40   #36
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering

Jeg har akkurat oppdaget at upersonlig Flexusmånedskort er billigere enn personlig.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 08:41   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering

Kvekk? Det er jo helt hull i hodet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 08:48   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering

Jeg tar ikke kollektiv transport så ofte lenger siden jeg bor i gangavstand til jobben. De har jo fremdeles ikke klare å lage noe klippekort-system, og det priser jeg meg lykkelig over.

Mannen har fleksus av den upersonlige typen og jeg bruker dette hvis jeg skal reise noe sted og han ikke er med.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 08:55   #39
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering

Det som hadde vært smart, var om man kunne bruke flexus-systemet på samme måte som man bruker bomringen i dag. Dvs at man registrerer seg, og får faktura i etterkant, basert på den informasjonen man registrerer når man validerer kortet sitt. Da hadde det i sannhet blitt et fleksibelt flexus-kort. Så kunne man bli belastet for prisen av månedskort hvis man reiste mer enn et antall reiser forrige periode, og ellers blitt fakturert for de reisene man har foretatt. (Og hvis ikke valideringsmaskinen virket, så ja, da slapp man å betale, da). Det fordrer selvsagt at man fortsatt kan ha forhåndsbetalte kort ("kontant-kort") for de som ikke har mulighet til å gjøre opp med faktura, f.eks. barn og ungdom.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 09:00   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det som hadde vært smart, var om man kunne bruke flexus-systemet på samme måte som man bruker bomringen i dag. Dvs at man registrerer seg, og får faktura i etterkant, basert på den informasjonen man registrerer når man validerer kortet sitt. Da hadde det i sannhet blitt et fleksibelt flexus-kort. Så kunne man bli belastet for prisen av månedskort hvis man reiste mer enn et antall reiser forrige periode, og ellers blitt fakturert for de reisene man har foretatt. (Og hvis ikke valideringsmaskinen virket, så ja, da slapp man å betale, da). Det fordrer selvsagt at man fortsatt kan ha forhåndsbetalte kort ("kontant-kort") for de som ikke har mulighet til å gjøre opp med faktura, f.eks. barn og ungdom.

Dette forutsetter jo at systemet fungerer, og BenMurphy har jo allerede konkludert med at det aldri kommer til å skje.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no