Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

En epoke er over

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-10, 20:02   #1
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En epoke er over



Et av mine kronargument når jeg treffer på idjåtter i trafikken (de er det som kjent flust av!) er at det er sånn som skjer når man får førerkort i posten.
Det hadde nemlig ikke jeg. Jeg var den stolte eier av et førerkort utstedt og utlevert på trafikkstasjonen i 1997, bare en måned før de gikk over til de der EU-kortene.

I dag kom mitt nye førerkort i posten.
Det gamle var loslitt og fungerte overhodet ikke som id eller noe. For å ikke snakke om at det medførte instendig oppfordring om å skaffe nytt hver gang (okei, den ene gangen) jeg ble stoppet i politikontroll.

Jeg får finne på noe nytt å brøle til idjåttene i trafikken, enn så lenge får jeg fortsette mine tomme trusler om å følge etter dem til de stopper, be om å få se førerkortet og så klippe det i tusen millioner fillebiter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:03   #2
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: En epoke er over

"Har du bestilt førerkortet på postordre, din verdamte iddiååååååt?!?!"

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:06   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: En epoke er over

Har hatt førerkort som kom i posten lenge jeg... jeg hadde et slikt annet først, men jeg kjørte opp sommeren 97 og måtte ha mørkekjøring etterpå, det valgte jeg å ta over nyttår så jeg fikk det i et format som gikk i lommeboka... Det er også byttet ut i ettertid, det er visstnok ikke helt greit å kjøre rundt med et sertifikat utstedt i et annet navn enn folkeregisteret sier man har... (Greit, jeg tok den av meg selv og bestilte nytt på eget initiativ, men at de var like streng på adgangskortet på jobb....)

Huff, nå roter jeg meg bort. Det jeg skulle si var "velkommen i klubben".

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:06   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En epoke er over

Sitat:

"Har du bestilt førerkortet på postordre, din verdamte iddiååååååt?!?!"


Totalt ukjent for meg, det utsagnet der. :tålmodigheten selv:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:08   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En epoke er over

@Malama: Jeg har nytt navn jeg også, men i og med at jeg har en kombinasjon som inneholder også mitt gamle etternavn er det ingen som har kommentert det.

Men så blir jeg jo aldri stoppet i kontroller heller, da. Dvs. den ene gangen jeg ble stoppet så visste de jo ikke selv hva de hadde stoppet meg for (de spurte om det var pga. bilbeltet, noe jeg selvsagt alltid har på). Jeg kom på det helt selv når jeg kjørte derfra, med et frontlys som ikke virket.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:09   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En epoke er over

Pøsj jeg liker mitt nye førerkort. Det gamle fikk jo ikke plass i ei normal lommebok. Mannen har ennå museumstypen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:11   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En epoke er over

Jeg har vel strengt tatt kjørt rundt uten førerkort i alle de år, ettersom jeg stadig roter det bort. Sånn sett er det ikke akkurat gull å få et som er halve størrelsen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:13   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En epoke er over

"Jammen så KJØR DA, menneske!" er en setning som fungerer utmerket.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:20   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En epoke er over

Aldri hørt med Ru i bilen:

"Skal jeg dytte deg i gang, kanskje?"
"Det er da for f*** ikke vits å spare på blinklyset!"
"Djeezes, er det gressklippermotor i den bilen der?!"
"Se te å få bilen i gir, menneske!"

For å ikke snakke om klassikeren:
"Jammen så kjøøøøøøøøør da!"

Sistnevnte rager høyt på listen over Knottens tidlige uttrykk. :trallala:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 20:54   #10
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En epoke er over

Kva med å legge seg heiiilt oppi rompa (ja, eg veit at det egentlig skal vere ein u der) på bilen og tuuuute! Det funkar som regel greit viss ein vil forbi!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:01   #11
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En epoke er over

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

"Jammen så KJØR DA, menneske!" er en setning som fungerer utmerket.

Den der sier jeg også rett som det er gitt

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:02   #12
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: En epoke er over

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Aldri hørt med Ru i bilen:

"Skal jeg dytte deg i gang, kanskje?"
"Det er da for f*** ikke vits å spare på blinklyset!"
"Djeezes, er det gressklippermotor i den bilen der?!"
"Se te å få bilen i gir, menneske!"

For å ikke snakke om klassikeren:
"Jammen så kjøøøøøøøøør da!"

Sistnevnte rager høyt på listen over Knottens tidlige uttrykk. :trallala:

Uff, jeg må innrømme at det har jeg gjort en gang. I "gamle" dager da jeg var sjåfør og skulle rekke en ferge, så havnet jeg bak en dame som lå i 40 i 60 sonen. kan tenke meg hun var mellom 30 og 40 år gammel. Jeg trillet stille og rolig inntil og skubbet henne opp i 60.
Damen ble selvsagt hysterisk og ville ha nummeret mitt slik at mannen hennes kunne ringe til meg. Så var jeg like barnslig som henne og gav henne nummeret til min mann. Men hørte aldri noe da.

Jeg fikk lappen i postkassen da.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:04   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.169
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En epoke er over

Jeg fikk førerkortet mitt i 1992 i posten. Bodde ett stykke fra biltilsynet kan man si...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:10   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: En epoke er over

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg fikk førerkortet mitt i 1992 i posten. Bodde ett stykke fra biltilsynet kan man si...

Kjørte du opp via postordre også, eller?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:14   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En epoke er over

Næmmen, var'em uuuuutsolgt for biler MED motor den dagen du handla da?

  Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:23   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En epoke er over

En samling aggressive sjåfører her?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 21:40   #17
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.413
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En epoke er over

Blinklys er ekstrautstyr og filplassering er jo ikke viktig for føreren vet jo hvor han/hun skal.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 22:13   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En epoke er over

Den likte jeg carolin, det var nok det jeg skulle gjort da jeg ikke nådde ferja her om dagen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no