Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-19, 09:56   #1
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.204
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Hva må jeg tenke på når jeg skal kjøpe kontinentalseng? Jeg vil ha 180 cm bred seng og god madrass. Jeg har begrenset budsjett så den kan ikke koste flere titalls tusen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 09:59   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Det lurer jeg på også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 09:59   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Vi kjøpte seng på Ikea i høst, og er svært fornøyd med den. Men du må rett og slett rundt og prøveligge senger, for det er overraskende stor forskjell.

Vi la ekstra mye penger i overmadrassen, og det er vel særlig den jeg er fornøyd med. Den liksom pakker seg litt rundt meg selv om den er veldig fast. Dette kan sikkert oppfattes som ubehagelig for noen (ungene mine er ikke så fornøyd), men både jeg og mannen liker den. Jeg tror nok det er et poeng å veie litt, for å få full funksjon.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 10:03   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Dere må vel bare gå i butikker og prøveligge. 180 cm bred er minimum for oss også. Vi kjøpte en Wonderland kontinentalseng for 12 år siden og synes fremdeles den er fantastisk. Ikke var den dyr heller (kostet vel 11-12 000 den gang).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 10:03   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Hvilken har dere og hvilken overmadrass har dere, Tjorven?

Jeg har vært fornøyd med vår ganske harde madrass lenge, men etter -45 kg føles den som å ligge på et gulv. Så vi skal ha ny seng når vi flytter.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 10:09   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Jysk er mitt tips, hvis du har det i nærheten og kan prøve. Se på de som heter Gold, både jeg og noen andre i slekta har senger herfra og er fornøyd.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 10:10   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Ikea har jo prøvegaranti på sine.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 10:44   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Ja, jeg anbefaler også å prøve. Dyrt er ikke nødvendigvis behageligst, du kan få masse for pengene på Ikea. Om du og partner er i veldig ulik vekt, eller den ene sover veldig urolig kan det være en fordel med delt rammemadrass. Da kan dere også få ulik hardhet, om dere ønsker det.

Vi prøvelå en hel haug madrasser, og valgte den vi begge lå godt i, og hvor jeg ikke kjent så mye til at Høvdingen spratt rundt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 10:52   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvilken har dere og hvilken overmadrass har dere, Tjorven?

Jeg har vært fornøyd med vår ganske harde madrass lenge, men etter -45 kg føles den som å ligge på et gulv. Så vi skal ha ny seng når vi flytter.

Å sette sammen alle delene var virkelig et lite puslespill, og jeg husker ikke hva hver del heter lenger. Overmadrassen skal jeg klare å finne navn på, for det står vel på merkelappen. Jeg må bare komme meg hjem først.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 12:31   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Delt rammemadrass ja. Så slepp ein å hoppe til kvar gong partneren hopper. Hehe.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 22:58   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Bare inne for å si at vi også har seng fra IKEA med tykk og god overmadrass, og er veldig fornøyde. I tillegg så har de jo fornøydhetsgaranti, så hvis dere ikke finner dere til rette i senga, så kan dere bytte. Vi har madrasser i sengebunn, så kan ikke hjelpe deg med kontinentalseng.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-19, 23:15   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Vår IKEA-overmadrass heter Tussøy.

Og den synes jeg er veldig god.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 08:39   #13
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Vi har også løsning fra ikea, med Tussøy overmadrass som vi er godt fornøyd med, polyeter madrasser i mellom (var det Malvik de het tro?)og så to rammemadrasser under. Vi er veldig fornøyd med kvaliteten, og det kosta en brøkdel av hva det ville kosta med en ordinær kontinentalseng andre steder.


Sist redigert av Galathea : 28-03-19 kl 08:46.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 08:51   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Stemmer også for Ikea.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 09:18   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Vi har også løsning fra ikea, med Tussøy overmadrass som vi er godt fornøyd med, polyeter madrasser i mellom (var det Malvik de het tro?)og så to rammemadrasser under. Vi er veldig fornøyd med kvaliteten, og det kosta en brøkdel av hva det ville kosta med en ordinær kontinentalseng andre steder.

Vi prøvelå ganske mange senger når vi skulle handle denne gangen, og var innom også Ikea flere ganger. Mannen min var veldig fokusert på at vi skulle kjøpe en skikkelig god seng, men til slutt var han enig i at han ikke helt kunne kjenne noen 25000-kroners forskjell på Ikea-senga og de andre sengene vi prøvde. Og en gang vi var på Ikea hadde de plutselig 20 % rabatt på alle senger, så da var han overbevist. Et halvt år etterpå er vi fremdeles godt fornøyde.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 09:21   #16
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Ja, ikke sant, det samme med oss, vi kjente ikke forskjell. Vi har hatt vår i 2 år nå, og fortsatt knallfornøyd og glad for at vi gikk på Ikea, vi fikk både seng og 3 meter garderobeskap, til litt over 10 000

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 09:45   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Vi kjøpte ny seng i januar. 180 cm fra Wonderland. Riktignok regulerbar, men den finnes i vanlig versjon også. Den er veldig god, og vi har endelig en seng som tar hensyn til vektforskjellen på oss. Den var billig til regulerbar å være, men vi kunne ikke kjenne at de som kostet fire ganger mer var noe bedre. Og den var jo betydelig billigere som ikke-regulerbar.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 09:49   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi kjøpte ny seng i januar. 180 cm fra Wonderland. Riktignok regulerbar, men den finnes i vanlig versjon også. Den er veldig god, og vi har endelig en seng som tar hensyn til vektforskjellen på oss. Den var billig til regulerbar å være, men vi kunne ikke kjenne at de som kostet fire ganger mer var noe bedre. Og den var jo betydelig billigere som ikke-regulerbar.

For all del. Jeg sier ikke at det ikke finnes andre greit prisede senger. Jeg ville bare informere om at Ikea har ålreite senger på tross av prisen.

Mannen og jeg har forresten forskjellig fasthet i madrassen som ligger under overmadrassen. Han liker mykere seng enn meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 09:54   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Ja, vi kunne lett endt opp med Ikea om det ikke var for at vi ville ha regulerbar seng.

Den forrige sengen vår var den absolutt billigste kontinentalsengen de hadde på Skeidar da vi giftet oss, og den har vært kjempegod. Nesten irriterende god, jeg har jo ønsket meg regulerbar seng i mange år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 09:59   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velge riktig kontinentalseng?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, vi kunne lett endt opp med Ikea om det ikke var for at vi ville ha regulerbar seng.

Den forrige sengen vår var den absolutt billigste kontinentalsengen de hadde på Skeidar da vi giftet oss, og den har vært kjempegod. Nesten irriterende god, jeg har jo ønsket meg regulerbar seng i mange år.

Snuppa ønsket seg VELDIG en dobbeltseng da vi flyttet sist, og siden hun hadde en plassbygd seng i forrige leilighet så måtte hun uansett få noe nytt. Så hun fikk overta vår 15 år gamle og fremdeles utmerkede seng, og vi kunne kjøpe oss en ny som var 30 cm bredere. Hun fikk ny overmadrass bare.

Vinn-vinn for alle parter.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no