Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-19, 23:52   #141
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Jeg vil si det kommer mest an på rominndelingen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-19, 23:53   #142
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Gammel tråd men svarer for det

Vi har ca 300 kvm på 3 pers og er strålende fornøyd.

Da har vi leid ut ca. 40kvm i underetasjen, også har sønnen min og assistentene hans deler av 1. etasje til disp med soverom, liten kjellerstue, kontor, og bad. (og vaskerom og bod og stor hall /inngangsparti). Også "bor" jeg og sambo oppe med soverom/bad, stor åpen kjøkken/stue-løsning, vaskerom og kontor. Vi har akkurat flyttet kjøkkenet så vi har fått deilig stort kjøkken på 30kvm med plass til alle-mann-alle og masse plass til matlaging, dels åpent mot stua som er nærmere 50kvm. Det eneste vi føler vi mangler er et gjestetoalett, egentlig.
Ute er det stor platting med flere sitteplasser, og resten av tomten er jungel enn så lenge (1 mål).

Hadde ikke sønnen min hatt spesielle behov så assistentene hans er i hus 24/7 (til og med to på dagtid!) skulle vi klart oss fint med 1/3 av plassen. Jeg vil gjerne ha hage, men med livet mitt nå har jeg liten tid til den. Så det er ikke noe must.
Før bodde jeg og lillegutt og au pair på 75kvm i blokk med 3 soverom. Gikk strålende det og

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 00:00   #143
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vil si det kommer mest an på rominndelingen.

Ja. Må gå og se på det tenker jeg. Ser ut som grei størrelse på tv stue. Den kan deles av med lettvegg.

Har familie her og min bror og hans familie har hytte så trenger ikke ha mye plass til overnattingsgjester.

Det andre huset krever nok mindre vedlikehold. Bygget i 2007/2008.

Alternativet er jo å bo her en god stund til og så evt kjøpe leilighet. Det tror jeg ikke jeg vil like. Det er svært lite nytt her. Barna vil ikke flytte og i alle fall ikke langt. Jeg har 5 minutter til jobb. Det andre huset er i gåavstand herfra.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 03-01-19 kl 00:11.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 00:07   #144
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Jeg har p-rom 149 og brutto 179 m2, rekkehus fordelt på tre etasjer. Det er roomslig annenhver uke, når jeg bare er meg, men likevel ikke for stort, vil jeg si. Og føles akkurat passe stort når barna er her
Før separasjonen hadde vi enebolig med over 350 m2, men to utleieenheter. Jeg er heldig som fant dette.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 03:14   #145
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi er tre personer på 67 kvm. Går helt fint det. Har i tillegg uteplass og bod i garasjeanlegget.
Jeg vil gjerne ha noe litt større med tre soverom etterhvert slik at jentene slipper å dele soverom. Men jeg vil gjerne fortsette å bo i leilighet. Det er helt topp å slippe hagearbeid og utvendig vedlikehold.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 07:58   #146
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Jeg skjønner deg godt Millact. Dersom jeg hadde blitt alene hadde jeg aldri i livet gått for et hus med stor hage. Stor terrasse, men minimalt med hage.

Sånn ellers er det vanskelig å kun se på størrelsen. Med barn i den alderen hadde jeg prioritert en kjellerstue/loftstue med mulighet for privatliv.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 08:08   #147
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har to etasjer på ca 100 kvm hver, samt full kjeller og garasje. Det er mer enn nok plass for fem og veldig deilig med god lagringsplass. Vi har et bibliotek jeg bruker flittig og et gjesterom som stort sett står ledig.

Vi bodde fem på 116 kvm uten kjeller før dette og det var lagringsplass som var utfordringen. Vi bodde helt fint ellers.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Større bolig, mer å vedlikeholde. Det finnes morsommere ting i livet.

Nå har jeg nedskalert, både familien og boligen. Etter en drøy måned i leilighet på 77 kvm er jeg fornøyd. Eldste har flyttet ut og jeg er alene annenhver uke, men også med en ungdom og en 11-åring er det fint. Det er gjennomgående lys her og det er mye viktigere enn antall kvadrat. Dessuten går det så fort å vaske!

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 03-01-19 kl 09:49.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 08:52   #148
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Siden tråden har dukket opp igjen, vil jeg bare si at det å lage en ekstra liten stue til Poden, med TV og en komfortabel sofa, var akkurat det vi trengte. Nå har han plass til å «bo» inne hos seg selv og ha inntil 4-5 venner på besøk der, og hvis de er flere, kan de bruke den vanlige stuen og jeg/vi sitte inne i hans stue. Det er en klar fordel å ha to fysisk adskilte rom/soner der man kan ha fritid og/eller besøk.

(Han har fremdeles godt under 20 kvm til sammen, men vi har klart å utnytte det ganske bra.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 09:09   #149
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi er én voksen og ett barn som bor på 30 kvm og for meg er det veldig greit. Vi bodde de første 2,5 årene av barnets liv på 120 kvm, og jeg savner det ikke i det hele tatt. Når barnet blir ett-to år eldre, må vi nok ha et sted med et soverom til, men jeg er ganske sikker på at å bo trangt er noe vi kommer til å gjøre for alltid.

Nå har det gått noen år og vi har oppgradert. Både med 20 ekstra kvm. og med en ekstra voksen. Og to katter forøvrig. Jeg synes det går fint å bo på 50 kvm, mens samboeren synes det er for trangt. Sønnen ønsker seg nok større rom også, så det blir nok en oppgradering til. Men vi ser ikke for oss å bo på mer enn maks 100 kvm. Heldigvis er mannen og jeg enige i at hus er vårt felles mareritt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 11:00   #150
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi har enebolig og har godt med plass. Vi har et gjesterom sånn at vesla har eget rom når hun er her. Vi har kjellerstue hvor tv og Playstation er. Vi har et ekstra di nede og vi har vaskerom. Vi kommer aldri til å bo større enn dette og vil nok flytte til rekkehus igjen når ungene blir store. Enebolig er for mye jobb, men elsker det akkurat nå.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 11:04   #151
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Jeg har forundret meg selv over å tenke tanken på å flytte i enebolig eller rekkehus når Hiawata begynner på videregående. Jeg er fremdeles usikker på om det er noe jeg kunne trives med (think not, egentlig), eller om det er et resultat av at jeg er litt lei av å se på Høvdingens woodworking-videoer på Youtube og det kunne vært ok for ham å ha ei snekkerbu.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 11:16   #152
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi bor fortsatt på 90 kvm, og jeg savner fortsatt en oppholdssone til i leiligheten. Mulig vi må bygge om (å flytte høres jo veldig slitsomt ut).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 11:19   #153
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi har enebolig, der alle tre ungene har egne rom, men skulle optimalt sett gitt i alle fall to av dem litt mer plass. Men det fungerer egentlig helt fint, siden vi har kjellerstue de kan fylle med venner. Nok lagringsplass (ganske stor kjeller, i tillegg til anneks/uthus), og to bad. Ganske liten stue, og ikke veldig stort kjøkken, men åpen løsning gjør at det fungerer fint, og jeg trenger ikke mer. Jeg har egentlig aldri skjønt vitsen med veldig store stuer. Har mye terrasse rundt huset, heldigvis, men likevel mer enn nok hage i tillegg til denne. Såpass bratt at det ikke er stort område som egner seg for plen, det er skråninger som helst bør beplantes med stauder og busker, og sånt som jeg ikke er veldig flink til. Men jeg gjør så godt jeg kan, uten at jeg egentlig har interesse for det.

Så når det gjelder plass føler i grunnen at jeg at jeg har akkurat det jeg trenger, verken mer eller mindre. Men har litt for mye hus å vedlikeholde, siden det er såpass gammelt at det krever en del. Særlig annekset, som i tillegg er verneklassifisert. En stor, gnagende dårlig samvittighet over manglende vedlikehold der. Så skulle jeg byttet måtte det vært til noe vedlikeholdsfritt, framfor større eller mindre. Men vi trives så godt at det ikke er aktuelt. Beliggenheten er optimal etter våre behov. Gangavstand både til sentrum, jobb, skole og marka, og med veldig flott utsikt som jeg elsker. Litt mer sol hadde gjort seg, men det går helt fint. Ungene sier det stadig de også, og ber meg love at vi aldri skal flytte.

Selv har jeg ikke noe sted fra barndommen som jeg er knyttet til, og tenker på som mitt barndomshjem, siden vi flyttet såpass mye. Det har jeg savnet, og har alltid følt meg litt rotløs. Vet ikke engang hva jeg skal svare når folk lurer på hvor jeg kommer fra. Det har kanskje litt med det å gjøre, at jeg vegrer meg mot å flytte. Vi har bodd i dette huset så lenge barna kan huske (de var hhv 4 og 1,5 år da vi flyttet dit, eldste husker såvidt første stedet), og tenker mye på at det er deres barndomshjem vi bor i. Hører selv at det høres litt tussete ut, men jeg liker tanken på at ungene mine skal føle at de har et sted de er knyttet til fra sin barndom, og har lyst til å ha dette huset i alle fall til de flytter ut. Så får vi heller leve med vedlikeholdsbehov og skavanker.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 12:28   #154
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Skjønner tankegangen din om å bli værende i barnas barndomshjem, My! Pappa solgte relativt tidlig mitt barndomshjem, og mamma og stefar har solgt "ungdomshjemmet" mitt og flyttet til lettstelt leilighet. Jeg forstår dem godt, altså, bære ikke nag overhode, men det er rart å ikke komme "hjem" når jeg reiser til hjembyen.

Vi bor i toetasjes rekkehus i utkanten av byen. 125 kvm, fire soverom (hvorav to er knøttsmå, typ 6 og 7 kvm), to bad (det føles som vi ikke hadde overlevd uten). Kjøkken og stue med åpen løsning og høyt under taket gjør at det ikke føles klaustrofobisk, selv om rommene ikke er store. Vi har på sikt mulighet til å ta ned en vegg og slå det ene soverommet sammen med stua, men per nå er det viktigere med soverom til alle. Gutta delte soverom noen år (etter eget ønske), slik at vi hadde gjesterom/mini-tv-stue, men for et års tid siden sa 15-åringen forståelig nok stopp, så da røyk det ekstra rommet. Uterom med platt både foran og bak huset gjør at vi får to ekstra "rom" i sommerhalvåret. Liten, forsømt hageflekk bak huset. To små boder gjør at vi må være veldig kritiske til hva vi tar vare på ...

Drømmen hadde vært kjeller med "ungdomsbule" + et rom til gjesterom/kontor, og en periode var vi aktivt på leit, men vi har innfunnet oss med at vi blir her. Om et drøyt halvår er eldste på vei ut av redet, og da har vi med ett det ekstra gjesterommet. Om tre og et halvt år flytter mest sannsynlig nestemann, og da har vi plutselig all verdens med plass. Enn så lenge trekker vi ut av huset eller på soverommet vårt hvis ungdommene har besøk av flere enn de har plass til på rommene sine. Det skjer ikke oftere enn at det går - naturlig nok samles de heller hos de som har kjellerstue.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 13:05   #155
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg blir aldri helt fornøyd med hus(ene) jeg kjøper og er stadig vekk på finn.

I går dukket det opp en liten enebolig på finn. Betydelig nyere enn huset vi bor i nå som er fra 70-tallet (men pusset opp av forrige eier). Det er på 116 kvadrat. Lite uteplass og ikke hage annet enn en grønn flekk.

Jeg tenker at ny bolig bør inneholde like mange bruksrom og ikke ha naboer for tett innpå. Og så er det kostnader forbundet med å bytte bolig. For oss mye til megler og dokumentavgift ny bolig.

Kan du gjøre hagen enklere, legge plen for en eller flere blomsterbed og kjøpe robotklipper. Det er ikke gitt at nyere bolig er vedlikeholdsfri, det er alltid noe, og du vet hva du har, men ikke hva du får.

Vi ønsker oss nyere bolig, men for de 300 000,- som det skulle ha kostet til megler og dokumentavgift kan vi heller pusse opp. Nå skal eldste på ungdomsskolen over veien til høsten, hun gleder seg til kort skolevei.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 13:10   #156
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Det er ikke alle som har problemer med naboer tett innpå. Jeg har ikke det (litt avhengig av hva slags naboer man har selvsagt). For meg er beliggenhet mye viktigere. Så for meg ville flytting betydd å flytte et sted med bedre beliggenhet (noe som blir vanskelig i vårt tilfelle og etter våre kriterier).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 13:12   #157
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi har "kjedet enebolig" på ca. 190 kvadrat over 3 plan. I andre etasje har vi bad og fire soverom, i første er det stor stue/åpen kjøkkenløsning og bad, og i kjelleren vaskerom, bod og stor kjellerstue (aka gamingbule). Romløsningen er egentlig perfekt, og var definitivt en av grunnene til at vi falt for huset. Jeg kunne dog ønske meg mye mer bodplass.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 13:17   #158
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Når vi blir rike, skikkelig rike, skal vi kaste ut leieboerene, slik at vi kan ta i bruk hele huset, gjøre det helt om innvendig (slå sammen til litt større soverom + et ekstra, slik at vi slipper å bruke kjellerstua aka ungdomsbula til gjesterom), og totalrenovere annekset slik at det kan brukes til noe kult. Gjerne hems med ekstra overnattingsplasser og ei lita stue der. Da blir det helt perfekt. Men da må vi bli rike altså, for vi vil ikke gjøre noe selv. Alt skal gjøres av fagfolk mens vi er bortreist på en dyr ferie. Så er det fiks ferdig når vi kommer tilbake.

Lov å drømme!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 14:41   #159
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi har enebolig, tror det er ca. 210 kvm. Loftet er veldig greit, ungene har hvert sitt soverom, deler bad og klesrom og vi har i tillegg ei loftstue. Nede så har jeg og mannen et OK soverom, vi må dele badet vårt med gjester siden vi ikke har gjestetoalett, men det fungerer som regel greit. Vi har klesrom med plass til sko, ytterklær og oppbevaring og boden er gjort om til en ekstra gang siden yttergangen vår er bitteliten. Vaskerommet kunne gjerne vært større, men det fungerer helt greit, spesielt etter at vi fylte det med kjøkkeninnredning slik at vi har lagringsplass der.

Det jeg savner er større stue, treningsrom og musikkrom. Instrumenter og treningsutstyr ligger og "flyter" litt her og der, og får aldri sin egen plass, men vi har rett og slett ikke plass til det.

Holder på å bygge til to leiligheter på huset, så kanskje kan vi på sikt bygge ut stuen og lage et ekstra rom eller to. Det hadde vært flott iallfall.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-19, 15:32   #160
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort hus har du - og er du fornøyd med størrelsen?

Vi har rundt 250 kvadrat, men ganske mye av dette er gang/trapperom. Vi har fem soverom og to bad. Det ene soverommet og det ene badet er unødvendig stort. Det gjør jo ikke noe, men vi kunne nok hatt det like komfortabelt med femti kvadrat mindre. Vi elsker dog at vi kan se på tv/lese/spille/ha besøk uten å forstyrre andre. (Jeg har aldri ønsket meg stor stue eller digert kjøkken hvor alle henger. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no