Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til dere som sier dere har et rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-09, 19:01   #141
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Og en ting til: De som sier: "Beklager, men her er det sååå bomba altså", de har det absolutt ikke bomba. Kun et uttrykk for at de liker å ha det ganske strøkent.

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 19:48   #142
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Og en ting til: De som sier: "Beklager, men her er det sååå bomba altså", de har det absolutt ikke bomba. Kun et uttrykk for at de liker å ha det ganske strøkent.

Jeg sier det som det er - at her er det ganske rotete (les:bombenedslag)

En venninne av meg sa følgende her om dagen: Det er så trivelig å besøke dere, Bauche - du slapper av selv om det er rot, og om du holder på å brette klær, så setter du gjestene dine til det også Bør kanskje ha litt selvransakelse på min "evne" til å få gjestene å føle seg som hjemme.

(Hun bor ikke i byen, så hun pleier å ligge over altså, jeg begynner ikke å brette sammen klær på ordinært besøk altså - da setter jeg over kaffen bare!)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 20:12   #143
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi har et rom vegg-i-vegg med stua. får vi anmeldt besøk med kort varslingstid, så skal jeg love at døra til det rommet er lukket....og særs rotete.

Slik er det hos oss også. Og siden vi bor på mikroskopiske 56 kvadrat er det senga og golvet på soverommet vårt som blir den store nødløsningen...utrolig kjip og måtte pløye seg frem til senga når gjestene har dratt...

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har nå først faktisk lest tråden og sier at dette var tråden sin, det! Jeg likte veldig "hva har du på stuebordet-tråden" og denne likte jeg like godt. Oppløftende å se at det faktisk ikke er mer rotete hos oss enn hos andre.

Men så er spørsmålet: har der flest ryddige dager eller flest rotete dager? Vi er kronisk rotete med mindre vi får besøk.

Flest rotete her også.. Samboer har nå funnet ut at vi bør ha minst to planlagte besøk i uka, så klarer vi kanskje å holde leiligheten ryddig i lengre perioder *løsningsorientert herremann*

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 20:40   #144
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Flest rotete dager. Vi har vel 1,5 ryddig dag, per 12,5 rotete.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 20:47   #145
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Jeg er en typisk panikk-rydder. Vi har det rent, men til tider litt rotete. Ringer noen og er like rundt hjøren, da stressrydder jeg. Stressrydde betyr egentlig at jeg åpner soveromsdøra vår, så kaster jeg inn alt der.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 20:55   #146
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Vi har nok forresten overlag, flest ryddige dager. Vi vasker hus og rydder på fredagene, deilig ha ha rent og pent hus i helgen. Så rydder vi jo selvsagt litt hele tiden. Støvsuger gjør vi (les: sambo) hver dag, gjerne 2 ganger for dag og. Vårt rot består nok mest av barnas rot, klær og papirer.

Etter å ha lest denne tråden innser jeg at vi nok i grunn har det ganske ryddig. Jeg kan ikke fatte at folk har stuebordet fullt av rot.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 20:59   #147
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Så rydder vi jo selvsagt litt hele tiden.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:10   #148
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Vi betyr nok egentlig sambo. :selvinnsikt:

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 21:40   #149
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Vi har nok forresten overlag, flest ryddige dager. Vi vasker hus og rydder på fredagene, deilig ha ha rent og pent hus i helgen. Så rydder vi jo selvsagt litt hele tiden. Støvsuger gjør vi (les: sambo) hver dag, gjerne 2 ganger for dag og.

Gale, gale menneske. Støvsuge 2 ganger for dag og rydde hele tiden?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:11   #150
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Vi har nok forresten overlag, flest ryddige dager. Vi vasker hus og rydder på fredagene, deilig ha ha rent og pent hus i helgen. Så rydder vi jo selvsagt litt hele tiden. Støvsuger gjør vi (les: sambo) hver dag, gjerne 2 ganger for dag og. Vårt rot består nok mest av barnas rot, klær og papirer.

Etter å ha lest denne tråden innser jeg at vi nok i grunn har det ganske ryddig. Jeg kan ikke fatte at folk har stuebordet fullt av rot.

Nei, det kan du vel ikke, hvis det du beskriver skal kombineres med at du synes dere til tider har det "litt rotete".

Jeg synes fremdeles det er ganske så ryddig her etter at vi ryddet på søndag, siden vi har ryddet vekk alt av kopper og glass og slikt hver kveld hele uken. Det er jo ikke noe rot på gulvet og knapt nok noe i noen av stolene eller sofaen, og nå er det bare et par bøker, noen DVD-er, et kamera, et par regninger, et brev fra SFO, to fjernkontroller, en pulsklokke, en avis, en apotekpose, et sammenleggbart sitteunderlag, en iPhone og en vannflaske på stuebordet. Ja, og så laptopen da, men den står jo alltid her.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:18   #151
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Selv om vi er superrotete mennesker har vi egentlig salongbordet strøkent til enhver tid. Jeg syns det gjør mye av inntrykket.

(Grunnen er selvsagt at minstejenta drar ned alt hun rekker.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:20   #152
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Og en ting til: De som sier: "Beklager, men her er det sååå bomba altså", de har det absolutt ikke bomba. Kun et uttrykk for at de liker å ha det ganske strøkent.

Her tar du grådig feil.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:22   #153
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Selv om vi er superrotete mennesker har vi egentlig salongbordet strøkent til enhver tid. Jeg syns det gjør mye av inntrykket.

(Grunnen er selvsagt at minstejenta drar ned alt hun rekker.)

Aldri så galt at det ikke godt for noe.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:27   #154
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, det kan du vel ikke, hvis det du beskriver skal kombineres med at du synes dere til tider har det "litt rotete".

Jeg synes fremdeles det er ganske så ryddig her etter at vi ryddet på søndag, siden vi har ryddet vekk alt av kopper og glass og slikt hver kveld hele uken. Det er jo ikke noe rot på gulvet og knapt nok noe i noen av stolene eller sofaen, og nå er det bare et par bøker, noen DVD-er, et kamera, et par regninger, et brev fra SFO, to fjernkontroller, en pulsklokke, en avis, en apotekpose, et sammenleggbart sitteunderlag, en iPhone og en vannflaske på stuebordet. Ja, og så laptopen da, men den står jo alltid her.

Med to barn som løper inn og ut, samt griser fælt når de spiser, så må det støvsuges minimum en gang om dagen.

Med litt rydding mener jeg : Tar med oss glass tilbake på kjøkkenet, når vi uansett skal den veien, plukker med oss skittentøyet til vaskerommet, rasker med oss barnas leker til rommet deres.

Jeg har to "rotekurver" på hver side av sofan. I den en ligger det ladere, fjernkontroller og andre elektroniske dippedutter, som av en eller annen grunn bør være fremme. Den andre ligger det papir, aviser som ikke havnet i papirsøppla enda osv.

Vi har ikke shinet hus til enhver tid, men det skal som regel ikke så mye "panikkrydding" før det ser bra ut.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:47   #155
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Med to barn som løper inn og ut, samt griser fælt når de spiser, så må det støvsuges minimum en gang om dagen.

All erfaring tilsier at dette "må" kan romme så mangt. På den huslige fronten har "må" en voldsomt høy terskel hos meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:55   #156
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

All erfaring tilsier at dette "må" kan romme så mangt. På den huslige fronten har "må" en voldsomt høy terskel hos meg.

Når jeg må tisse betyr det at det skjer inne kort tid. Når jeg må støvsuge kan jeg fint ligge lenge på benken og kanskje skjer det ikke noe i det hele tatt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 22:56   #157
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av him, her.

- til gjengjeld har vi to sofaer i stuen. Vel, vel man kan ikke få alt her i livet.

Er det rotete ?? Med to sofaer? Da har jeg aldri hatt det ryddig og nå som jeg har fått rokkokkosofa også så har jeg tre. :Håpløst tilfelle:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 23:22   #158
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Er det rotete ?? Med to sofaer? Da har jeg aldri hatt det ryddig og nå som jeg har fått rokkokkosofa også så har jeg tre. :Håpløst tilfelle:

Å, nei, litt utydelig det der. Vi har fått ny sofa og ikke solgt den gamle. Det ser litt rart ut, men sofabordet er strøket, da. (Dessverre kan man ikke si det samme om de andre bordene i huset ...)

Det verste hos oss, er egentlig at vi er så late til å gå ut med tomme melkekartonger. Jeg tror snart jeg gir meg beng i hele brettebibelen for melkekartonger, det blir jo alltid noen leftovers.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 00:57   #159
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Folk som unnskylder seg og sier at det er helt bombet når du med egne øyne kan se at det ikke er det, kan du naturligvis ikke stole på. Men det finnes folk som har det rotete hjemme på ordentlig. Det kan jeg garantere.

Det kan i grunnen jeg også.

*lat og sjuskete*

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 06:53   #160
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det ser litt rart ut, men sofabordet er strøket, da.

Altså, folk som har tid til å stryke sofabordet sitt kan vel ikke ha problemer med å holde resten av huset ryddig?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no