Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Billig og sunn middag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-11, 13:46   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og sunn middag?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

gjerne oppskrift på stappe også

Jeg har i - tja - omtrent tredjeparten så mye gulrøtter som poteter, kanskje, og så omtrent like mange hvitløksfedd som gulrøtter. Skreller gulrøttene først, siden de bruker lengst tid på å koke, og deler dem i biter og hiver dem i vanngryten. Skreller poteter og har dem også i biter i vannet, og skreller hvitløksfedd og har i.

Koketiden varierer med potettypen og hvor store biter det er, men når både poteter og gulrøtter er ordentlig møre heller jeg av vannet, har i en teskje eller to med salt og et par smørklatter, og moser med potetstapperen min. Sper med melk og moser litt til, og rører alt sammen. Vi synes det er greit med grov stappe med litt biter i, så jeg finmoser ikke alt; vil man ha den helt glatt, kan man evt. ta ut gulrotbitene og mose dem med blender eller stavmikser før man rører dette inn, før det er vanskeligere å finknuse gulrøttene helt enn potetene. (Hvis jeg har i vanlig løk, noe jeg har noen ganger, fisker jeg opp den kokte løken og kjører den glatt med stavmikseren.)

Jeg pleier å lage en diger porsjon, for det blir spist mye av den, og restene er veldig gode å steke i stekepannen til en senere middag.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:06   #22
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og sunn middag?

Vegatarisk mat er stort sett kjempebillig. Grønnsaker og belgfrukter koster jo nesten ingen ting om dagen.

I går lagde jeg potet,- og purreløksuppe, jeg tipper kostnadene kommer opp i 30-40 kr, og da var vi 3 personer som spiste.

Vegetarisk chili con carne eller curryer er også veldig billig og metter godt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:10   #23
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og sunn middag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg pleier å lage en diger porsjon, for det blir spist mye av den, og restene er veldig gode å steke i stekepannen til en senere middag.

Hvordan steker du dem? Rører hele tiden, eller steker som en stor kake som snus?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:15   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og sunn middag?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvordan steker du dem? Rører hele tiden, eller steker som en stor kake som snus?

Steker som én stor kake og prøver å snu den så hel som mulig. Eller i så store biter som mulig, da.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:22   #25
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og sunn middag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Steker som én stor kake og prøver å snu den så hel som mulig. Eller i så store biter som mulig, da.

Takk. :har kylling i ovnen:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:42   #26
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig og sunn middag?

Jeg lagde fiskekaker fra bunnen av her i går. Det var både billig og godt.
Og utrolig lett! Serverte med potet/gulrotstappe.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no