Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

NAF-test

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 10:38   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

NAF-test

Skulle fått en slags takst eller verdi på bilen. Jeg ønsker å overta den ene bilen vår fra eksen og han forlanger en takst. Han har visst fått takst på den andre bilen.

Kan NAF gi en takst/verdivurdering? Gidder ikke legge ut mye penger på en takst på en bil til max 50 000, så jeg vil gjøre det billigst mulig, men uten at han kan si at det ikke er bra nok. Noen som vet ca pris i så fall? Finner ikke prisoversikt på NAF sine sider. Trenger det være eier av bilen som tar testen? Jeg er ikke NAF-medlem, men foreldrene mine er.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:05   #2
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAF test

Ikke Naf-test du skal ha, men listepris. Den du bruker i selvangivelsen. Husker ikke hvor du gå inn og finner den.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:08   #3
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAF test

Eier dere ikke bilene sammen, forresten? Om han gjør seg vanskelig, kan du spørrre hvem han vil ha takst fra, og at dere så trekker kostnaden for taksten fra overdragelsessummen.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:10   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.207
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAF test

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Ikke Naf-test du skal ha, men listepris. Den du bruker i selvangivelsen. Husker ikke hvor du gå inn og finner den.

Er du sikker på det? Verdien i selvangivelsen blir stort sett lavere enn markedsverdi, den er jo bare en andel av prisen som ny.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:12   #5
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAF test

Ja, men poenget er antakelig at de to skal bli enige om en pris. Biler til 50 000,- trenger ikke være lettsolgte. Om han sier listepris er for lite, kan han få den og selge den selv, så får Svanen penger av han til å kjøpe bil i stedet.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:20   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: NAF test

Adv foreslo listepris, men eksen hadde fått takst på den andre, og ville ha det på denne og. Listeprisen på disse to bilene blir vel akkurat lik, samme merke, modell og årsmodell. Forskjellen er stort sett i kjørelengde og litt småtteri. Jeg og adv sa det var greit, for jeg gidder faktisk ikke krangle om dette.
Jeg kan kanskje stikke innom naf på tur til butikken nå og spørre de.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:24   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: NAF test

Finner forresten listepris for bilen som ny i 1999, men hvordan finner jeg ut/regner ut hva den er nå?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 11:30   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: NAF test

Jeg fant det ut det med listepris. 15 % for 1999 modell. Litt usikker på akkurat hvilken jeg har, men det er snakk om ca 40 000.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:06   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.505
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAF-test

Spør en forhandler hva de vil gi for bilen. Eller hva de tror du kan selge den for.

Eller sjekk tilsvarende biler på finn.no. Her må du huske på at prisen på finn er den de annonseres for, hva de faktisk selges for (etter at de er ferdig pruta) er noe annet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:30   #10
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: NAF-test

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Spør en forhandler hva de vil gi for bilen. Eller hva de tror du kan selge den for.

Eller sjekk tilsvarende biler på finn.no. Her må du huske på at prisen på finn er den de annonseres for, hva de faktisk selges for (etter at de er ferdig pruta) er noe annet.

Til dette bruket er denne kalkulatoren bra: http://www.dinside.no/104523/hva-er-bilen-din-verdt. Jeg har akkurat hatt bilen vår på salgstest på NAF, og de landet på samme verdi som denne kalkulatoren. Testen kostet ca 2000 for medlemmer, og 2500 for ikke medlemmer, hvis jeg husker riktig. Og du må spesifisere om du vil ha en skriftlig takst, jeg fikk bare en muntlig ca-verdi.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 13:47   #11
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: NAF-test

Snakket med advokaten min for noe annet. Han foreslo å høre på merkeverkstedet for å få en pris på bilen. Så jeg kjørte innom på tur til butikken. Han kunne gi med en slags antydning der og da, men mente det var bedre for meg å la de kikke over bilen. Så jeg fikk time neste uke. De hadde nettopp solgt en samme årsmodell, gått ca like langt, til 55 000. Jeg har noen rep. for å få eu-godkjent og to små bulker på to dører. Så jeg tenker meg de ender opp på ca 40 000. Er jo greit for meg om de avdekker andre ting også, for min egen del.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no