Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-09, 07:22   #161
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Altså, folk som har tid til å stryke sofabordet sitt kan vel ikke ha problemer med å holde resten av huset ryddig?

Godt poeng :iler og henter strykehjernet i fall det hjelper:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 08:38   #162
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Altså, folk som har tid til å stryke sofabordet sitt kan vel ikke ha problemer med å holde resten av huset ryddig?

Jeg har faktisk brukt strykjernet mitt så kraftig at det er ødelagt! Så nå skal jeg få meg flere strykjern. Hvis ikke det å ha en samling er huslig så vet ikke jeg!

(Ja, jeg har ett og skal få meg ett til. De der perlene som ungene driver på med og merkingen av tøy har gitt resultater for å si det slik ... Noen som vet noe om bindez forresten? Eldste ønsker seg det, men jeg har vært litt skeptisk etter den ungen som døde.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 09:08   #163
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Noen som vet noe om bindez forresten? Eldste ønsker seg det, men jeg har vært litt skeptisk etter den ungen som døde.)

Bindez trodde jeg skulle vært helt topp, da skulle jeg slippe maset om å stryke flere ganger om dagen. Men, ungene syntes ikke det var like moro. Så, nå ligger i skapet og tar opp plass. Og, jeg stryker flere ganger om dagen.

Ellers ser det ut som om man må være sjuske på FP, det virker som det er litt PK.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 09:32   #164
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Ellers ser det ut som om man må være sjuske på FP, det virker som det er litt PK.

Man ikke. Jeg har flere gode venner som ikke er sjuskete i det hele tatt. Men det er så mange som synes det er vanskelig og flaut at de ikke er superflinke til å holde huset i orden til enhver tid, og da synes jeg det er verdt å påpeke både at 1) de ikke er de eneste som ikke gjør det, og 2) at dette dessuten ikke er noe man er "nødt" til å gjøre - samme hva ens svigermors venninner (eller andre totalt utenforstående) mener om saken. (Litt som at det er greit å påpeke, når noen klager og depper litt, at det er helt vanlig og helt OK å ikke ha superslank modellkropp, uten at det betyr at det ikke er OK å ha superslank modellkropp.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 09:36   #165
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Ellers ser det ut som om man må være sjuske på FP, det virker som det er litt PK.

Høh, jeg er ikke sjuskete, jeg har jo stått frem som En Som Ikke Har Skrotboller.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:36   #166
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg har noen hel fantastiske naboer, som har det ryddig (visnings ryddig) helt tiden med to barn. Slik som det står på med alt, jeg vil gjerne ha noe av det de spiser.

Og i går kveld kom de over med en truser og bukse, som var lånt av det ene barne når det hadde ett lite uheld. Fikk de tilbake nystrøket, trusen også med tellekanter. Herlig!

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:39   #167
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Hjemmet vårt er stort sett alltid ryddig, men overhodet ikke støvfritt

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 10:40   #168
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg er ingen sjuske. Jeg prøver i alle fall ikke å være det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:31   #169
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Høh, jeg er ikke sjuskete, jeg har jo stått frem som En Som Ikke Har Skrotboller.

Du kommer til å være den damen som sørget for at vi har sluttet med skrotboller. Jeg hadde kun èn, men nå er den borte. Jeg heiv alt i søpla jeg, utenlandske småmynter, småskruer, ødelagte penner og knapper. Så, takk.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:43   #170
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Vi har det ganske trangt i en leilighet på litt mindre enn 65kvm, og med så og si ingen skap. Vi har fire klesskap som er innebygget fra da blokkene er bygget på femtitallet, og ett smalt lite skap på badet som mest er en parodi på et skap. Dett er dett. (Bortsett fra kjøkkenskap da.) I tillegg er jeg en bokhoarder de luxe. Jeg fikser ikke, av en eller annen mystisk grunn, å ikke eie bøker jeg liker, og har jeg først kjøpt en bok er det vrient å kvitte seg med den.

Over til saken; her ryddes det til vi får planlagte besøk, og det er jo kos, for da pleier vi å klare å holde det ryddig sånn noen dager. Vi kan ikke skylde på barn en gang, vi er to voksne, en baby og en katt. Det er klart, katten kunne tatt i et tak av og til, men hun er ei sjuske. Men så kommer besøket, jeg åpner stolt døra og viser dem inn til stua der det er så ryddig og pent atte. Det brenner gjerne stearinlys og greier, siden vi har gravd frem stakene. Så utbryter gubben, hver gang; nå var det godt dere kom på besøk, for det så ikke ut her! Vi trengte virkelig å rydde!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:46   #171
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Hjemme hos oss er det tidvis ganske så møkkete og rotete. Blir det altfor ille, så gjør vi noe med saken. Altfor ille er et vidt begrep, og vi tøyer det lenger enn de fleste.

Vi er så heldige at vi har et vennepar som bor i en leilighet som kontinuerlig ser helt bomba ut, selv når de vi kommer på forhåndsvarslet besøk. Da tenker vi "vi har det ikke så verst allikevel", og er godt fornøyde.

En venninne av meg støvsuger tre ganger om dagen og vasker hver kveld. Hun er veldig flink til å kommentere når andre ikke har det like rent og ryddig som henne selv. Av naturlige årsaker inviteres hun ikke lenger hjem til oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:54   #172
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Høh, jeg er ikke sjuskete, jeg har jo stått frem som En Som Ikke Har Skrotboller.

Hva er en skrotbolle? Noe à la dette - observert på et sted ikke så altfor langt unna meg?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:05   #173
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg lurer også på hva skrotboller er.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:08   #174
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Altså en Skrotbolle er vel en Pyntebolle som ble nedgradert til en Skrotbolle i det noen la Skrot i den så det synes over kanten. Antar jeg. Jeg har ikke en slik.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:19   #175
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg elsker skrotboller. OM jeg leiter etter noe, finner jeg det alltid i skrotbollen eller roteskuffa...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:21   #176
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Skrotbollen på vaskerommet er kjekk når kontoen er skrapa for der ligger alle pengene sambo har hatt i lommene som jeg må fjerne før vask.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 12:45   #177
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg har både roteskuff - ene kjøkkenskuffen
Skrotbolle - tidvis på kjøkkenbordet og tidvis på kjøkkenbenken. (tømmer dem av og til, men som f.eks. i dag når jeg skulle 'rydde' før vaskedamene kom - da havnet det diverse saker oppi skuffen og bollen, som jeg ikke helt visste hvor jeg skulle gjøre av / ikke gadd å finne ut. Videre er det en del skrot på nattbordet, hjørnebordet i stua, og av og til mye rart på bladhylla under salongbordet. Og på kommoden i gangen innenfor ytterdøra.

Jeg FATTER ikke at det går an. Av og til rydder jeg ganske godt i disse haugene, men noe må jo være galt for de fylles opp igjen og igjen. Er det jeg som kjøper alt dette skrotet??

Driver forresten nå og planlegger en walk-in closet. DA skal det bli orden da liksom. Men har mine bange anelser om at det kan bli litt rotete der inne innimellom. men først må det bli ferdig, og innen det blir ferdig så er det masse som ligger både her og der som må fortsette med det en stund til.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 13:13   #178
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg har ingen skrotboller. Men vi har roteskuff og rotekurv.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 13:30   #179
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Jeg har noen hel fantastiske naboer, som har det ryddig (visnings ryddig) helt tiden med to barn. Slik som det står på med alt, jeg vil gjerne ha noe av det de spiser.

Og i går kveld kom de over med en truser og bukse, som var lånt av det ene barne når det hadde ett lite uheld. Fikk de tilbake nystrøket, trusen også med tellekanter. Herlig!

Jeg nekter å tro at slike mennesker har det godt med seg selv!
For øvrig er jeg i ferd med å få et ryddig hus her i dag. (Ryddig førsteetasje... )

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 14:13   #180
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.


Er det Libresse Silk touch? Den er veldig myk, som silke, egentlig.

Jeg har det aldri bomba hjemme hos meg, så selv om det virker som det er veldig "in" og kult å tilkjennegi at man er sjuske, faller jeg altså utenfor denne kategorien.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no