Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

I den evige runddansen om Flexus-validering

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-10, 14:37   #1
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

I den evige runddansen om Flexus-validering

Her kommer det fram at Ruter faktisk ikke har hatt anledning til å kreve validering av Flexus-kortene ved hver reise (når man har validert månedskortet før første reise), enda de har gjort så godt de kunne for å gi oss inntrykket av noe annet. Men nå har de innsett at departementet har sagt nei, så da prøver de på nytt.

http://www.aftenposten.no/nyheter/article3809746.ece

Det er noe jeg ikke forstår her. Ruter sier de vil få til en "joint venture" om å registrere reiser, for dermed å få bevilget mer penger til kollektivtrafikk, og denne felles dugnaden skal altså foregå ved å ilegge folk gebyr for å ha en gyldig billett, som de tilfeldigvis ikke har validert før ombordstigning (f.eks. pga trengsel, dårlig tid, omvei, automat som ikke virker, etc). Det høres jo ut som glimrende kundebehandling og markedsføring, gitt. :iråni:

Hvorfor ble plutselig disse trafikkdataene så viktige? Og hva med personvernet for de som har abonnements-kort?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:39   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Klart det kommer inn mer penger på den måten. Enkelt. Før var det bare penger for månedskort - nå er det månedskort pluss teknologigebyr. Teknologigebyr er for teknologi som ikke virker.

Trafikkdataene er viktige som bare fy fordi de da kan legge ned ruter som ikke er nok trafikkert.

  Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:42   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Jeg kjenner at Ruter er ett av de selskapene jeg har minst til overs for.

De sier at de skal bruke dataen til å gi folk et bedre tilbud der det er mye reisende, jeg tenker at de skal bruke det til å legge ned ruter.

Så lenge de forlanger å knytte abonnementskortene opp mot reiseregistrering, og dermed navn, adresse, fødselsdato, kontonummer og what not, så kan de bare glemme at jeg validerer noe som helst. I tillegg til at de stapper bussene så fulle at det er umulig å komme frem til automatene for å validere. Glemmegebyr, my ass. Det er da vitterlig ikke min feil at de har satt opp et system som ikke funker.

Kundebehandling er virkelig noe de suger på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:44   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Teknologigebyr!

De har jo alltid pleid å gjennomføre spørreundersøkelser om reisemønster. Det er jo dyrere enn å tvinge alle til å delta gratis, jeg ser den. Men de kunne jo også henvendt seg til passasjerer i perioder, og bare noen av dem. F.eks. kan du tenke deg å validere flexuskrotet ditt hver gang, i f.eks. to måneder, og få et 7-dagerskort som premie. F.eks. Det hadde jeg gladelig gjort, en gang i blant. De trenger faktisk ikke be alle de flere hundre tusen reisende om å gjøre det for å få et godt nok grunnlag. De kan bruke litt ressurser på å foreta rekruttering/randomisering, samt belønning, mot å bevare freden med passasjerene som helhet. Det tror jeg faktisk det er verd!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:54   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Jeg skjønner ikke at de slipper unna med det her. Hele prosjektet ser jo ut til å være en fiasko av dimensjoner, og den råtne kundebehandlingen i tillegg er jo helt sinnsykt. Å drive å bøtelegge oss for at vi ikke validerer, når vi tross alt har betalt for varen, er surrealistisk. Og å komme med et utsagn om at dette er til vårt eget beste? Que?

Jeg går opp en trapp for å komme til perrongen til t-banen, og går da direkte inn på t-banen. Om jeg skal validere så må jeg gå langt avgårde på perrongen, og det akter jeg faktisk ikke å gjøre, der jeg kommer halsende avsted, gjerne i regnvær, klokken syv om morgenen. Jeg legger IKKE inn ekstratid til å foreta en fullstendig meningsløs validering fordi Ruter vil ha orden på statistikken sin altså.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:56   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

All brukerdata de kan samle vil være nyttig for dem. De vil kunne se reisemønster, ruter som er lite besøkt osv.

En nyttig ting (for brukeren) er om sporing av reise kunne bekreftet forsinkelser, i den forstand at om brukeren klager, så kan de sjekke om bussen de hoppet av var der den skulle i tide (ca), og om trikken man skulle videre med kom når den skulle. Men noe sier meg at dette ikke er like interessant for Ruter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 14:59   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor disse greiene skal være så vanskelig. Det virker som de har begynt helt i feil ende, og ikke noe av utstyret virker som det skal. Fordi de har valgt feil utstyr? Og at dette skal være så nyskapende og high-tec, og derfor må vi ha tålmodighet? Se på London. Oyster cards funker som bare det - og det er faktisk forbrukervennlig i tillegg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:03   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Monsoon, skjønner du ikke at du får dekket behovet ditt for å se at du har gyldig billett? Det er jo MINST like viktig som at Ruter får kontroll over alle reisende.

Når vi først er inne på Flexus, så hadde jeg en dusteopplevelse tidligere i år, som jeg via Twitter har skjønt at har rammet flere.

  • Jeg betalte for påfyll hos 7-11, og fikk kvittering for uttak fra min konto, men kortet ble ikke fyllt opp. 7-11 fikk ikke gjort noe, fordi Flexusmaskinen ga dem ingen kode som de kunne bruke for å rette det opp.
  • Ned på Trafikanten (som er det ENESTE stedet som kan fikse dette) med kort og kvittering. Sto i kø i rundt 45 minutter, fordi Flexuskunder må nemlig trykke på en helt egen knapp for kølapp, og blir nedprioritert i forhold til andre kunder.
  • Får beskjed i luka at kvittering på uttak ikke holder, de må ha utskrift fra konto.Never mind at kassaapparatene til 7-11 ikke gir deg noen kvittering om beløp ikke er trukket. Det holder ikke for Flexus.
  • Tilbake med utskrift, kø i nok en halvtime.
  • De forlanger å beholde kvittering og utskrift fra konto (som også inneholder mye mer info enn om akkurat denne betalingen), før jeg får nytt kort.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:04   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kjenner at Ruter er ett av de selskapene jeg har minst til overs for.

De sier at de skal bruke dataen til å gi folk et bedre tilbud der det er mye reisende, jeg tenker at de skal bruke det til å legge ned ruter.

Så lenge de forlanger å knytte abonnementskortene opp mot reiseregistrering, og dermed navn, adresse, fødselsdato, kontonummer og what not, så kan de bare glemme at jeg validerer noe som helst. I tillegg til at de stapper bussene så fulle at det er umulig å komme frem til automatene for å validere. Glemmegebyr, my ass. Det er da vitterlig ikke min feil at de har satt opp et system som ikke funker.

Kundebehandling er virkelig noe de suger på.

Enig!
Dessuten er det jo ikke alltid det er noen valideringsdings der - eller at den funker om det først er.

Dette gidder ikke jeg å være med på. Kanskje om de ga meg rabatt, men det er det eneste.

Sitat:

Kunden får dekket et behov for å se at man har gyldig billett, sier Reitan Jenssen.

Jaha. Nok et behov jeg ikke visste jeg hadde. Selvsagt vet jeg når månedskortet mitt løper ut, trenger ikke å sjekke det hver dag. Det kan tenkes å være et behov å sjekke at de ikke har føkka til noe med kortet mitt i ny og ne, men det burde strengt tatt ikke være nødvendig.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:05   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


De sier at de skal bruke dataen til å gi folk et bedre tilbud der det er mye reisende, jeg tenker at de skal bruke det til å legge ned ruter.

Glitter, du må pusse matten din. Det er jo akkurat det som skjer. Om de legger ned alle rutene det ikke er nok folk på, så vil det å beholde de rutene det er mest folk på bety at de prosentvis har økt kapasiteten på disse avgangene. Ergo er det stjerne i boka til en eller annen sjef.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Teknologigebyr!

De har jo alltid pleid å gjennomføre spørreundersøkelser om reisemønster. Det er jo dyrere enn å tvinge alle til å delta gratis, jeg ser den. Men de kunne jo også henvendt seg til passasjerer i perioder, og bare noen av dem. F.eks. kan du tenke deg å validere flexuskrotet ditt hver gang, i f.eks. to måneder, og få et 7-dagerskort som premie. F.eks. Det hadde jeg gladelig gjort, en gang i blant. De trenger faktisk ikke be alle de flere hundre tusen reisende om å gjøre det for å få et godt nok grunnlag. De kan bruke litt ressurser på å foreta rekruttering/randomisering, samt belønning, mot å bevare freden med passasjerene som helhet. Det tror jeg faktisk det er verd!

Det sier seg jo selv at dette er dumt. Her taper de en del ukeskort. Med den varianten de kjører nå så betaler alle passasjerene mer enn full pris.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg skjønner ikke at de slipper unna med det her. Hele prosjektet ser jo ut til å være en fiasko av dimensjoner, og den råtne kundebehandlingen i tillegg er jo helt sinnsykt. Å drive å bøtelegge oss for at vi ikke validerer, når vi tross alt har betalt for varen, er surrealistisk. Og å komme med et utsagn om at dette er til vårt eget beste? Que?

Altså - når et prosjekt blir stort nok og med nok prestisje involvert så er det en suksess. Det sier seg selv. Tror du virkelig så mange ledere kan ta feil? Hæh? Klart ikke det.

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor disse greiene skal være så vanskelig. Det virker som de har begynt helt i feil ende, og ikke noe av utstyret virker som det skal. Fordi de har valgt feil utstyr? Og at dette skal være så nyskapende og high-tec, og derfor må vi ha tålmodighet? Se på London. Oyster cards funker som bare det - og det er faktisk forbrukervennlig i tillegg.

Det var vel inne anbud fra andre firmaer der ja. Som ikke ble valgt da det ble så dyrt har jeg hørt rykter om. Men som hadde litt mer erfaring på sånt som dette.

  Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:06   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Sitat:

Kunden får dekket et behov for å se at man har gyldig billett, sier Reitan Jenssen.

  Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:08   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Hvor mange år stod egentlig disse Flexus-automatene ute av drift? Minst fem? Dette må da være en veldig dyr og pinlig skandale?

Jeg validerer for øvrig aldri Flexus-kortet mitt. Det er gyldig, altså, men jeg leter det ikke fram hver gang og legger det på automaten jeg går til perrongen. De har ikke sagt noe på det på toget ennå.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:11   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det sier seg jo selv at dette er dumt. Her taper de en del ukeskort. Med den varianten de kjører nå så betaler alle passasjerene mer enn full pris.

Det er sant. Men jeg tror det ville blitt mer lønnsomt i lengden å ha en god tone med kundene sine, fremfor at de velger bil eller sykkel til jobb i stedet. Men på den annen side, jo flere passasjerer de mister, jo flere ruter kan de legge ned. og så kan de skifte navn til "Ruten", og være skikkelig effektive og lønnsomme.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:12   #14
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg validerer for øvrig aldri Flexus-kortet mitt. Det er gyldig, altså, men jeg leter det ikke fram hver gang og legger det på automaten jeg går til perrongen. De har ikke sagt noe på det på toget ennå.

Det står i artikkelen at NSB driter i det. Så da er det jo greit.
"Næsj, det er da ikke nødvendig å validere til stadighet, om du bare vet at du har gyldig kort," sa konduktøren til meg en dag jeg spurte.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:13   #15
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hvor mange år stod egentlig disse Flexus-automatene ute av drift? Minst fem? Dette må da være en veldig dyr og pinlig skandale?

Jeg validerer for øvrig aldri Flexus-kortet mitt. Det er gyldig, altså, men jeg leter det ikke fram hver gang og legger det på automaten jeg går til perrongen. De har ikke sagt noe på det på toget ennå.

Rett skal være rett: det holder å holde lommeboka eller veska (hvis kortet ligger direkte i en lomme i veska, og den er tilstrekkelig tynn, jeg har nemlig prøvd med å bare dingle veska med lommeboka med kortet inni inntil, og det gikk ikke) inntil automaten, du trenger ikke ta ut selve kortet. :tsk tsk:

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:13   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Her er noen gøyale artikler om leverandøre av Flexus, og hele skandalen rundt dette.
Dømt og utestengt i Frankrike
Nytt billettsystem kan bli stoppet
Billettkontroll for Flexus
Ubrukelig og feilmontert
Billetttsystemet nær endestasjonen

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:14   #17
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Rett skal være rett: det holder å holde lommeboka eller veska (hvis kortet ligger direkte i en lomme i veska, og den er tilstrekkelig tynn, jeg har nemlig prøvd med å bare dingle veska med lommeboka med kortet inni inntil, og det gikk ikke) inntil automaten, du trenger ikke ta ut selve kortet. :tsk tsk:

Jeg validerer lommeboka. Men så var det å finne den, da.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:19   #18
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

"Æh, neidda, bare valider hvis sjåføren ber om det, du, det er bare no´statistikkgreier" sa kundebehandleren på Trafikanten sist jeg var innom (for å be ham sjekke om det var noe galt med Flexuskortet etter å ikke ha fått validert det i de siste fjorten automatene jeg forsøkte - det var det ikke, "men automatene funker jo nesten aldri, skjønner du").

Tøysesystem.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:20   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Her er noen gøyale artikler om leverandøre av Flexus, og hele skandalen rundt dette.
Dømt og utestengt i Frankrike
Nytt billettsystem kan bli stoppet
Billettkontroll for Flexus
Ubrukelig og feilmontert
Billetttsystemet nær endestasjonen

Shit, jeg er glad jeg ikke står i Ruters sko. Eller han Thales-fyren.

Jeg fikk ikke fylt på her, for noen uker siden. Det var sent og ikke så mange Narvesen oppe. Der jeg var så snudde ekspeditøren skjermen, hvor det stod: Applikasjonen får ikke kontakt med kortleseren. Tipper kortleseren ikke virket... Jeg måtte kjøpe en billett.

Jeg syntes de kan trumfe igjennom regler for validering av kort på et litt senere tidspunkt, om ikke annet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 15:21   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I den evige runddansen om Flexus-validering..

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hvor mange år stod egentlig disse Flexus-automatene ute av drift? Minst fem? Dette må da være en veldig dyr og pinlig skandale?

Jeg validerer for øvrig aldri Flexus-kortet mitt. Det er gyldig, altså, men jeg leter det ikke fram hver gang og legger det på automaten jeg går til perrongen. De har ikke sagt noe på det på toget ennå.

NSB ber deg ikke validere heller - de syns det er tull.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er sant. Men jeg tror det ville blitt mer lønnsomt i lengden å ha en god tone med kundene sine, fremfor at de velger bil eller sykkel til jobb i stedet. Men på den annen side, jo flere passasjerer de mister, jo flere ruter kan de legge ned. og så kan de skifte navn til "Ruten", og være skikkelig effektive og lønnsomme.

Næsjda. Noen fordeler skal man ha når man har monopol også. Hva skal sure kunder gjøre? Kjøpe bil? Gåkke - ingen parkeringsplasser. Bruke konkurrent?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no