Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-07, 00:36   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

For vel et år siden pensjonerte tannlegen min seg, og en ny fyr overtok. Og han virket både flink og grei så jeg hadde ingen grunn til å slutte å gå dit. Jeg har reagert litt på at han alltid virket litt travel og stresset. Men ellers virket han flink nok.

Nå har han anbefalt at en diger fylling jeg har hatt i en jeksel og som har begynt å gå i oppløsning skal erstattes med en krone. Jeg var der for noen uker siden, tok ut den gamle fyllingen, tok avstøpning til en krone og satte inn en midlertidig fylling. Jeg dro tilbake forrige uke for å sette inn kronen og hadde også avtalt at han skulle trekke en visdpmsjeksel som ikke kommer opp. Denne er det jeg som har måtttet minne ham om å se på og da mente han den bestemt burde tas. Men han glemmer det/rekker det ikke.

Da jeg kom så var han forsinket og redd for at han ikke rakk å trekke visdomsjekselen (som jeg måtte minne ham om igjen). Jeg sa at jeg gjerne ville ha det gjort, hvis han trodde han fikk tid. Han tenkte seg fort om, og bestemte seg for å bedøve rundt visdomsjekselen først, så sette inn krona og så trekke. Alt vel. Så når han skal sette inn krona så kjenner jeg at han mikker og makker en god del. Så begynner han å plukke ut ting igjen. Krona har knukket mens han prøvde å få den på plass. Jeg gjetter at han ikke var grundig nok med å fjerne den midlertidige fyllingen sånn at det ble for trangt, men det vet jeg jo ikke.

Nå var han stresset og hadde det tydeligvis travelt og hadde ikke tid til hverken å ta en ny avstøpning til en ny krone, eller å trekke jekselen.

Så jeg dro derfra med mindre gjort enn da jeg kom, og hele hodet bedøvd. For å toppe det så sa han at bedøvelsen skulle være ute etter en time. vel etter tre timer siklet jeg fortsatt...

Er dette akseptabelt? Som hendelig uhell? Jeg merker at jeg ikke er så lysten på å bytte tannlege - hvem vet hvordan en annen er?? Og hvis jeg gjør det - bør jeg gjøre det nå - før han tar avstøpning til ny krone? Eller bør han få gjøre denne jobben og så bytter jeg?

Usj.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 08:47   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

Jeg syns ikke han fortjener en ny sjanse. Tenner er såpass viktig at de ikke overlates til hvem som helst, og han er uproff som er så tydelig på at han er stressa overfor deg. Det skal han ikke være. Bare tenk om du hadde hatt tannlegeskrekk. I tillegg har han liten respekt for at du faktisk bruker av din dyrebare tid når du går til tannlegen, og at du da burde få utført det du skal.

Kast deg rundt og finn en ny tannlege som kan få ordne opp både i krona og tannen som skal trekkes. Hør med noen du kjenner for å få anbefalt en god en.

Lykke til!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 08:49   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

Ny tannlege, definitivt! Du kan jo ta min, han har jeg anbefalt for flere her inne. http://www.tannlege-svendsrud.no/

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 06-06-07 kl 07:15.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 09:12   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

En ny en høres jo kanskje litt fornuftig ut. Du betaler vel tross alt en god del penger bare for timen?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 09:15   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

Bytt tannlege! Jeg kan anbefale min kjempeflinke tannlege (med kontor med utsikt til slottet) dersom du vil ha en sentrumsnær tannlege.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 09:22   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

Jeg ville byttet tannlege. Har aldri opplevd noe i nærheten av det du beskriver, og jeg har hatt en del tannleger. *lite trofast* Nå går jeg på et tannlegesenter, og de er kjempeflinke der. (Har byttet tannlege da tannlegene har flyttet.)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 09:48   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

Jeg er kjempefornøyd med min. Og jeg er svært kresen på tannleger.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 10:09   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

Men hvis jeg bytter nå så blir det gjerne masse styr med halvgått behandling og-og-og.... Og så må jeg jo si hvorfor jeg avlyser timen. :konfliktssky:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 10:44   #9
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

Bytt tannlege. De tingene du beskriver er jo helt vanlige behandlinger i tannlegesammenheng. Skrekk og gru om du skulle få noen problemer som er litt utenom det vanlige. Da vil nok fyren gå i taket av stress

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 10:46   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men hvis jeg bytter nå så blir det gjerne masse styr med halvgått behandling og-og-og.... Og så må jeg jo si hvorfor jeg avlyser timen. :konfliktssky:

Hvis du kommer til en flink tannlege så fikser han deg på null komma niks. Selvsagt skal du si hvorfor du avbestiller timen, det blir ingen konflikt av det. Bare si du ikke er fornøyd og at du har byttet tannlege.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 11:54   #11
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men hvis jeg bytter nå så blir det gjerne masse styr med halvgått behandling og-og-og.... Og så må jeg jo si hvorfor jeg avlyser timen. :konfliktssky:

Bytt tannlege!
Det er vel ikke tannlegen som svarer på telefonene er det? Helt grei å si at du ikke er fornøyd og vil bytte til en annen tannlege. Det blir vel heller ikke noe styr med betaling, eller har du allerede betalt for nye krone? Hvis ikke skal du vel bare betale for å fjerne den gamle, resten har jo han ødelagt.

Jeg ville helt klart ha byttet! (Og har også en veldig flink tannlege/venninne, i Bogstadveien.)

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 17:43   #12
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør jeg bytte tannlege? Tør jeg?

Jeg ville helt klart byttet tannlege. Kanskje de har en mailadresse du kan sende til og forklare situasjonen?

Og han her har vel kanskje noen ledige timer? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=189290

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no