Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-14, 00:06   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi har tallerkener fra IKEA


Og glass fra boda nova. Disse jeg har kjøpt selv


Og disse som mannen har fått som blodgiver

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 00:07   #22
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vannglass i den veldig eksklusive Idunn-serien.

Altså sennepsglass samlet gjennom en årrekke. Noen av dem fra 50-tallet, men de fleste egensamlet fra 90- og 2000-tallet. Jeg er litt sur over at sennepsglassene i dag ikke kan gjenbrukes som vannglass.

Samme her og jeg er så enig!

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 00:08   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Er det noen som har kjennskap til det Gordon Ramsey-serviset?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 00:10   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Jamie Oliver White-servise og Eva Solo vannglass. (I skapet finnes en broket forsamling glass, men de er på vei ut. Vi har endelig fått oss litt flere Eva Solo-glass.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 00:35   #25
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi har rosendahlglass , hatt i mange år.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 00:37   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Er det noen som har kjennskap til det Gordon Ramsey-serviset?

Det er veldig fint i alle fall. *bidrar lite*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 00:44   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi har både store og små eva solo. Jeg liker de store til sitt bruk, og de små til sitt.

vi har litt rester fra ikea også, men knuser et etter et, så det er vel 5 igjen av de opprinnelige 12. Og 1 av 3 jeg hadde i studietiuden, og noen halvliters ølkrus...

Ja, vi har ikke blitt voksene på tallerkensiden da, der har vi de jeg hadde som student, og et sett fra ikea, og, vel de han hadde som student er satt bort pga plassmangel ettersom vi har 5 ulike barnefat også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 00:52   #28
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi har billige glass fra ikea som knuser forholdsvis lett og får skår. Jeg liker at de er både store og små. Det er enkelt å kjøpe nye så det gjør vi innimellom.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 01:15   #29
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Jeg har også de fargerike Boda Nova glassa, men synes de er litt for tynne og de har kommet en del skår i. Samme med noen glass jeg har fra Ikea, så jeg har nå kjøpt inn Iittala-glass som holder seg mye bedre. Har fått en sprekk i ett (sikker mistet i gulvet, de knuser nemlig ikke så lett), men ingen skår.

Jeg har veldig dilla på Iittala, så jeg har Teema tallerkner (i hvitt, sort, turkis og rødt) og Origo-skåler og kopper (rosa/rødt).

Ellers så sparer jeg på Dunoon krus i "fine bone China", de er så gode til te.


Sist redigert av LaBanga : 25-07-14 kl 02:18.
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 01:34   #30
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi bruker Edme fra Wedgwood om hverdagsservise og glassene i Grand Cru serien fra Rosendahl (begge str). Begge deler er godt over 10 år, glassene er fra en tid hvor kvaliteten var bra. Dessverre, for jeg skulle gjerne byttet de ut.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 03:26   #31
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Edmeservice og Rosendahl Grand Cru (kaffe)glass.vi har også Eva Solo i begge størrelser.
Har begynt å kjøpe Teema fra Ittala som service, litt lei av Edme.
Egentlig har vi mer enn nok, med gammel Figgjo og Porsgrunn, men det er hyggelig å dekke et pent bord også til hverdags.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 10:07   #32
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi har iittala teema og rice-glass i alle farger.



__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 10:16   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi har Holmegaard Future glassene, 12 av de klare og to med farge (ønsker meg flere med forskjellige farger). I tillegg noen større vannglass av ukjent merke, litt den typen som man får kaffe latte i.

Bruker stort sett de samme servisene både til hverdag og fest, har tallerkener og asjetter i diverse størrelser av Wedgwood Edme, mange krus i den utgåtte Weekday Weekend- serien til Wedgwood + 12 utrolig slitesterke, pene pg enkle litt kraftige hvite asjetter fra Jamie Oliver.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 10:49   #34
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Disse glassene fra Ikea, tåler ganske mye.


Og dette serviset, Gordon Ramsay Maze i hvitt

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 11:09   #35
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!





Vi har vannglassene over fra IKEA (liten type). Begge sortene er slitesterke synes jeg. Samtidig er det lett å supplere.


Vi har også 8 kardemomme By glass kjøpt i dyreparken. De tåler alt og er knallkvalitet. Supert når det er mange barn på besøk også - lettere å holde styr på hvem som har hvilket glass.


vi har dette hverdagsserviset. Heter Queens garden og er kjøpt på Glasmagasinet. Vi har hatt serviset i fire år og det ser ubrukt ut.

Til pent bruker vi vannglass fra Rosendahl (overlever til dette formålet), ulike merker av krystallglass til vin (dog 6 el 12 like). Vi har mange finserviser.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 11:11   #36
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Ønsker meg et hverdagsservise til, enten Sophie Conran, Jamie Oliver eller Gorden Ramsey som alle er vist tidligere her. Vil også gjerne samle et fullt sevise til 12 i ulike sorter og variasjoner med bått som gjennomgangstema. ... jeg tror jeg trenger både større hus og hytte...

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 11:12   #37
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Eva Solo glass, veldig solide og gode i bruk:


Serviset er et lyst kremfarget fra Kremmerhuset som er gått ut.

Vi bruker disse, både store og små glass. Passer til varme og kalde drikker.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 11:22   #38
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Vi har noen enkle, hvite tallerkener fra Europris, 20 kr stk. Kjøpte dem egentlig til "engangsbruk", men de har endt opp med å bli i daglig bruk. De har fin størrelse og holder seg mye finere enn de vi har som er stemplet med Porsgrunn under.

Av glass har vi Rosendahl, men jeg foretrekker å bruke de grønne glassene fra min barndom. De er solide, gode og har så fin farge. I tillegg har vi diverse Ikea, sjokopålegg-fra-syden og prinsesseglass.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.

Sist redigert av Syrinx : 26-07-14 kl 01:31. Årsak: Fatene er enkle, ikke ekle altså.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 12:41   #39
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Dette har vi

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 00:26   #40
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vis meg hvilket servise og hvilke vannglass du bruker til hverdags!

Glass: Eva Solo


Servise: Porsgrund Cuisine. Hatt det i 7-8 år nå, stadig like fornøyd.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no