Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-10, 22:31   #1
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

Jeg sitter og skal eeeendelig få bestilt med Iphone.
Og da kommer spørsmålet om hvor mye jeg kommer til å surfe med den. Jeg tenker å prøve å begrense det mest mulig, men noe blir det. Jeg har overhodet ikke peiling på om 500 MB f.eks er mye, normalt eller lite?

Jeg har aldri følt behov for å surfe med mobilen tidligere, og har egentlig muligheten til det på den mobilen jeg har idag. Men det er vel endel av applikasjonene til Iphone som krever surfing og det blir sikkert litt mer bruk enn idag også.
Hva kan jeg regne med at går med av MB i måneden på dette?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:36   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

Jeg har nettopp kjøpt en Xperia og har abonnement med 500 MB i mnd. Skal nok klare meg lenge på det. (Sier jeg nå... )

  Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:37   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

Jeg har 500 MB fri bruk i måneden, og jeg har aldri vært i nærheten av å bruke opp kvoten. Jeg bruker mobilen MYE. Nå har jeg trådløst nett både hjemme og på jobb, så der bruker jeg jo ikke mobilnettet, men selv ikke når jeg har vært på ferie overskrider jeg 500.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:39   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

Glemte å skrive at jeg sjelden eller aldri laster ned musikk, film eller programmer via mobilnett. Det gjør jeg fra PC og synkroniserer med mobilen i stedet. Skal man laste ned musikk og film eller streame radio, blir 500 MB fort litt lite.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:43   #5
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

I utgangspunktet tenker jeg å forsøke å begrense nettbruken noe, for å holde kostnadene litt nede. Hvis nedlastning av musikk osv kan foregå via PC, kommer jeg til å gjøre det.
Men blir det mye med 500 MB? Forresten, hakket under hos Chess er 100 MB, det blir nok litt lite igjen.
Hos Telenor har jeg ikke oversikten enda.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:50   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

100 er litt lite, vanligvis. Da har du ingen ting å gå på, hvis du for eksempel trenger å bruke GPS/kart en dag, som er en av de funksjonene som jeg liker best ved min telefon og har gjort meg helt avhengig av når jeg er utenbys eller på ukjente steder hjemme.

Telenor hadde 500 som minsteforbruk pr. måned da jeg tegnet mitt abonement for et år siden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 22:56   #7
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

Det virker som 500 MB er standard ja. Man kan velge mindre hos Chess, men jeg tror egentlig ikke det er noe poeng.
Jeg orker ikke hele tiden tenke på om jeg har brukt opp osv heller.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 23:11   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

Jeg har brukt 450 mb siden begynnelsen av februar, ser jeg (har abonnement med 500 mb fritt). Jeg surfer massevis (men laster ikke ned film osv.).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 23:27   #9
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

Har du brukt 450 totalt siden februar?
Hmmmm, da må jo 500 MB være MYE!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 23:35   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

Ja, det er MYE. Jwg hadde nok valgt 250-350 MB hvis jeg hadde kunnet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 23:49   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

Som sagt: jeg klarte å komme over 200-grensen på abbonementet mitt i mai. Da var det mye streaming fra French Open på gang. De få megabytene over 200 kostet ikke mange kronene. 200
er nok, er min erfaring.

La meg legge til at jeg er skikkelig iPhone-junkie, har lastet ned sanger og apper via 3G, jeg gidder ikke bruke WLAN hjemme i huset fordi jeg har betalt mobil, jeg laster ned all mailen min, både privat og jobbmail, og vi har brukt telefonen som modem for mac-en. Så et relativt høyt forbruk.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 20:59   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange MB data er normal månedsforbruk på mobil?

Så hvis man streamer fra f.eks Spotify bør man ha litt å gå på?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no