Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fud professor

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 09:10   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fud professor

Food prosessoren min døde før jul. Jeg skulle hakke sjokolade til julegodter, og pang, så sprakk bollen og det var hakket sjokolade i hele kjøkkenet.

(Nei, jeg kan ikke kjøpe ny bolle. Det er en gammel modell, skulle jeg klare å grave opp et sted som selger bollen koster den sikkert skjorta, og noe annet går uansett i stykker snart.)

Savnet er stort. Den sto fremme på benken og var i bruk bortimot daglig. Jeg må ha ny. En som kan stå fremme, som altså ikke ser altfor ille ut, og som ikke tar stor plass.

Jeg har sett på denne:

http://www.elkjop.no/product/hus-hje...-foodprosessor

og denne:
http://www.elkjop.no/product/hus-hje...-foodprosessor

Kenwood'en virker solidere og har mer utstyr. Bosch'en har større bolle.

Meninger? Andre anbefalinger? Jeg har kjøkkenmaskin til elting av deig og kakebaking, så det trenger den ikke å kunne.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 09:18   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fud professor

Sorry, har ingen tips, men måtte bare le litt av overskriften din

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 12:57   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fud professor

Husker du ikke The Julekalender?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:00   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fud professor

Du vil ikke ha en Philips Cuisina i hvert fall. Den går varm og stinker svidd elektrisitet etter to runder.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:07   #5
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fud professor

Hvis den gamle maskinen var en Kenwood, så skal du ikke se bort fra at bollene til nyere modeller passer. Og nettopp av den grunnen ville jeg valgt Kenwood, delene er lette å erstatte om man skulle trenge nye.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:32   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fud professor

Den gamle var en Philips. Grei nok, men jeg synes de nye modellene ser dårligere ut.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:45   #7
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fud professor

Jeg ser at bollen på kenwood'en du posta bilde av er klin lik bollen på min, som er 10 år gammel

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:35   #8
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Fud professor

Jeg har en sånn Kenwood som du viser. Er godt fornøyd med den, eneste er at bollen er mindre enn på den forrige jeg hadde (philips). Også synes jeg det er litt styrete at man må feste ekstra "stang" på maskinen som man igjen trer bollen oppå (men tanken er kanskje at det skal være billigere å erstatte evnt ødelagte boller...?!).

Aller helst ville jeg hatt en kenwood med innebygd digital vekt, men fornuften fikk seire.
http://www.kenwoodworld.com/uk/Produ...cessors/FP980/

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:40   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fud professor

av overskriften. Det er akkurat som om jeg skulle sagt det selv!

Mamma har en kenwood, den du linker til, og den er knallbra. Dermed anbefaler jeg den. Generelt liker jeg alle kenwood-kjøkkendingser. Ken er min venn. Dessuten syns jeg han er velproposjonert.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 19:25   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fud professor

Jeg hadde så godt som bestemt meg for Kenwood-modellen, da jeg fant en bedre modell til ikke veldig mye (300 kroner) mer. Så jeg dro og kikket på dem i dag, og bare blenderen gjorde igrunnen at jeg synes den dyrere var verdt det.

I tillegg fulgte det med saftsentrifuge. :drikker ananasjuice:

Men jammen kommer Ken med mye emballasje.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no